Menü

Praktikák megfázás, fertőzés ellen

Csalóka az évszakhoz képest enyhébb idő, hiszen hamarosan biztosan itt a keményebb hideg, s ezzel a megfázások időszaka. Készítsük fel immunrendszerünket!

A betegség elkerülésére nincs biztos módszer, de számos olyan óvintézkedést tehetünk, amellyel csökkenthetjük a megfázás kialakulásának kockázatát. A legtöbb ilyet mindenki kívülről fújja, de a közhelyeken túl is van betegség nélküli élet.

A megfázás és a fertőzések egyik legveszélyeztetettebb „célcsoportja” a gyermekeké. Az első néhány évben a gyakorlat az, hogy a szervezet viszonylag gyakran megfertőződik, ezáltal megtanulva a védekezési módokat. Az immunrendszernek ezzel együtt mi is besegíthetünk, csökkentve ezzel a szövődményeket, illetve a beadagolandó gyógyszerek mennyiségét.

Az egyik módszer a hideg-meleg váltott vizes kúra, ami voltaképpen azt jelenti, hogy a végtagokat, elsősorban a lábfejet és az alsó lábszárt különböző hőfokú vízzel edzik. Felnőttek is kipróbálhatják, akár naponta többször is.

Sokan hidegben, rossz időben nem szívesen mozdulnak ki és gyermeküket is féltik a megfázástól. Pedig éppen az otthon tespedés hozhatja a szervezetet negatív helyzetbe. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a friss levegő és a mozgás fontosságát. Még nagyobb hidegben is érdemes egy minimális időt kint tölteni.

A szabad levegőn tartózkodással van összefüggésben a megfelelő D-vitamin szint, amelyet téli időszakban tudatos táplálkozással szabályozhatunk.

Amennyire tudjuk, kerüljük a zsúfolt helyeket. Figyeljünk oda a gyakori és alapos kézmosásra.

A pihenés is nagyon fontos lehet, ha van rá lehetőségünk, akár nap közben is aludhatunk egyet. Éjszaka mindenképpen megfelelő mennyiséget töltsünk ágyban és igyekezzünk szabadidőnket nyugalomban tölteni.

Fotó:
pixabay.com

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.