Menü

Étvágycsökkentő lehet az evés utáni fogmosás

Evés közben jön meg az étvágy! – tartja a mondás. Ennek az az oka, hogy az ételt megízlelve elindul a nyáltermelésünk, ha pedig megérezzük a finom illatokat, még éhesebbek leszünk. További ok lehet, hogy a magas glikémiás indexű (azaz a vércukorszintet gyorsan megemelő) ételek hatására még éhesebbek leszünk. Így alakul ki a vég nélküli evés: a főétel után egy kis rágcsálás, majd pedig egy újabb étkezés következik… A fogmosás az egyik kiváló gátja annak, hogy folyamatosan éhesek legyünk.

A folyamatos éhségérzetet leginkább úgy tudjuk elkerülni, hogy tápláló, rostdús, és alacsony glikémiás indexű ételeket fogyasztunk, így a vércukor szintünk nem ingadozik. Ugyanis a hirtelen leeső vércukorszint hatására leküzdhetetlen éhségérzetet érezhetünk. A másik kiváló módszer, ha minden étkezés után fogat mosunk, így ugyanis eltűnnek a szánkból az ételmaradékok, amik íze, valamint vércukorszintre gyakorolt hatása még szintén maradandó, és fokozzák az éhségérzetet. Sokan a sós ízekre édeset kívánnak, vagy éppen fordítva, az édesre valami sósat… Ezeket egy fogmosással semlegesíthetjük. Mindez természetesen a szájhigiénia miatt is fontos.

Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy az étkezés utáni azonnali fogmosás károsíthatja a fogzománcot! Evés után igyunk meg egy pohár vizet, ami segít semlegesíteni a savakat, majd várjunk úgy 10 percet, ezután jöhet a fogmosás, valamint a szájvíz és a fogselyem használata.

Figyeljük csak meg, az éhségérzetünk ezután csökkeni fog, és a pszichológiai hatás is működik, hogy nem eszünk, mivel nemrég mostunk fogat. Arról nem is beszélve, hogy fogmosás, valamint szájvíz alkalmazása után kevésbé érezzük az ízeket, így ezt követően nem is nyújt akkora élvezetet az étkezés.

Amennyiben olyan helyen tartózkodik, ahol nincs lehetőség a fogmosásra, úgy egyen cukormentes rágógumit, amely szintén segít az ízek semlegesítésében, és az éhségérzet leküzdésében. 

Fotó:
pixabay.com

A kiégés ismertető jelei

A burnout nemcsak a munkamániások iszonyatos betegsége, mindenkit fenyeget, aki a magánélete és munkája között nem találja meg a harmóniát. A kiégés gyógyítása nehezebb, mint a megelőzése.

Az önbizalomhiány szembetűnő jelei

Ebben a cikkben megmutatom neked az önbizalomhiány egyértelmű jeleit. Ha úgy érzed, hogy ezek közül egy vagy több is igaz rád, akkor érdemes fejlődnöd benne. Már csak azért is, mert a magabiztosság hiánya az élet minden területére kihatással van.

A tudatos vásárlás nem pénztárca kérdése

Sok rákkeltő anyagot, „szemét” kaját, adalékanyagot, műételeket és temérdek édességet veszünk, hozzádobunk mindig egy újabb műanyag szatyrot, néhány csokit, kekszet és plusz két nápolyit a fizetésre várva. Nem megvesszük, amit kell, hanem vásárolgatunk. Ha van is cetlink, kétszer annyi termék kerül a kosárba. Miért?

A változókor testre és lélekre gyakorolt hatásai

A menopauza kezdete átlagosan az 50. év körüli időszakra tehető. Sokaknál viszont előbb is jelentkezhetnek a tünetek. Ez az állapot akár 10-15 évig is eltarthat, amit nem minden nő visel jól sem testileg, sem pedig lelkileg!

10 dolog, ami jobbá teszi az életedet

Átvergődni az életen egy művészeti forma, és amit legtöbbször kreálni próbálunk, nem publikus. De számos módja van annak, hogy javítsunk a léten. Lentebb néhány segítő tippet olvashattok.