Menü

Nyugodtan mozogjunk télen is!

A hideg évszakot és a szabadtéri sportolást sokan összeegyezhetetlennek tartják egymással, pedig távolról sem állja meg a helyét az ellentét.

Sőt, télen igenis egészséges sportolni, persze a megfelelő szabályok betartásával.

Az teljesen érhető, hogy sokan ilyenkor félreteszik a szabadtéri futást, vagy szüneteltetik, vagy bevonulnak a konditerembe. Nagy mínuszokban persze ez jogos, viszont megfelelő ruházattal néhány fokban simán lehet futni. Réteges öltözködést válasszunk, legyen rajtunk sapka és vigyázzunk a torkunkra, s ha ezek megvannak, nem lehet gond. A hideg még jót is tehet (sportoló) szervezetünkkel (például rugalmasabbá válhatnak az érfalak), a szabadtéren ráadásul több oxigénhez és a nagyon fontos D-vitaminhoz is hozzájuthatunk.

A legtöbben szórakozásként tekintenek rá, ami igaz is, de a korcsolyázás igen is kiváló sport. Azért is jó választás, mert alaposan átmozgat és családdal, gyerekekkel együtt is remekül lehet űzni. A síelés és a snowboardozás előnyeit senkinek sem kell bemutatni, viszont, hiába van már sok pálya, az időjárás miatt ezek a sportok hazánkban még mindig elég korlátozottan elérhetőek.

Nem úgy a hólapátolás, ami szintén remekül átmozgat, azonban fontos megjegyezni, hogy komoly veszélyként leselkedik a szív és érrendszeri problémákkal küszködőkre. Nekik általában tiltott ez a tevékenység.

Fotó:
pixabay.com

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.