Menü

Ezt próbáld ki! - futsal

A futsal azon sportágak táborát gyarapítja, amelyekről kívülről nem látszik (legalábbis nem szembetűnően), milyen borzalmasan megterhelőek és fárasztóak. A sportág emellett izgalmas és látványos is.

A futsal voltaképpen kispályás labdarúgás, a hagyományostól némileg eltérő szabályokkal. A legfontosabb ezek közül, hogy a futsalt négy mezőnyjátékos és egy kapus játssza, míg a hazánkban klasszikus kispályás foci öt plusz egyben zajlik.

A futsalban emellett kisebb a labda, mint a fociban, a játékidő pedig tiszta, azaz a kétszer húsz perc csak akkor pereg, ha játékban van a labda. Van egy rakás olyan szabály, amely eltér a labdarúgásban megszokott rendtől (például hat szabálytalanság után büntető következik, amelyet tíz méterről végeznek el), ettől függetlenül a futsal egyáltalán nem bonyolult játék.

Viszont nagyon megterhelő és fárasztó, ez egyrészt a kisebb létszámnak és a tiszta játékidőnek, másfelől annak köszönhető, hogy rendkívül dinamikus mozgásformáról van szó.

A csapatok az esetek többségében emiatt, illetve taktikai okokból sorokat cserélnek. A futsal ugyanis az erőnlét mellett a taktikáról és a technikáról szól, a felek speciális, összetett és összehangolt mozgásokkal igyekeznek átjátszani az ellenfél védelmét.

A Dél-Amerikából származó sportág népszerűsége Magyarországon kissé hullámzó, most úgy tűnik, megint feljövőben van. A sportág lassan már nálunk is eléri a 30 esztendős kort, ennek ellenére jelenleg csak két profi klub létezik, a Rába ETO és a Berettyóújfalu.

A magyar válogatott néhány évvel ezelőtt volt magasabban jegyzett, manapság inkább úgy fogalmazhatunk, hogy épülőben van.

A csapatok népszerűsége nem véletlenül növekszik, hiszen egyre több élvezetes, izgalmas összecsapást vívnak egymással az egyesületek. Elindult az utánpótlás nevelés is, úgyhogy a jövőben a futsal talán csatlakozik a még mindig kedveltebb kispályás foci szintjéhez, úgy, mint profi az amatőr testvérhez.

Fotó:
Wolf Attila

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.