Menü

Nem szabad elcsábulni

Sok ember hajlamos túlenni magát sportolás után, aminek az az elsődleges oka, hogy úgy érezzük, elcsábulhatunk, hiszen edzettünk.

Ez téves érzés, mert sok esetben jóval több kalóriát fogyasztunk, mint amennyit korábban elégettünk. A jelenség különösen azoknál problémás, akik súlyproblémákkal küszködnek. Nekik érdemes egy-két praktikát követniük a farkasétvágy elkerülése érdekében.

Beválhat, hogy az edzést főétkezés előtti időpontra időzítsük, amúgy is asztalhoz ülnénk, így nem baj, ha kicsit nagyobb az étvágyunk. A másik dolog, egyáltalán nem tiltott rágcsálni sport után, ugyanakkor érdemes odafigyelni arra, hogy a táplálék valóban biztosít-e energiapótlást, vagy csak „szemét”.

Sok minden függ attól, hogy mennyit és milyen intenzitással edzünk. Fél órát lazán, vagy esetleg kettőt keményebben. Utóbbinál felértékelődik az energiapótlás szükségessége, míg előbbi esetében nem kell különösebb figyelmet fordítani az azonnal étkezésre, a szervezet ezt úgyis megoldja magától.

Visszatérve a farkaséhségre, a problémával küszködőknek szintén érdemes lehet kipróbálnia a gyakoribb étkezéseket. Igen, többször lehet enni, persze csak kis adagokat fogyasztva. A folyadékpótlás amúgy is szükséges, emellett a víz telít is, tehát valamennyire űzhető vele az éhségérzet.

A kalóriák számolását a menő fitneszgépek, okostelefonok maguk végzik, a szakemberek azonban felhívják a figyelmet arra, hogy ne higgyünk ezeknek (vagy legalábbis ne ezekből induljunk ki), hiszen ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek, jelentősen eltérhetnek a valóságtól.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.