Menü

Éjjel is ehet, csak nem mindegy mit

A legújabb kutatások szerint este, sőt éjszaka is ehetünk, ettől még nem leszünk hízékonyabbak és nem élünk egészségtelenül. Persze egyáltalán nem mindegy, mit és mennyit.

A délután hat, vagy az este nyolc óra utáni evés tilalmát valószínűleg nem véletlenül, hasraütésszerűen találták ki. Ennek a szabálynak a legfőbb kiindulópontja az, hogy az ember este általában hajlamos többet enni és egészségtelenül táplálkozni, gondoljunk csak a televízió előtti nassolásra. Az ilyen magatartás negatív hatását az hatványozza, hogy alvás alatt a szervezet csökkentett üzemmódban dolgozik, a túlzott bevitel tehát nem igazán tesz jót.

A késő délutáni, esti időpontokat azonban rögtön el is felejthetjük akkor, ha képesek vagyunk betartani bizonyos szabályokat. A táplálkozási szakemberek az ebédet követően, délután nassolást (persze egészséges nassolást például egy kis zöldséggel, gyümölccsel, valamilyen teljes kiőrlésű termékkel, vagy joghurttal) javasolnak, s akkor biztosan nem leszünk este farkaséhesek.

Este mindenképpen figyeljünk oda a mennyiségre (az ember hajlamos túlenni magát), fogyasszunk több folyadékot és ne együnk unalomból, megszokásból, vagy hobbiból (mondjuk a tévé, vagy egy könyv előtt).

Vacsorára mindenképpen a könnyű étkek ajánlatosak, ha zöldség, gyümölcs nem elég, ehetünk tojást, vagy sajtot is. Minél közelebb vagyunk a lefekvéshez, annál inkább igyekezzünk csökkenteni a szénhidrát mennyiséget és a kalóriabevitelt.

Fotó:
pixabay.com

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Egészségtudatosan, de boldogan

Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Kerüljük el a glutént? Kevés zsírt együnk magasabb szénhidrátbevitellel, vagy alacsony szénhidráttartalom mellett sok húst és zsírt fogyasszunk? És így tovább…

Lépcsőfokok a táplálkozási piramis legmagasabb szintjéhez

A helyes étrenddel fittséget, jó alakot és egészséges életet élhetünk, tele lehetünk energiával a nap folyamán. Kevesen ehetnek meg büntetlenül bármennyit, ha tudni szeretnéd, miből mennyit szabad enned, akkor érdekes lehet számodra a következő cikk.

Értékes ételek, amiket nem eszünk

Mindenkinek megvannak a kedvelt, bevált, gyakran elkészített vagy étteremben rendelt ételei, s természetesen azok is, amelyeket kevésbé szeret. Számos olyan tápanyagról lemondunk azonban, ami fontos lenne, hogy alkalmanként a tányérunkra kerüljön.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.