Menü

Tele vannak az edzőtermek az első negyedévben

Mindenki megújult lelkesedéssel áll az újév előtt, és tele vagyunk fogadalmakkal. A tapasztalatok szerint az első negyedévben tele vannak az edzőtermek az új, most még lelkes sportolni vágyókkal, tavaszra azonban a legtöbbek lendülete csökken, és csak azok maradnak, akik komolyan gondolják az életmódváltást.

A rendszeresen edzeni járóknak nem a kedvenc időszaka az első félév. Év elején azokkal vannak tele az edzőtermek és a sportórák, akik újévi fogadalmuk szerint sportolnak, majd tavasszal a pánikszerűen strandformára gyúrók ugranak neki hirtelen a sportolásnak. A megfigyelések alapján azonban kérészéletű ez a lelkesedés: az újévi energia fogytán csökkentik az edzések számát, majd teljesen eltűnik azok életéből, akik nem elég elszántak. „Nem volt rá időm!” – hangzik a legáltalánosabb kifogás. Sokakat az első sűrűbb időszak, vagy nehezebb élethelyzet eltántorít a rendszeres edzéstől, és már nem is térnek vissza.

Mit tehetünk ez ellen?

  • Újítsuk meg félévkor az újévi fogadalmainkat! Karikázzuk be a naptárban július elsejét, és tűzzük oda az újévi fogadalmaink listáját, hogy fel tudjuk eleveníteni azokat. Sokan pont ebben az időszakban sodródnak el az edzéstől, hiszen jön a nyári szabadság, nyaralás, iskolai szünet, majd sulikezdés, és ebben a forgatagban valahogy kikopik a sportolás a napirendből.
  • Keressünk társat a sportoláshoz! A tapasztalatok szerint sokkal kitartóbbak tudunk lenni, ha nem csak belső, hanem külső, személyes motivációnk is van az edzéshez, mint például egy barát, akivel edzeni járunk, vagy egy szimpatikus oktató, személyi edző. Ha találunk valakit, akivel együtt sportolhatunk, az máris ösztönözni fog minket, hogy újra és újra felvegyük a kesztyűt – vagy az edzőcipőt. A sportórákon, valamint edzőtermekben könnyű ismerkedni, barátkozni, főleg akkor, ha látják rajtunk a kitartást. Ne féljünk segítséget kérni, ne legyünk szégyellősek! Ha személyi edzőt, valamint csoportos edzést választunk, akkor ne csak arra figyeljünk oda, hogy milyen ajánlásokat kapunk az adott személyről, vagy sportágról, hanem arra is, hogy közös hullámhosszon legyünk az edzővel, vagy a csapattal.

  • Építsünk fel magunknak saját motivációs rendszert az évre! Jutalmazzuk meg magunkat a hónap, vagy negyedéves fordulókon valamivel, ha rendszeresen járunk edzeni. Mondjuk lehetőleg ne csokifagyi legyen a jutalom… Lehet ez valamilyen utazás, ruha, edzési kellék, szórakozás, amire egyébként sajnáljuk a pénzt, vagy az időt, pedig igazán vágynánk rá.
  • Ha már az edzési kellékeknél tartunk… Ne essünk abba a hibába, hogy a létező összes kelléket, ruházatot, DVD-t megvásároljuk év elején a fogadalmak hevében, majd tavasztól a sarokban áll ez a sok drága holmi – ettől pedig elszontyolodunk. Először próbálgassuk ki, hogy mi az igazán testhez álló edzésforma, kellék a számunkra. Kérjünk kölcsön kiegészítőket, torna DVD-ket, és ha már kialakult, hogy mi az, ami igazán közel áll hozzánk, akkor vásároljunk csak be az edzéshez! Lehet ugyanis, hogy a sportformákat próbálgatva valami egész más lesz a hosszú távú befutó, mint amit először gondolnánk. És bizony kiegészítők szempontjából nem mindegy, hogy jógát, vagy kick box-ot választunk-e.
  • Ne ragaszkodjunk görcsösen az előre eltervezett időpontokhoz! Sokan azért hagyják abba végül az edzést, mert mégsem tudnak heti 6 napot a sportolásra szánni, vagy délutánonként nem jutnak el az edzőterembe a túlórák miatt. Lehet edzeni reggel, vagy ritkább időpontokban is, a lényeg, hogy mozogjunk! Erre mondják, hogy néha a kevesebb több… 

Fotó:
pixabay.com 

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!