Menü

Érdemes otthon sportolni?

Ma már a házi sporteszközök igazi tárháza áll rendelkezésére azoknak, akik konditerem helyett jobban szeretnek hazai pályán edzeni, gyakorolni. Otthoni sport pro, és kontra.

Az otthoni sport számos előnnyel kecsegtet, hiszen olcsó, bármikor könnyedén elérhető mozgásforma. Nemcsak a konditerembérlet árát spóroljuk meg, hanem az utazási költséget, valamint időt is nyerhetünk, amit ugye sokszor megint csak pénzben mérnek. Persze az otthoni edzésbe is kell befektetni, de ha ügyesek és találékonyak vagyunk, ezt minimális ráfordítással megúszhatjuk. Egy szobabicikli, vagy egy egyszerű fekvenyomó pad, plusz néhány súlyzó szinte mindenkinek megteszi. Tömegével akadnak otthoni tréningre specializálódott oktató videók és dvd-k, az interneten ráadásul ingyen is találunk jó tartalmakat és tanácsokat.

Az előnyök mellett hátrányok is akadnak persze és nem mindenkinek ajánlott az otthoni sport. Azok, akik nehezen koncentrálnak, az esetek többségében jobban rá tudnak hangolódni a tréningre az edzőteremben, futópályán vagy sportcsarnokban. Otthon túl sok dolog terelheti el a figyelmünket, nem beszélve arról, hogy csak keveseknek van külön helysége a nyugodt edzésekre.

Az otthoni edzést emellett könnyebb ellazsálni is, ha viszont már befizettünk valahová, nagyrészt „le is gyúrjuk” a bérletünket.

Szintén hátrány az, hogy társaságban általában motiválóbb tréningezni, mint egyedül, és az is fontos, hogy előbbi esetben könnyen ki tudjuk javítani az esetlegesen rosszul, hibásan végzett gyakorlatot.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!