Menü

Milyen zöldségeket együnk a szezon előtt?

Bár mindenhol azt olvashatjuk, mennyire fontos a sok zöldség és gyümölcs fogyasztása, arról kevesebb szó esik, hogy mikor milyen típusút válasszunk belőle. A szezonon kívüli zöldségek, gyümölcsök ugyanis akár érzékenyen is érinthetik a szervezetünket.

Bizonyára sokan érezték már, hogy nem olyan például a paradicsom íze, mint nyáron. Nem csalás, nem ámítás: ilyenkor tényleg eléggé sápatag és íztelen zöldáruk érkeznek hozzánk. Főleg, hogy mivel sok zöldségnek és gyümölcsnek ilyenkor nincs szezonja hazánkban és a környező országokban, így messzi földről kerülnek hozzánk ezek a termékek. Így sokszor ez az áru kevésbé friss, vagy nagyon „mű”, és meglepően sokára romlik csak meg. Az érzékeny gyomrúaknak problémákat okozhatnak azok az anyagok, amiket ezen zöldségek és gyümölcsök termesztésénél, érlelésénél, vagy tisztításánál alkalmaznak, főleg akkor, ha az áru nem hazánk környékéről érkezik hozzánk. Így annyit tehetünk, ha nem tudunk lemondani a nyáron megszokott zöldségekről, hogy legalább azt megnézzük, hogy honnan származik a termék, és megpróbálunk minél közelebbit választani.

A másik jó megoldás, ha egészségesen és vitamindúsan szeretnénk étkezni, de az aktuális hónapoknak megfelelően, hogy visszatérünk a hagyományokhoz. A téli, tavasz eleji időszakban még a szezon során eltett savanyúságokat, szörpöket, lekvárokat, leveket fogyasztjuk. Bár nem minden tartósítási mód egészséges, de már rengeteg tippet találhatunk a bio és cukormentes tartósításhoz. Továbbá ilyenkor érdemes fogyasztani káposztát, kelkáposztát, birsalmát, répát, karfiolt, feketeretket, tormát, sütőtököt, céklát, és csicsókát. A szezonális zöldségfogyasztás másik előnye, hogy általa az étkezésünk változatosabbá válik, és biztosítottabb a megfelelő vitaminbevitel,  mintha mindig hasonló típusú zöldségeket-gyümölcsöket eszünk. 

Fotó:
pixabay.com

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.

Őrizd meg látásod mediterrán étrenddel

A legújabb kutatási eredmények szerint a mediterrán stílusú étrend követése jelentősen csökkenti a vakság egyik legfőbb okának kialakulási kockázatát.