Menü

„Fuss Forrest, fuss!”

Futni vagy szeret valaki, vagy nagyon utál. De, akinek a futás az élete részévé válik, sok mindennel gazdagodik.

Igen, tudjuk, a futás növeli az állóképességet, segítségével megszabadulhatunk a felesleges plusz kilóktól, alkatunk szálkásodik, ráadásul oldja a felgyülemlett feszültséget is. Ugyanakkor túl nagy megerőltetésnek tűnik elmenni futni: mások megszólnak minket, ha nem megy, már rövid idő után kiköpjük a tüdőnket, és ráadásul unalmas is. Hát ezek azok a tipikus érvek, melyeket addig gondolunk a futásról, amíg el nem kezdjük.

A futók másról számolnak be, arról, hogy elkezdeni ugyan tényleg nehéz, de utána viszonylag gyorsan jönnek az eredmények, vagyis olvadnak a plusz kilók és egyre többet bír a szervezet. A fejlődés pedig magával hozza az örömet is, ami által a futás már nemcsak egy kötelező szagú, fogyasztó testmozgásként szerepel az életünkben, hanem a kikapcsolódás olyan módjává válik, mely közben edzi testünket-lelkünket egyaránt.

Van, aki szeret beszélgetni, vagy zenét hallgatni futás közben, valaki megszokott helyen fut, valaki változatos helyszíneken, van, aki egyedül és van, aki másokkal élvezi igazán ezen sport örömeit, de ma már az sem ritka hogy bizonyos okostelefon alkalmazások használatával tesszük érdekessé futásunkat. Szóval igazán tuti tipp nincs arra, hogy hogyan szerethetnénk meg a futást. Csinálni kell az biztos, hiszen otthonról nézve mindig olyan nehézkesnek és fárasztónak tűnik. Pedig ha belegondolunk az egyik legegyszerűbb mozgásforma, hiszen bárhol űzhető, és szinte mindenki végezheti.

És mit mondanak a futásról azok, akiknek már az élete részévé vált? Azt, hogy a kezdeti nehézségek után, látványosan lehet fejlődni, karcsúsít, tartást és magabiztosságot ad.

A futás tényleg nem igényel extra feltételeket, de azért ha van rá lehetőségünk, futócipőnket körültekintően válasszuk meg, lehetőleg szakboltban. Alapos nyújtással, forró fürdővel elkerülhetjük, hogy az izomláztól másnap ne tudjunk felmenni a lépcsőn. És nem utolsó sorban, ne feledjük a fokozatosság elvét, kis célokat tűzzünk ki magunk elé, az elején például lehet sétálással kombinálva futni, nem szükséges, hogy mindjárt olyan tempóban és olyan távon tegyük próbára magunkat, ami biztosan megtör minket, vagy rendkívül kifáraszt.

Fotó:
pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!