Menü

Segítsünk gyermekünknek feldolgozni a problémákat!

  • Dátum: 2015.01.19., 16:05

A felnőttek hajlamosak lebecsülni a gyerekek mindennapi problémáit, pedig a fiatalok is számos, számukra igenis komoly kihívással találkoznak és ezek feldolgozását bizony meg kell tanulniuk. Ha önállóan nem megy, segíthetünk nekik.

Hogy mivel? Először is az odafigyeléssel. Mint említettük, sok szülő nem veszi észre, vagy épp lebecsüli gyermeke iskolai, magánéleti, vagy egyéb problémáját. Ennek pedig súlyos következményei lehetnek, ha az ifjú nem tud maga megbirkózni a nehézségekkel, segíteni kell neki. Meg kell tanítani, hogyan kezelje ezeket a dolgokat, hogyan dolgozza fel a gondokat.

Amennyiben problémája van a feldolgozással, az könnyen magába fordulást, magatartásproblémát, depressziót és más lelki eredetű betegséget válthat ki. Ráadásul ezek a dolgok erősíthetik a fizikai betegségeket, azok kialakulásának kockázatát is.

Mire kell odafigyelni?

A hirtelen hangulat- és viselkedésváltozás mellett intő jel lehet többek között az eltérő étkezési szokások kialakítása, vagy ennek egyik következménye, a komolyabb fogyás.

Az érzelmi, lelki támogatás alapja tehát az odafigyelés. Minden gyerek mást igényel, s ideális esetben a szülőnek kell tudnia a legjobban, mit és hogyan. Azt, hogy mennyire érzékeny csemetéje, és hogyan lehet, érdemes közeledni a lelkéhez. A lényeg, hogy legyen tér és idő arra, hogy beszéljünk egymással, hogy a gyermek szabadon elmondhassa, mi nyomja a lelkét.

Persze eljöhet az a szint is, hogy szakemberhez kell fordulni. Ezt nem kell szégyellni, egyáltalán nem biztos, hogy nevelési kudarc. A szakember számos jó tanáccsal szolgálhat, nem biztos, hogy kezelésre van szükség.

Fotó:
pixabay.com

Mindent a diszprexiáról

A programozott mozgásokban, melyek a csecsemő idegrendszeri érésétől függnek (pl.: kúszás, mászás), általában még nincsenek feltűnő eltérések. Később a kisdedkorban fejlődik a szenzoros érzékelés és integráció (szenzomotorika: az észlelés és a cselekvés egysége). A fejlődési diszpraxia a szenzoros integráció zavarainak egyfajta megnyilvánulása.

Ártalmatlannak tűnő, ám veszélyes dolgok a kiságyban

Lehet, hogy veszélytelennek, ártalmatlannak tűnő játékok és kiegészítők, ám valójában veszélyes dolgok, amiket feltétlen tartsunk távol a kiságytól, mikor a babánkat letesszük aludni.

Tényleg létezik a középső gyerek szindróma?

Okos elsőszülött vagy elhanyagolt középső esetleg traumatizált legkisebb gyerek? Mit mutatnak a statisztikák a születési sorrendről és a gyermek tulajdonságairól, habitusáról.

10 illemszabály, amit a gyereknek is tudnia kell

Mire tanítsuk a gyermekünket kiskorától kezdve, mely illemszabályokat illik tudnia? Természetesen a legjobb tanítás, ha a gyerek látja tőlünk a helyes viselkedést, hiszen öntudatlanul leutánoz minket.

5 kreatív szülő-gyerek program, ami a gyerekek fejlődését is segíti

Az együtt töltött minőségi idő semmivel sem pótolható a gyerekek szellemi és mentális fejlődése szempontjából, ráadásul a közös programok a szülőknek is segítenek a töltekezésben. Legyen szó például közös sütés-főzésről, meseolvasásról vagy mesehallgatásról, ezek a tevékenységek mind segítenek elmélyíteni a szülő és a gyerek közötti kötődést, támogatják a kicsik fejlődését, és nem utolsó sorban rengeteg boldog közös emléket is begyűjthetnek velük.