Menü

„Fuss Forrest, fuss!”

Futni vagy szeret valaki, vagy nagyon utál. De, akinek a futás az élete részévé válik, sok mindennel gazdagodik.

Igen, tudjuk, a futás növeli az állóképességet, segítségével megszabadulhatunk a felesleges plusz kilóktól, alkatunk szálkásodik, ráadásul oldja a felgyülemlett feszültséget is. Ugyanakkor túl nagy megerőltetésnek tűnik elmenni futni: mások megszólnak minket, ha nem megy, már rövid idő után kiköpjük a tüdőnket, és ráadásul unalmas is. Hát ezek azok a tipikus érvek, melyeket addig gondolunk a futásról, amíg el nem kezdjük.

A futók másról számolnak be, arról, hogy elkezdeni ugyan tényleg nehéz, de utána viszonylag gyorsan jönnek az eredmények, vagyis olvadnak a plusz kilók és egyre többet bír a szervezet. A fejlődés pedig magával hozza az örömet is, ami által a futás már nemcsak egy kötelező szagú, fogyasztó testmozgásként szerepel az életünkben, hanem a kikapcsolódás olyan módjává válik, mely közben edzi testünket-lelkünket egyaránt.

Van, aki szeret beszélgetni, vagy zenét hallgatni futás közben, valaki megszokott helyen fut, valaki változatos helyszíneken, van, aki egyedül és van, aki másokkal élvezi igazán ezen sport örömeit, de ma már az sem ritka hogy bizonyos okostelefon alkalmazások használatával tesszük érdekessé futásunkat. Szóval igazán tuti tipp nincs arra, hogy hogyan szerethetnénk meg a futást. Csinálni kell az biztos, hiszen otthonról nézve mindig olyan nehézkesnek és fárasztónak tűnik. Pedig ha belegondolunk az egyik legegyszerűbb mozgásforma, hiszen bárhol űzhető, és szinte mindenki végezheti.

És mit mondanak a futásról azok, akiknek már az élete részévé vált? Azt, hogy a kezdeti nehézségek után, látványosan lehet fejlődni, karcsúsít, tartást és magabiztosságot ad.

A futás tényleg nem igényel extra feltételeket, de azért ha van rá lehetőségünk, futócipőnket körültekintően válasszuk meg, lehetőleg szakboltban. Alapos nyújtással, forró fürdővel elkerülhetjük, hogy az izomláztól másnap ne tudjunk felmenni a lépcsőn. És nem utolsó sorban, ne feledjük a fokozatosság elvét, kis célokat tűzzünk ki magunk elé, az elején például lehet sétálással kombinálva futni, nem szükséges, hogy mindjárt olyan tempóban és olyan távon tegyük próbára magunkat, ami biztosan megtör minket, vagy rendkívül kifáraszt.

Fotó:
pixabay.com

Futni jó

A futás talán az egyik a testet legintenzívebben megmozgató sport, emellett pedig természetes mozgásforma.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.