Menü

Még nem késő felkészülni a bikiniszezonra

Hamarosan itt a nyár, és végre elővehetjük a fürdőruhákat, úszódresszeket és boardshortokat a szekrényből. Bár tény, hogy ennek nem mindenki örül, főleg azok nem, akik télen kevesebb figyelmet fordítottak az alakjukra. Aggodalomra semmi ok, még nem késő formába lendülni és megszabadulni a hideg időben felszedett párnácskáktól!

Kb. 40-60 nap alatt jól látható eredményeket érhetünk el, amennyiben odafigyelünk a táplálkozásunkra, valamint elkezdünk sportolni. Amennyiben egyedül nehezen boldogulunk, szakértőktől, személyi edzőktől már 10.000 Ft-os összegtől kérhetünk egyénre szabott edzéstervet, valamint étrendet.

Az elsődleges, amit bizonyosan javasolni fognak, a finomliszt és a cukor elhagyása. Ez elkerülhetetlen az alakunk átformálásához. Bár léteznek „csodadiéták”, miszerint fogyjunk csokoládéval, vagy hogy a kalória szabályozása mellett bármit ehetünk, azonban ez általában csak ideig-óráig válik be. Ha valós, és jelen esetben gyors eredményt szeretnénk, akkor valóban egészséges ételeket fogyasszunk. Itt azonban kihangsúlyoznánk, hogy a túl gyors fogyás nagyon egészségtelen lehet! Nagy testsúly esetén még gyorsabb fogyás várható a diéta kezdetén, ha viszont kisebb súlytöbblettel rendelkezünk, akkor heti 1 kg fogyásnál többet ne erőltessünk. Fontos, hogy mindig ugyanabban a napszakban, lehetőleg reggel, étkezés előtt, ruha nélkül mérlegeljük magunkat. Még jobb, ha centivel próbálkozunk, vagy valamelyik ruhadarabunkon figyeljük, hogy mennyire szűk a fogyás előtt, és később mennyivel könnyebben csusszanunk bele. A sport elkezdésével ugyanis lehet, hogy fogyást tapasztalunk, a mérleg azonban nem mutat kevesebbet: ennek oka, hogy az izom fejlődésével még nőhet is a mérleg szerinti súlyunk, mivel az izom nehezebb, mint a zsír.

Ettől viszont ne ijedjünk meg, és ne hanyagoljuk a sportot olyan ál-indokokkal, miszerint inkább nem sportolunk, mert attól nehezebbek leszünk, vastagabb lesz tőle a combunk, stb. Ezek nem valós okok a sport elhagyására. Csak formásabbak leszünk a sportolástól, és a fogyás mellett így kaphatunk szép, formás alakot a bikiniszezonra. Önmagában viszont a sport nem elegendő: heti két aerobic mellett még nem ehetünk meg mindent. A fogyás és az alakformálás terén 70%-ot nyom latba az étkezés, és 30%-ot a mozgás.

Amennyiben komolyan vesszük, hogy a nyaralásra szeretnénk jobban kinézni, akkor szigorúnak kell lennünk önmagunkhoz. Ez nem azt jelenti, hogy éhezni kellene, vagy soha nem ehetünk egy szeletet a nagymama sütijéből, de összességében jelentős változásokra van szükség az életmódunkban. Ebben segíthet, ha referenciapéldának leírjuk egy átlagos napunkat étkezés és mozgás szempontjából, majd a fogyókúra, életmódváltás kezdetével minden nap feljegyezzük, hogy mit ettünk és mit mozogtunk. Ha ezt őszintén tesszük, akkor el tudjuk kerülni, hogy áltassuk magunkat, amire hajlamosak lehetünk akkor, amikor még nem kiépült szokás számunkra az újfajta étkezés, vagy a testmozgás. 

Fotó:
Pixabay.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!