Menü

Nem szabad elcsábulni

Sok ember hajlamos túlenni magát sportolás után, aminek az az elsődleges oka, hogy úgy érezzük, elcsábulhatunk, hiszen edzettünk.

Ez téves érzés, mert sok esetben jóval több kalóriát fogyasztunk, mint amennyit korábban elégettünk. A jelenség különösen azoknál problémás, akik súlyproblémákkal küszködnek. Nekik érdemes egy-két praktikát követniük a farkasétvágy elkerülése érdekében.

Beválhat, hogy az edzést főétkezés előtti időpontra időzítsük, amúgy is asztalhoz ülnénk, így nem baj, ha kicsit nagyobb az étvágyunk. A másik dolog, egyáltalán nem tiltott rágcsálni sport után, ugyanakkor érdemes odafigyelni arra, hogy a táplálék valóban biztosít-e energiapótlást, vagy csak „szemét”.

Sok minden függ attól, hogy mennyit és milyen intenzitással edzünk. Fél órát lazán, vagy esetleg kettőt keményebben. Utóbbinál felértékelődik az energiapótlás szükségessége, míg előbbi esetében nem kell különösebb figyelmet fordítani az azonnal étkezésre, a szervezet ezt úgyis megoldja magától.

Visszatérve a farkaséhségre, a problémával küszködőknek szintén érdemes lehet kipróbálnia a gyakoribb étkezéseket. Igen, többször lehet enni, persze csak kis adagokat fogyasztva. A folyadékpótlás amúgy is szükséges, emellett a víz telít is, tehát valamennyire űzhető vele az éhségérzet.

A kalóriák számolását a menő fitneszgépek, okostelefonok maguk végzik, a szakemberek azonban felhívják a figyelmet arra, hogy ne higgyünk ezeknek (vagy legalábbis ne ezekből induljunk ki), hiszen ezek az adatok csak tájékoztató jellegűek, jelentősen eltérhetnek a valóságtól.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!