Menü

Még nem késő felkészülni a bikiniszezonra

Hamarosan itt a nyár, és végre elővehetjük a fürdőruhákat, úszódresszeket és boardshortokat a szekrényből. Bár tény, hogy ennek nem mindenki örül, főleg azok nem, akik télen kevesebb figyelmet fordítottak az alakjukra. Aggodalomra semmi ok, még nem késő formába lendülni és megszabadulni a hideg időben felszedett párnácskáktól!

Kb. 40-60 nap alatt jól látható eredményeket érhetünk el, amennyiben odafigyelünk a táplálkozásunkra, valamint elkezdünk sportolni. Amennyiben egyedül nehezen boldogulunk, szakértőktől, személyi edzőktől már 10.000 Ft-os összegtől kérhetünk egyénre szabott edzéstervet, valamint étrendet.

Az elsődleges, amit bizonyosan javasolni fognak, a finomliszt és a cukor elhagyása. Ez elkerülhetetlen az alakunk átformálásához. Bár léteznek „csodadiéták”, miszerint fogyjunk csokoládéval, vagy hogy a kalória szabályozása mellett bármit ehetünk, azonban ez általában csak ideig-óráig válik be. Ha valós, és jelen esetben gyors eredményt szeretnénk, akkor valóban egészséges ételeket fogyasszunk. Itt azonban kihangsúlyoznánk, hogy a túl gyors fogyás nagyon egészségtelen lehet! Nagy testsúly esetén még gyorsabb fogyás várható a diéta kezdetén, ha viszont kisebb súlytöbblettel rendelkezünk, akkor heti 1 kg fogyásnál többet ne erőltessünk. Fontos, hogy mindig ugyanabban a napszakban, lehetőleg reggel, étkezés előtt, ruha nélkül mérlegeljük magunkat. Még jobb, ha centivel próbálkozunk, vagy valamelyik ruhadarabunkon figyeljük, hogy mennyire szűk a fogyás előtt, és később mennyivel könnyebben csusszanunk bele. A sport elkezdésével ugyanis lehet, hogy fogyást tapasztalunk, a mérleg azonban nem mutat kevesebbet: ennek oka, hogy az izom fejlődésével még nőhet is a mérleg szerinti súlyunk, mivel az izom nehezebb, mint a zsír.

Ettől viszont ne ijedjünk meg, és ne hanyagoljuk a sportot olyan ál-indokokkal, miszerint inkább nem sportolunk, mert attól nehezebbek leszünk, vastagabb lesz tőle a combunk, stb. Ezek nem valós okok a sport elhagyására. Csak formásabbak leszünk a sportolástól, és a fogyás mellett így kaphatunk szép, formás alakot a bikiniszezonra. Önmagában viszont a sport nem elegendő: heti két aerobic mellett még nem ehetünk meg mindent. A fogyás és az alakformálás terén 70%-ot nyom latba az étkezés, és 30%-ot a mozgás.

Amennyiben komolyan vesszük, hogy a nyaralásra szeretnénk jobban kinézni, akkor szigorúnak kell lennünk önmagunkhoz. Ez nem azt jelenti, hogy éhezni kellene, vagy soha nem ehetünk egy szeletet a nagymama sütijéből, de összességében jelentős változásokra van szükség az életmódunkban. Ebben segíthet, ha referenciapéldának leírjuk egy átlagos napunkat étkezés és mozgás szempontjából, majd a fogyókúra, életmódváltás kezdetével minden nap feljegyezzük, hogy mit ettünk és mit mozogtunk. Ha ezt őszintén tesszük, akkor el tudjuk kerülni, hogy áltassuk magunkat, amire hajlamosak lehetünk akkor, amikor még nem kiépült szokás számunkra az újfajta étkezés, vagy a testmozgás. 

Fotó:
Pixabay.com

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!