Menü

Egészséges folyadékpótlás dinnyével

A dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs kis hazánkban. Nem véletlenül, hiszen nagyon egészséges, és arra is kiválóan alkalmas, hogy a nyári melegben növekvő folyadékigényünket pótoljuk vele.

Kis hazánkban a dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs, nyári fogyasztásának tradíciója – szerencsére – már régóta tart. Noha az egyre egzotikusabb gyümölcsök megjelenésével valamelyest veszített a térhódításából, még mindig szezonális iparág épül a dinnyefogyasztásra. Ez így is van jól, ugyanis a dinnye nagyon egészséges, ráadásul folyadékpótlásnak sem utolsó.

De vajon milyen szempontból szolgálhatja a dinnye az egészségünket? A legtöbben azért kedvelik, mert nagy része vízből áll, így a fogyókúrázóknak sem kell lemondaniuk róla, nyugodt szívvel fogyaszthatják. Ráadásul a dinnye likopint tartalmaz, ami egy olyan antioxidáns, ami segít a rákos megbetegedések megelőzésében.

Nyári gyümölcsi mivoltát nem csak az jellemzi, hogy ebbe az időszakban van szezonja, hanem az is, hogy fogyasztása segít megóvni a bőrünket a nap káros UV sugaraitól. A nagy melegben pedig sokan küszködnek, hogy a szervezetük számára szükséges folyadékmennyiséget biztosítsák. Aki nincs hozzászokva ahhoz, hogy sok vizet, és más egyéb egészséges folyadékot igyon, annak a helyzetét megkönnyítheti a dinnyefogyasztás, amely 90%-os víztartalmával kiválóan ellátja a folyadékpótló szerepet. Mindez gyerekek esetében sem utolsó szempont, akiket még nehezebb rávenni, hogy eleget igyanak.

A dinnye tehát magas víztartalma révén kiválóan tisztítja a szervezetet, méregtelenít, ezért tisztítókúra idején is fogyasztható. Kevésbé ismert pozitív előnye még, hogy lázcsillapító hatással is rendelkezik, így akár nyaralás alatt a gyógyszerek kiegészítéseként is javasolt dinnyét enni. Főleg, hogy ilyen esetben még fontosabb az átlagosnál több folyadék bevitele.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.

Lennél vegán?

Mi a különbség a vegán és vegetáriánus étrend között? Kipróbálnád a vegán életmódot, vagy túl szélsőségesnek találod? A növényi alapú étrendnek kétségtelenül számos előnye is van, érdemes tenni egy próbát és megfigyelni mi történik, azonban a megfelelő körültekintés és a tudatos tápanyag összeállítás ennél az irányzatnál is nagyon fontos.