Menü

Egészséges folyadékpótlás dinnyével

A dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs kis hazánkban. Nem véletlenül, hiszen nagyon egészséges, és arra is kiválóan alkalmas, hogy a nyári melegben növekvő folyadékigényünket pótoljuk vele.

Kis hazánkban a dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs, nyári fogyasztásának tradíciója – szerencsére – már régóta tart. Noha az egyre egzotikusabb gyümölcsök megjelenésével valamelyest veszített a térhódításából, még mindig szezonális iparág épül a dinnyefogyasztásra. Ez így is van jól, ugyanis a dinnye nagyon egészséges, ráadásul folyadékpótlásnak sem utolsó.

De vajon milyen szempontból szolgálhatja a dinnye az egészségünket? A legtöbben azért kedvelik, mert nagy része vízből áll, így a fogyókúrázóknak sem kell lemondaniuk róla, nyugodt szívvel fogyaszthatják. Ráadásul a dinnye likopint tartalmaz, ami egy olyan antioxidáns, ami segít a rákos megbetegedések megelőzésében.

Nyári gyümölcsi mivoltát nem csak az jellemzi, hogy ebbe az időszakban van szezonja, hanem az is, hogy fogyasztása segít megóvni a bőrünket a nap káros UV sugaraitól. A nagy melegben pedig sokan küszködnek, hogy a szervezetük számára szükséges folyadékmennyiséget biztosítsák. Aki nincs hozzászokva ahhoz, hogy sok vizet, és más egyéb egészséges folyadékot igyon, annak a helyzetét megkönnyítheti a dinnyefogyasztás, amely 90%-os víztartalmával kiválóan ellátja a folyadékpótló szerepet. Mindez gyerekek esetében sem utolsó szempont, akiket még nehezebb rávenni, hogy eleget igyanak.

A dinnye tehát magas víztartalma révén kiválóan tisztítja a szervezetet, méregtelenít, ezért tisztítókúra idején is fogyasztható. Kevésbé ismert pozitív előnye még, hogy lázcsillapító hatással is rendelkezik, így akár nyaralás alatt a gyógyszerek kiegészítéseként is javasolt dinnyét enni. Főleg, hogy ilyen esetben még fontosabb az átlagosnál több folyadék bevitele.

E-számok. Mi micsoda és mennyit eszünk belőlük?

Vannak, akik elszörnyedve pásztázzák végig a termékeken lévő adalék-listát. Mások rá se hederítenek. Jelenleg több mint háromszáz adalékanyagot használnak az élelmiszeriparban. Vajon mennyit fogyasztunk ezekből?

Életmódtippek naggggyon lustáknak!

Életmódot szeretnél váltani, mégsem nem vágtál bele eddig. Persze tudom én, ma nincs időd. Elhiszem. Ezért adok villámgyors tippeket. Ezekhez tényleg nem szükséges túl nagy idő-és energiaráfordítás! Bebizonyítom!

Diéta vagy fogyókúra?

„Van különbség diéta és fogyókúra között? Melyiket válasszam? Mire kell figyelnem?” – Szinte naponta felmerülő kérdések azoknál, akik szeretnék elérni az áhított testalkatot. Jó választ, ezekre a kérdésekre az orvosok, dietetikusok tudnak adni, de alap szinten muszáj ismernünk a rövid és hosszú távú hatásokat, ha egyáltalán elgondolkodunk valamelyiken.

5 reggeli azoknak, akik nem akarnak reggelizni

Egy kiadós, tápanyagban gazdag és egészséges, vitamindús reggelivel igazán jó lehet indítani a napot, együtt enni, reggel, családi körben. Megéri emiatt korábban felkelni

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!