Menü

Nyugodtan mozogjunk télen is!

A hideg évszakot és a szabadtéri sportolást sokan összeegyezhetetlennek tartják egymással, pedig távolról sem állja meg a helyét az ellentét.

Sőt, télen igenis egészséges sportolni, persze a megfelelő szabályok betartásával.

Az teljesen érhető, hogy sokan ilyenkor félreteszik a szabadtéri futást, vagy szüneteltetik, vagy bevonulnak a konditerembe. Nagy mínuszokban persze ez jogos, viszont megfelelő ruházattal néhány fokban simán lehet futni. Réteges öltözködést válasszunk, legyen rajtunk sapka és vigyázzunk a torkunkra, s ha ezek megvannak, nem lehet gond. A hideg még jót is tehet (sportoló) szervezetünkkel (például rugalmasabbá válhatnak az érfalak), a szabadtéren ráadásul több oxigénhez és a nagyon fontos D-vitaminhoz is hozzájuthatunk.

A legtöbben szórakozásként tekintenek rá, ami igaz is, de a korcsolyázás igen is kiváló sport. Azért is jó választás, mert alaposan átmozgat és családdal, gyerekekkel együtt is remekül lehet űzni. A síelés és a snowboardozás előnyeit senkinek sem kell bemutatni, viszont, hiába van már sok pálya, az időjárás miatt ezek a sportok hazánkban még mindig elég korlátozottan elérhetőek.

Nem úgy a hólapátolás, ami szintén remekül átmozgat, azonban fontos megjegyezni, hogy komoly veszélyként leselkedik a szív és érrendszeri problémákkal küszködőkre. Nekik általában tiltott ez a tevékenység.

Fotó:
pixabay.com

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.