Menü

Érdemes otthon sportolni?

Ma már a házi sporteszközök igazi tárháza áll rendelkezésére azoknak, akik konditerem helyett jobban szeretnek hazai pályán edzeni, gyakorolni. Otthoni sport pro, és kontra.

Az otthoni sport számos előnnyel kecsegtet, hiszen olcsó, bármikor könnyedén elérhető mozgásforma. Nemcsak a konditerembérlet árát spóroljuk meg, hanem az utazási költséget, valamint időt is nyerhetünk, amit ugye sokszor megint csak pénzben mérnek. Persze az otthoni edzésbe is kell befektetni, de ha ügyesek és találékonyak vagyunk, ezt minimális ráfordítással megúszhatjuk. Egy szobabicikli, vagy egy egyszerű fekvenyomó pad, plusz néhány súlyzó szinte mindenkinek megteszi. Tömegével akadnak otthoni tréningre specializálódott oktató videók és dvd-k, az interneten ráadásul ingyen is találunk jó tartalmakat és tanácsokat.

Az előnyök mellett hátrányok is akadnak persze és nem mindenkinek ajánlott az otthoni sport. Azok, akik nehezen koncentrálnak, az esetek többségében jobban rá tudnak hangolódni a tréningre az edzőteremben, futópályán vagy sportcsarnokban. Otthon túl sok dolog terelheti el a figyelmünket, nem beszélve arról, hogy csak keveseknek van külön helysége a nyugodt edzésekre.

Az otthoni edzést emellett könnyebb ellazsálni is, ha viszont már befizettünk valahová, nagyrészt „le is gyúrjuk” a bérletünket.

Szintén hátrány az, hogy társaságban általában motiválóbb tréningezni, mint egyedül, és az is fontos, hogy előbbi esetben könnyen ki tudjuk javítani az esetlegesen rosszul, hibásan végzett gyakorlatot.

Fotó:
pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.