Menü

Eddzünk, hogy okosabbak legyünk!

A testmozgásról régóta tudják, hogy az egészségünk mellett a hangulatunkra is pozitív hatással van. A legújabb kutatások szerint ezek mellett az agyi teljesítményt is növelheti.

Mi mással lehetne még tovább reklámozni a testmozgás hasznosságát mint azzal, hogy a fizikum mellett az elmét is fejleszti. Ez egyébként nem annyira újdonság, az viszont igen, hogy a sport és az agyi teljesítmény között egyre több összefüggést találnak a kutatók.

Az bizonyosnak látszik, hogy a sportból eredő magasabb oxigénfelvétel igencsak jó hatással van a különböző agyi folyamatokra, például a memóriára és a tanulási képességre. A legjobb a rendszeres testmozgás, de a vizsgálatok kimutatták, hogy egyszeri alkalom is számít. Az intenzív edzés úgymond „kiélesíti” az elmét, amely nagyobb koncentrációra és figyelemre képes. Ezekben a folyamatokban ráadásul nem is a magasabb oxigénfelvétel az eredő, hanem másfajta, agyunkat érintő változások.

Korábban bizonyították, hogy fizikai igénybevétel hatására az agyban új idegsejtek képződnek, növekednek az erek és olyan folyamatok indulnak el, amelyek segítik az agysejtek túlélését, fejlődését.

Bár ilyen kutatásokról nem tudunk, érdekes lenne az élsportolók ebben a témában való vizsgálata. A profikat a közvéleményben kialakult kép általában nem tartja túl éles elméjűnek, de ha közelebbről megfigyeljük őket, kiderülhet, hogy az élet más területein is képesek a kiemelkedő, magas fokú koncentrációra és nagyobb arányban hoznak jó döntéseket, mint az átlagemberek.

Fotó:
pixabay.com

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?

Kiegészítők edzéshez

A testépítők esküdnek a kiegészítőkre, a kezdő sportolók pedig szeretnének minél hamarabb olyan szintre kerülni, mint az ideáljuk. Azonban biztos jó ötlet kezdőként is azt szedni, mint a profik?

Az ősz slágere: a sütőtök

Trendek jönnek-mennek, de a sütőtök őszi egyeduralma mit sem változik az évek alatt. Na de mennyire egészséges, és miért is szeretjük ennyire?

Ezeket ne próbáld ki!

Amikor diétáról van szó, céljaink elérése érdekében hajlamosak vagyunk mindenféle fogyókúrás módszert kipróbálni, még olyan megoldásokat is kipróbálunk, melyek károsak az egészségünkre nézve.