Menü

Éjjel is ehet, csak nem mindegy mit

A legújabb kutatások szerint este, sőt éjszaka is ehetünk, ettől még nem leszünk hízékonyabbak és nem élünk egészségtelenül. Persze egyáltalán nem mindegy, mit és mennyit.

A délután hat, vagy az este nyolc óra utáni evés tilalmát valószínűleg nem véletlenül, hasraütésszerűen találták ki. Ennek a szabálynak a legfőbb kiindulópontja az, hogy az ember este általában hajlamos többet enni és egészségtelenül táplálkozni, gondoljunk csak a televízió előtti nassolásra. Az ilyen magatartás negatív hatását az hatványozza, hogy alvás alatt a szervezet csökkentett üzemmódban dolgozik, a túlzott bevitel tehát nem igazán tesz jót.

A késő délutáni, esti időpontokat azonban rögtön el is felejthetjük akkor, ha képesek vagyunk betartani bizonyos szabályokat. A táplálkozási szakemberek az ebédet követően, délután nassolást (persze egészséges nassolást például egy kis zöldséggel, gyümölccsel, valamilyen teljes kiőrlésű termékkel, vagy joghurttal) javasolnak, s akkor biztosan nem leszünk este farkaséhesek.

Este mindenképpen figyeljünk oda a mennyiségre (az ember hajlamos túlenni magát), fogyasszunk több folyadékot és ne együnk unalomból, megszokásból, vagy hobbiból (mondjuk a tévé, vagy egy könyv előtt).

Vacsorára mindenképpen a könnyű étkek ajánlatosak, ha zöldség, gyümölcs nem elég, ehetünk tojást, vagy sajtot is. Minél közelebb vagyunk a lefekvéshez, annál inkább igyekezzünk csökkenteni a szénhidrát mennyiséget és a kalóriabevitelt.

Fotó:
pixabay.com

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Milyen hatással vannak szervezetünkre az üdítőitalok?

Mik a szénsavas és cukros üdítők kedvező és kevésbé előnyös hatásai, tulajdonságai? Hogyan reagál a szervezetünk, ha rendszeresen fogyasztjuk ezeket a termékeket?