Menü

A jó alvás titkai

Nemrég volt az alvás világnapja, amelynek keretében többek között arra hívták fel a figyelmet, hogy az emberiség egyre nagyobb részét érinti élete során valamilyen alvásprobléma.

Az alvás világnapja idén március 13-ára esett, s a nap minden évben remek alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet a különböző alvással kapcsolatos problémákra.

Az alvászavar kortól és nemtől függetlenül mindenkit érinthet, a probléma kezelhető, és érdemes is kezelni, mielőtt komolyabb egészségügyi gondhoz vezet. Mert az alvásgondokkal kapcsolatban épp ez az egyik legfontosabb tudnivaló: olyan egészségügyi hátrányai lehetnek, amelyek jóval túlmutatnak azon, hogy nap közben fáradtak és levertek vagyunk.

Az alvásprobléma kiszélesedése nyilvánvalóan az egyre gyorsabb, feszítettebb tempójú életmódra vezethető vissza. A kialvatlanság a felnőttek mellett a gyerekek egyre nagyobb százalékát is érinti.

A jó alvás nemcsak órában, hanem minőségben is mérendő. A túlhajszoltság, a különböző stimulánsok (kávé, cigaretta, energiaitalok, gyógyszerek) túlzott használata, valamint az elektronikus eszközök előretörése életünkben mind-mind okozhat problémát.

Az enyhe alvászavar rendszerint életmódváltással orvosolható, de egy idő után érdemes szakember segítségét kérni. Már csak azért is, hogy ne szedjünk össze-vissza mindenféle pirulát.

A jó alvás összetevői a bejáratott napi rendszer, a megfelelő táplálkozás, valamint a rendszeres mozgás bűvös hármasának hátterében rejlenek. Persze előbbi szinte csak elméletben létezik, azért egy-két fontos alapelvet érdemes biztosítani napi életritmusunkban. Ez nagyon sokat számíthat.

Fotó:
pixabay.com

Hogyan (ne) viselkedjünk konditeremben?

Néhány egyszerű illemszabály betartásával mindenki kellemesebben és családias légkörben érezheti magát az edzőteremben, mely dolgokra figyeljünk oda, ha a sportnak ezt a fajtáját választjuk?

Programok egyedül? Miért ne?

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.

Magabiztosság csak úgy, magadtól

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.

Mit tanulhatsz a boldog emberektől?

Amióta amerikai mintára hazánkban is elindult az individualista életmód követése, tehát hogy mindent csak saját magunk szemszögéből nézünk, a saját sikereinket tartjuk szem előtt, illetve mindenfelé igyekszünk bebizonyítani, hogy a mi gyerekeink a legokosabbak matekból vagy a legjobb futók a mezőnyben, azóta érdekli az emberiséget, hogy vajon mitől lehetünk/vagyunk boldogok

Megviselnek a frontok, mit tegyek?

A természet részei vagyunk, folyamatos kölcsönhatásban a környezetünk változásaival, melyek tőlünk függetlenek, de olykor kellemetlenek, zavaróak lehetnek. Ilyenek az időjárási frontok is. Sokakat megvisel.