Menü

Nem szabad elcsábulni

Sok ember hajlamos túlenni magát sportolás után, aminek az az elsődleges oka, hogy úgy érezzük, elcsábulhatunk, hiszen edzettünk.

Ez téves érzés, mert sok esetben jóval több kalóriát fogyasztunk, mint amennyit korábban elégettünk. A jelenség különösen azoknál problémás, akik súlyproblémákkal küszködnek. Nekik érdemes egy-két praktikát követniük a farkasétvágy elkerülése érdekében.

Beválhat, hogy az edzést főétkezés előtti időpontra időzítsük, amúgy is asztalhoz ülnénk, így nem baj, ha kicsit nagyobb az étvágyunk. A másik dolog, egyáltalán nem tiltott rágcsálni sport után, ugyanakkor érdemes odafigyelni arra, hogy a táplálék valóban biztosít-e energiapótlást, vagy csak „szemét”.

Sok minden függ attól, hogy mennyit és milyen intenzitással edzünk. Fél órát lazán, vagy esetleg kettőt keményebben. Utóbbinál felértékelődik az energiapótlás szükségessége, míg előbbi esetében nem kell különösebb figyelmet fordítani az azonnal étkezésre, a szervezet ezt úgyis megoldja magától.

Visszatérve a farkaséhségre, a problémával küszködőknek szintén érdemes lehet kipróbálnia a gyakoribb étkezéseket. Igen, többször lehet enni, persze csak kis adagokat fogyasztva. A folyadékpótlás amúgy is szükséges, emellett a víz telít is, tehát valamennyire űzhető vele az éhségérzet.

A kalóriák számolását a menő fitneszgépek, okostelefonok maguk végzik, a szakemberek azonban felhívják a figyelmet arra, hogy ne higgyünk ezeknek (vagy legalábbis ne ezekből induljunk ki), hiszen ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek, jelentősen eltérhetnek a valóságtól.

Fotó:
pixabay.com

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!