Menü

Kezdjük diétával az évet. Vagy inkább ne!

A karácsonyi pluszkilók leadása minden év vége egyik fő slágertémája. A hangsúly nem a diétán, hanem az odafigyelésen van.

Mindenki ismeri a szituációt: a karácsonyi ünnepek „ereszd el a hajam” gasztronómiai mentalitása általánosnak mondható. A nehéz ételek és édességek garmadája nincs túl jó hatással szervezetünkre. A baj ráadásul nem is azzal van, hogy szenteste és az utána következő két napban többet eszünk a kelleténél, hanem azzal, hogy nehéz ezzel a lendülettel leállni.

A karácsonyi ünnepek és rokonlátogatások után ugyanis a nagy mennyiségben legyártott finomságok jó része még mindig az asztalon, hűtőben van, így a „túladagolás” rendszerint év végéig folytatódik. Ráadásul ekkor következik egy újabb ünnep, ami ugyan szintén nem a visszafogott fogyasztásról ismert.

Mi a teendő akkor, ha nem szeretnénk, hogy a januárunk a plusz kilók miatti sopánkodással teljen? Hogyan akadályozzuk meg, hogy esetlegesen maradandó felesleget gyűjtsünk be?

Érdemes erre már karácsony előtt gondolni. A rokonságban valószínűleg mindenki süt-főz, nem biztos, hogy nekünk is hatféle süteménnyel és ötféle főétellel kell készülnünk. Minél kevesebb, annál kisebb az esély a felhalmozódásra. Mert ami marad, azt nagy valószínűséggel el is fogyasztjuk. Tehát csökkentsük a mennyiséget, s esetleg próbáljuk meg erre a rokonságot is rávenni.

A másik megoldás a sportolás azonnali elkezdése az ünnepeket követően. Nem kell nagy dologra gondolni, csak egy kis tornára, sétára, vagy futásra. Ez nemcsak jó hatással van ránk, hanem a nassolástól is elveszi az időt.

Ha cukorból és zsírból időben visszaveszünk, nem kell szégyenkeznünk és bosszankodnunk, ha a mérlegre állunk. Igyekezzünk visszatérni a zöldségekre és a gyümölcsökre, minél előbb visszalépünk a régi kerékvágásba, annál jobb.

Amennyiben betartjuk a fentieket, biztosan nem kell nagy diétával kezdenünk az esztendőt.

Fotó:
pixabay.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!