Menü

Negyedik alkalommal rendezték meg a Társadalmi Vállalkozások Napját

Hogy mi is az a társadalmi vállalkozás? Olyan vállalkozásokat jelent, ahol az üzletpolitika ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másmilyen vállalkozás esetében, de a fő célok között az is szerepel, hogy a vállalkozás valamilyen társadalmilag hasznos szerepet töltsön be. Lehet ez a hátrányos helyzetű települések helyzetének javítása, a fogyatékos személyek foglalkoztatása, vagy a fiatalok szemléletformálása, vagy bármi más olyan cél, amely a közösség érdekét szolgálja.

Igazi kihívás ezt a két területet összeegyeztetni. Ennek egyik elterjedő vállalkozási formája a szociális szövetkezet, de más vállalkozási struktúrában is megvalósítható ez a cél. A Társadalmi Vállalkozások Napját 4. alkalommal rendezték meg. A 2014. október 3-án, a Magyar Telekom Székház Tölösi Konferencia Központjában megrendezett esemény egyben szolgálta a társadalmi vállalkozási szektor kapcsolatépítését, ismeretbővítését. Bemutatkozási lehetőséget biztosított a társadalmi vállalkozásoknak a kiállítótérben, ahol csodálatos termékekkel, és lehetőségekkel lehetett találkozni. Voltak itt újrahasznosított farmeranyagból készült ruhák a környezetvédelem jegyében, találkozhattunk azzal, hogy miként válhat turisztikai desztinációvá Magyarország legkisebb települése. Voltak még egészséges ételek, biokenyér, kézi készítésű szappanok, rendhagyó gyerekkönyvek, és még sok minden más – minden pultnál jó volt megállni beszélgetni és nézelődni.

A rendezvényt a NESsT szervezte, amelynek története még 1997-re nyúlik vissza – ekkor alapította meg a szervezetet két társadalmi vállalkozó Budapesten. Nem véletlen, hogy kis hazánk lett a társadalmi vállalkozások egyik fontos helyszíne. A szociális szövetkezetek például sehol nem ennyire elterjedtek, mint Magyarországon, igaz, sokhelyütt nem is ismerik ezt a típusú vállalkozási formát. Abban azért még van hová fejlődni, hogy a társadalmi vállalkozások a hazai gazdaságban mennyire hangsúlyosak, ami a profittermelést illeti. Valószínűleg nem megdöbbentő tény, hogy Svédországhoz képest szinte még fele olyan jól sem teljesítünk, de nézzünk inkább a hazai fejlődést, hiszen a társadalmi vállalkozások száma és gazdasági termelése a duplájára emelkedett az utóbbi években.

A rendezvény nem titkolt célja a társadalmi vállalkozások ismereteinek bővítése, ezért szó volt az ilyen típusú vállalkozások legfontosabb elemeiről: az üzleti és társadalmi tervezésről, a profitszerzésről, a kommunikációról. A NESsT támogatja a kiválasztott társadalmi vállalkozások fejlődését – egy hazai bankkal karöltve pénzjutalomban részesítettek három ilyen szervezetet. Az első helyezett a Szállás Másképp lett. A szervezet e hónapban indítja a különleges szálláskereső oldalát: csakis korrekt áron lévő, de jó színvonalú szálláshelyek keresője lesz az oldal. A még fejlődő weboldalon máris találunk kiváló információkat, például 30 euró alatti toszkán szálláshelyeket, vagy igazán különleges és hangulatos magyar szállás-célpontokat.

A nap végén három társadalmi vállalkozás mutathatta be tevékenységét a nemzetközi zsűri előtt. A Családbarát Város Szociális Szövetkezet hamarosan nyitja a HelloAnyu! kávézót, amely egy családbarát közösségi tér lesz a főváros szívében, ahol lehet majd gyerekkel kávézni, dolgozni és tanulni is. Az X Kommunikációs Központ a projektje, a Hello90 révén olyan weboldalt hozott létre, amely a 90-es években született fiatalok szemléletformálását célozza, hiszen nagyon kevés ennyi idős ember olvas újságot, csak egy szűk réteg foglalkozik a politikával, vagy a hírekkel, a diszkrimináció viszont annál inkább jelen van a köreikben. Mindezt a saját nyelvükkel és stílusukkal kívánják becsempészni az életükbe. Egy ilyen jellegű oldalt olyan reklámozók segíthetnek fenntartani, amelyeknek célja ennek a célcsoportnak az elérése, amelyben komoly vásárlóerő rejlik. A nyertes bemutatkozónak, a fruit of care-nek könnyebb dolga volt, hiszen számára már nem ismeretlen a piac, viszont most a fogyatékos személyek által készített ajándéktárgyakkal ki kívánnak lépni a nemzetközi piacra.

Jó látni, hogy az üzleti életben is létezik egy olyan szegmens, ahol a profit mellett igenis fontos az ember. Sőt nemcsak fontos, hanem a cél egyben nemes értelmet ad a profitszerzésnek. Kiváló lehetőség azoknak, akikben egyszerre lakozik a vállalkozói szellem, és a társadalmi felelősségérzet. 

Fotó:
pixabay.com

Önsegítő pszichológiai trükkök

Szinte minden nap egy érzelmi hullámvasúton utazunk, a negatív állapotokba ragadva pedig értékes perceket, órákat vesztegethetünk el az időnkből. Pedig az érzéseinket már pusztán azzal is tudjuk kontrollálni, ha alaposan megfigyeljük őket.

A mérték az érték

A mérték az érték. Sajnos könnyen áteshetünk a ló másik oldalára, a túlzások és a mértéktelenség, függőségek és szenvedélybetegségek oldalára. Amíg nem tudunk mértéket tartani, egészségesen sem tudunk élni.

Az online sportfogadásokról

Lent az utcán, lent a téren. A sarkon és azon túl hódít az online szerencsejáték. A sportfogadás ennek egy speciális területe kicsit utánajártam. Az előzményekről, a következményekről és a lehetséges abbahagyásról lesz szó. A meglátásaim alapja a segítő szándék, minden tanács az érett felnőtt helyzetkezelést segíti elő.

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra?

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra? Körülbelül hétfélét. Szakemberek szerint (mert ők biztos tudják) Európában naponta átlagosan körülbelül hétféle kozmetikai terméket használunk. Nézzünk körül a fürdőszobaszekrényben!

A csapatépítés fontossága

Tévedés azt hinni, hogy feleslegesek a csapatépítő hétvégék! Ezeknek az összeröffenéseknek minden látszat ellenére nagyon is van értelme, rendkívül fontosak, valóban építik a közösséget!