Menü

„Mintha alvás közben nőtt volna a gyerekem…”

Minden szülő örül, ha kisbabája békésen alszik, pihen. A táplálás mellett talán az egyik legfontosabb, hogy a baba nyugodt alvása biztosítva legyen. Alvás közben ugyanis rendkívül fontos fejlődési folyamatok mennek végbe az agyban.

Gyakran érzékelik úgy a szülők, hogy gyermekük mintha alvás után nagyobb lenne, vagyis miközben szundikál, nőtt is. Nos, ennek a tapasztalatnak bizony van tudományos magyarázata. Az agysejtek alvás közben dolgozzák fel az ingereket, a számtalan információt és élményt. Ilyenkor raktározódnak az új információk is a memóriában, illetve épülnek az újabb és újabb kapcsolatok az agyban. Az alvás tehát rendkívül fontos szerepet tölt be a fizikai, az érzelmi, és a szellemi fejlődésben is.

Visszatérve pedig arra a tapasztalásra, mely szerint úgy tűnik, mintha a kisbabák minden egyes alvás után nagyobbak lennének, korántsem tévhitről, vagy pusztán érzéki csalódásról van szó. A kisbabák mélyalvása közben ugyanis, növekedési hormonok szabadulnak fel, a fehérje lebontás csökken, mely egyúttal serkenti a sejtnövekedést.

A babáknak egészen más mind az alvásigényük, mind az alvásmintázatuk. Fontos, hogy a szülők biztosítsák a nyugodt alvás feltételeit, vagyis érdemes kialakítani és tiszteletben tartani a baba alvási szokásait. A baba alvás idejében kerüljük például a vendégfogadást, az ügyintézés illetve a bevásárlást, a napközbeni alvás időket sem szabad megzavarni, felborítani a megszokott ritmust.

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Télen otthon gyerekekkel

Amikor a téli hóesést a latyakos, esős, szürke és borult utálatos időjárás váltja fel, egész napos esővel, sötéttel, szeles hideggel, akkor bizony bent rekedünk eleven gyermekeinkkel egy lakásban. Vajon mi mindennel köthetjük le figyelmüket a négy fal között?