Menü

„Fuss Forrest, fuss!”

Futni vagy szeret valaki, vagy nagyon utál. De, akinek a futás az élete részévé válik, sok mindennel gazdagodik.

Igen, tudjuk, a futás növeli az állóképességet, segítségével megszabadulhatunk a felesleges plusz kilóktól, alkatunk szálkásodik, ráadásul oldja a felgyülemlett feszültséget is. Ugyanakkor túl nagy megerőltetésnek tűnik elmenni futni: mások megszólnak minket, ha nem megy, már rövid idő után kiköpjük a tüdőnket, és ráadásul unalmas is. Hát ezek azok a tipikus érvek, melyeket addig gondolunk a futásról, amíg el nem kezdjük.

A futók másról számolnak be, arról, hogy elkezdeni ugyan tényleg nehéz, de utána viszonylag gyorsan jönnek az eredmények, vagyis olvadnak a plusz kilók és egyre többet bír a szervezet. A fejlődés pedig magával hozza az örömet is, ami által a futás már nemcsak egy kötelező szagú, fogyasztó testmozgásként szerepel az életünkben, hanem a kikapcsolódás olyan módjává válik, mely közben edzi testünket-lelkünket egyaránt.

Van, aki szeret beszélgetni, vagy zenét hallgatni futás közben, valaki megszokott helyen fut, valaki változatos helyszíneken, van, aki egyedül és van, aki másokkal élvezi igazán ezen sport örömeit, de ma már az sem ritka hogy bizonyos okostelefon alkalmazások használatával tesszük érdekessé futásunkat. Szóval igazán tuti tipp nincs arra, hogy hogyan szerethetnénk meg a futást. Csinálni kell az biztos, hiszen otthonról nézve mindig olyan nehézkesnek és fárasztónak tűnik. Pedig ha belegondolunk az egyik legegyszerűbb mozgásforma, hiszen bárhol űzhető, és szinte mindenki végezheti.

És mit mondanak a futásról azok, akiknek már az élete részévé vált? Azt, hogy a kezdeti nehézségek után, látványosan lehet fejlődni, karcsúsít, tartást és magabiztosságot ad.

A futás tényleg nem igényel extra feltételeket, de azért ha van rá lehetőségünk, futócipőnket körültekintően válasszuk meg, lehetőleg szakboltban. Alapos nyújtással, forró fürdővel elkerülhetjük, hogy az izomláztól másnap ne tudjunk felmenni a lépcsőn. És nem utolsó sorban, ne feledjük a fokozatosság elvét, kis célokat tűzzünk ki magunk elé, az elején például lehet sétálással kombinálva futni, nem szükséges, hogy mindjárt olyan tempóban és olyan távon tegyük próbára magunkat, ami biztosan megtör minket, vagy rendkívül kifáraszt.

Fotó:
pixabay.com

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?