Menü

Nyugodtan mozogjunk télen is!

A hideg évszakot és a szabadtéri sportolást sokan összeegyezhetetlennek tartják egymással, pedig távolról sem állja meg a helyét az ellentét.

Sőt, télen igenis egészséges sportolni, persze a megfelelő szabályok betartásával.

Az teljesen érhető, hogy sokan ilyenkor félreteszik a szabadtéri futást, vagy szüneteltetik, vagy bevonulnak a konditerembe. Nagy mínuszokban persze ez jogos, viszont megfelelő ruházattal néhány fokban simán lehet futni. Réteges öltözködést válasszunk, legyen rajtunk sapka és vigyázzunk a torkunkra, s ha ezek megvannak, nem lehet gond. A hideg még jót is tehet (sportoló) szervezetünkkel (például rugalmasabbá válhatnak az érfalak), a szabadtéren ráadásul több oxigénhez és a nagyon fontos D-vitaminhoz is hozzájuthatunk.

A legtöbben szórakozásként tekintenek rá, ami igaz is, de a korcsolyázás igen is kiváló sport. Azért is jó választás, mert alaposan átmozgat és családdal, gyerekekkel együtt is remekül lehet űzni. A síelés és a snowboardozás előnyeit senkinek sem kell bemutatni, viszont, hiába van már sok pálya, az időjárás miatt ezek a sportok hazánkban még mindig elég korlátozottan elérhetőek.

Nem úgy a hólapátolás, ami szintén remekül átmozgat, azonban fontos megjegyezni, hogy komoly veszélyként leselkedik a szív és érrendszeri problémákkal küszködőkre. Nekik általában tiltott ez a tevékenység.

Fotó:
pixabay.com

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!