Menü

Érdemes otthon sportolni?

Ma már a házi sporteszközök igazi tárháza áll rendelkezésére azoknak, akik konditerem helyett jobban szeretnek hazai pályán edzeni, gyakorolni. Otthoni sport pro, és kontra.

Az otthoni sport számos előnnyel kecsegtet, hiszen olcsó, bármikor könnyedén elérhető mozgásforma. Nemcsak a konditerembérlet árát spóroljuk meg, hanem az utazási költséget, valamint időt is nyerhetünk, amit ugye sokszor megint csak pénzben mérnek. Persze az otthoni edzésbe is kell befektetni, de ha ügyesek és találékonyak vagyunk, ezt minimális ráfordítással megúszhatjuk. Egy szobabicikli, vagy egy egyszerű fekvenyomó pad, plusz néhány súlyzó szinte mindenkinek megteszi. Tömegével akadnak otthoni tréningre specializálódott oktató videók és dvd-k, az interneten ráadásul ingyen is találunk jó tartalmakat és tanácsokat.

Az előnyök mellett hátrányok is akadnak persze és nem mindenkinek ajánlott az otthoni sport. Azok, akik nehezen koncentrálnak, az esetek többségében jobban rá tudnak hangolódni a tréningre az edzőteremben, futópályán vagy sportcsarnokban. Otthon túl sok dolog terelheti el a figyelmünket, nem beszélve arról, hogy csak keveseknek van külön helysége a nyugodt edzésekre.

Az otthoni edzést emellett könnyebb ellazsálni is, ha viszont már befizettünk valahová, nagyrészt „le is gyúrjuk” a bérletünket.

Szintén hátrány az, hogy társaságban általában motiválóbb tréningezni, mint egyedül, és az is fontos, hogy előbbi esetben könnyen ki tudjuk javítani az esetlegesen rosszul, hibásan végzett gyakorlatot.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.