Menü

A jó alvás titkai

Nemrég volt az alvás világnapja, amelynek keretében többek között arra hívták fel a figyelmet, hogy az emberiség egyre nagyobb részét érinti élete során valamilyen alvásprobléma.

Az alvás világnapja idén március 13-ára esett, s a nap minden évben remek alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet a különböző alvással kapcsolatos problémákra.

Az alvászavar kortól és nemtől függetlenül mindenkit érinthet, a probléma kezelhető, és érdemes is kezelni, mielőtt komolyabb egészségügyi gondhoz vezet. Mert az alvásgondokkal kapcsolatban épp ez az egyik legfontosabb tudnivaló: olyan egészségügyi hátrányai lehetnek, amelyek jóval túlmutatnak azon, hogy nap közben fáradtak és levertek vagyunk.

Az alvásprobléma kiszélesedése nyilvánvalóan az egyre gyorsabb, feszítettebb tempójú életmódra vezethető vissza. A kialvatlanság a felnőttek mellett a gyerekek egyre nagyobb százalékát is érinti.

A jó alvás nemcsak órában, hanem minőségben is mérendő. A túlhajszoltság, a különböző stimulánsok (kávé, cigaretta, energiaitalok, gyógyszerek) túlzott használata, valamint az elektronikus eszközök előretörése életünkben mind-mind okozhat problémát.

Az enyhe alvászavar rendszerint életmódváltással orvosolható, de egy idő után érdemes szakember segítségét kérni. Már csak azért is, hogy ne szedjünk össze-vissza mindenféle pirulát.

A jó alvás összetevői a bejáratott napi rendszer, a megfelelő táplálkozás, valamint a rendszeres mozgás bűvös hármasának hátterében rejlenek. Persze előbbi szinte csak elméletben létezik, azért egy-két fontos alapelvet érdemes biztosítani napi életritmusunkban. Ez nagyon sokat számíthat.

Fotó:
pixabay.com

Az otthon illata-légfrissítés egészségesen, avagy a térparfüm titka

Bár életünk 90%-át zárt terekben töltjük, annak levegőjére nem fordítunk kellő figyelmet. Szellőztetés utáni szintetikus légfrissítő spray-k helyett használjunk egészséges, természetes illatosítókat az aktuális időszaknak megfelelően. Lássuk, hogyan készíthetsz olcsó és egészségtudatos, házi légfrissítőket!

Az egészségfejlesztő – életmód tanácsadásról

Mindenkivel megeshet, hogy úgy érzi, megrekedt az életben és nem tudja, merre is induljon tovább. Ilyenkor érdemes egészségfejlesztő – életmód tanácsadó szakemberhez fordulni. De mit is csinálunk pontosan?

Mitől lesznek sikeresek újévi fogadalmaink?

Holnaptól. Hétfőtől. Januártól. Január elsejétől. Ismerősen hangzik? Vajon hányan fogadjuk meg szilveszter éjjel pezsgővel a kezünkben, hogy jövőre lefogyunk, nem dohányzunk, kevesebb édességet eszünk, elkezdünk sportolni. De most tényleg sikerül! Elhatároztuk, megfogadtuk, koccintottunk rá. De vajon ennyi elég a sikerhez? Egy elhatározás?

Cica a lakásban

Nagy felelősség egy macska örökbefogadása, de ahogy a mondás is tartja "egyetlen szőrmók kiscica is elegendő ahhoz, hogy a lakhelyed otthonná váljon". De mire van szüksége egy benti cicának?

4 apró reggeli szokás, amitől megváltozik az életmódod

Új év, új fogadalmak, új szokások – erre vonatkozóan hoztam néhány csekélységnek tűnő, de annál többet érő reggeli szokást, aminek betartásával sokkal produktívabb és kiegyensúlyozottabb életmódot tudunk kialakítani.