Menü

Amikor nem jön álom a szemünkre…

Mindannyian voltunk már úgy, hogy a fáradtság ellenére, csak nem jött álom szemünkre. Hiába forgolódunk, számolunk el százig, vagy próbálunk relaxálni, mégsem tudunk elaludni.

Ezekben az esetekben sajnos sokan egyből altatóhoz, kémiai szerekhez nyúlnak pedig különböző technikákkal, de leginkább megelőzéssel elkerülhetjük az álmatlan éjszakákat.

A gyógyteák, úgy, mint citromfű, orbáncfű illetve borsmenta, fogyasztásával megelőzhetjük az álmatlan éjszakákat, hiszen ezek a gyógynövények nemcsak tisztító erejük miatt vannak jó hatással szervezetünkre, hanem mert nyugtató hatásuk is jelentős.

A hozzáértők szerint a gyógynövények, gyógyteák fogyasztását nem érdemes csak akut estekre korlátozni, szervezetünk folyamatos méregtelenítésével, és immunrendszerünk erősítésével enyhíthetjük, illetve elkerülhetjük a fáradtság tüneteit. A gyógynövényeken kívül, a szakemberek ajánlják fél liter citromos víz fogyasztását reggelente, valamint répából, céklából, brokkoliból áll turmix is hasonlóan pozitív hatással lehet szervezetünkre.

A gyógyteák tehát sokat segíthetnek a jó közérzet megteremtésében, valamint az alvászavar enyhítésében. De a levendula is hasznukra válhat, ha nem tudunk aludni. Ha nehezen alszunk el, aromamécsesbe töltött levendula illóolajat érdemes esténként párologtatni, de tejjel keverve fürdő vizünkhöz is tehetünk a kellemes illatú és ellazító illóolajból.

Ha gyakran küzdünk alvászavarral, akkor mindenképpen érdemes bevetnünk a gyógynövények erejét, alkalmanként viszont az olvasás is segíthet kikapcsolódni, elaludni. Egy-egy könyv történetében való elmerülés, ugyanis eltereli figyelmünket a napi gondokról, ilyen módon oldja a stresszt és megteremti a pihentető alváshoz szükséges nyugodt lelki állapotot.

Fotó:
pixabay.com

Rokonok távol egymástól – hogyan kezelhetjük?

Szinte minden családban van egy rokon, aki a többitől távol él. Országon belül vagy országon kívül, Budapesten vagy Angliában, mindenképpen nehéz távol lenni. Nehéz összeegyeztetni az ünnepeket, a találkozókat, a családi nyaralásokat, mert mindig bele kell kalkulálni az utazást. És még így is előfordul, hogy belefáradunk a folyamatos tervezésbe és utazásba. Hogyan könnyíthetnénk a terheinken?

A jelen ajándékainak kicsomagolása

A mai rohanó társadalmunkban sokan panaszkodnak, hogy nem tudják megélni a pillanatot tömérdek befolyásoló tényező miatt. A fókuszálatlan, szelektív figyelmünk, múlton való rágódásunk és félelmeink kihatással vannak az itt és mostra. Szeretnék tippeket adni, amelyek hasznosak lehetnek, hogy jobban fókuszáljunk a jelenünkre.

A kilépés művészete

Veled is előfordult már, hogy halogattad a nagy lépést? Hogy úgy érezted, a félelmeid megbénítanak? Hogy valamiért benne rekedtél egy helyzetben, és úgy érezted, nem tudsz belőle kilépni? Olvass tovább, hogy lásd, a történetnek nem feltétlenül kell így véget érnie.

AMik*r kicsit sz_t v@gy*nk esve...

Nem tudjuk hová tettük a lakáskulcsot, fülünkön a mobilunkkal keressük a telefont és fejünkön a szemüveggel a szemüveget, elfelejtjük hová parkoltunk. Vajon mi áll a szétszórtság hátterében?

Lehet, hogy hipochonder vagyok?

A hipochondria legfőbb ismertetőjele, ha valaki túl sokat aggódik az egészsége miatt. Egy amerikai tanulmány szerint az idegesség ezen típusa az ambuláns betegek körülbelül 5%-át érinti.