Menü

Tele vannak az edzőtermek az első negyedévben

Mindenki megújult lelkesedéssel áll az újév előtt, és tele vagyunk fogadalmakkal. A tapasztalatok szerint az első negyedévben tele vannak az edzőtermek az új, most még lelkes sportolni vágyókkal, tavaszra azonban a legtöbbek lendülete csökken, és csak azok maradnak, akik komolyan gondolják az életmódváltást.

A rendszeresen edzeni járóknak nem a kedvenc időszaka az első félév. Év elején azokkal vannak tele az edzőtermek és a sportórák, akik újévi fogadalmuk szerint sportolnak, majd tavasszal a pánikszerűen strandformára gyúrók ugranak neki hirtelen a sportolásnak. A megfigyelések alapján azonban kérészéletű ez a lelkesedés: az újévi energia fogytán csökkentik az edzések számát, majd teljesen eltűnik azok életéből, akik nem elég elszántak. „Nem volt rá időm!” – hangzik a legáltalánosabb kifogás. Sokakat az első sűrűbb időszak, vagy nehezebb élethelyzet eltántorít a rendszeres edzéstől, és már nem is térnek vissza.

Mit tehetünk ez ellen?

  • Újítsuk meg félévkor az újévi fogadalmainkat! Karikázzuk be a naptárban július elsejét, és tűzzük oda az újévi fogadalmaink listáját, hogy fel tudjuk eleveníteni azokat. Sokan pont ebben az időszakban sodródnak el az edzéstől, hiszen jön a nyári szabadság, nyaralás, iskolai szünet, majd sulikezdés, és ebben a forgatagban valahogy kikopik a sportolás a napirendből.
  • Keressünk társat a sportoláshoz! A tapasztalatok szerint sokkal kitartóbbak tudunk lenni, ha nem csak belső, hanem külső, személyes motivációnk is van az edzéshez, mint például egy barát, akivel edzeni járunk, vagy egy szimpatikus oktató, személyi edző. Ha találunk valakit, akivel együtt sportolhatunk, az máris ösztönözni fog minket, hogy újra és újra felvegyük a kesztyűt – vagy az edzőcipőt. A sportórákon, valamint edzőtermekben könnyű ismerkedni, barátkozni, főleg akkor, ha látják rajtunk a kitartást. Ne féljünk segítséget kérni, ne legyünk szégyellősek! Ha személyi edzőt, valamint csoportos edzést választunk, akkor ne csak arra figyeljünk oda, hogy milyen ajánlásokat kapunk az adott személyről, vagy sportágról, hanem arra is, hogy közös hullámhosszon legyünk az edzővel, vagy a csapattal.

  • Építsünk fel magunknak saját motivációs rendszert az évre! Jutalmazzuk meg magunkat a hónap, vagy negyedéves fordulókon valamivel, ha rendszeresen járunk edzeni. Mondjuk lehetőleg ne csokifagyi legyen a jutalom… Lehet ez valamilyen utazás, ruha, edzési kellék, szórakozás, amire egyébként sajnáljuk a pénzt, vagy az időt, pedig igazán vágynánk rá.
  • Ha már az edzési kellékeknél tartunk… Ne essünk abba a hibába, hogy a létező összes kelléket, ruházatot, DVD-t megvásároljuk év elején a fogadalmak hevében, majd tavasztól a sarokban áll ez a sok drága holmi – ettől pedig elszontyolodunk. Először próbálgassuk ki, hogy mi az igazán testhez álló edzésforma, kellék a számunkra. Kérjünk kölcsön kiegészítőket, torna DVD-ket, és ha már kialakult, hogy mi az, ami igazán közel áll hozzánk, akkor vásároljunk csak be az edzéshez! Lehet ugyanis, hogy a sportformákat próbálgatva valami egész más lesz a hosszú távú befutó, mint amit először gondolnánk. És bizony kiegészítők szempontjából nem mindegy, hogy jógát, vagy kick box-ot választunk-e.
  • Ne ragaszkodjunk görcsösen az előre eltervezett időpontokhoz! Sokan azért hagyják abba végül az edzést, mert mégsem tudnak heti 6 napot a sportolásra szánni, vagy délutánonként nem jutnak el az edzőterembe a túlórák miatt. Lehet edzeni reggel, vagy ritkább időpontokban is, a lényeg, hogy mozogjunk! Erre mondják, hogy néha a kevesebb több… 

Fotó:
pixabay.com 

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?