Menü

A dödölle reform módon is finom

A dödöllét - nem véletlenül - főként őrségi hagyományos ételként ismerik. Azonban nem csak ezen a gyönyörű vidéken érdemes kóstolgatni ezt a finom ételt: egyszerűen elkészíthetjük otthon is, csupán néhány hozzávalóból. Noha nem számít éppen egészséges ételnek, egy kicsit javíthatunk az összetételen, ugyanis reform alapanyagok felhasználásával is kiváló lesz. 

A dödölléhez semmi más nem szükséges, mint liszt, zsír, vöröshagyma/lilahagyma, fűszerek és tejföl. A reform változathoz a finomlisztet teljes kiőrlésű tönkölylisztre, a disznózsírt pedig kókuszzsírra cseréltük. Természetesen a tejföl is lehet light változat, bár ebből az étekből semmiképpen sem kerekedik kalóriabarát ebéd. Viszont előnye, hogy akár köretként, akár egytálételként is fogyaszthatjuk. 

A recept az alábbi (3-4 fő részére):
Körülbelül 750 g krumplit meghámozunk (lehetőleg ne újkrumpli legyen), felkockázzuk, és egy kis sóval megfőzzük kb. annyi vízben, hogy a krumplit ellepje. Ha ez készen van, összetörjük úgy, mint a krumplipürét, a vízet azonban nem öntjük le róla. Ízlés szerint hozzáadunk sót, valamint fűszereket is tehetünk hozzá. Bár az eredeti receptekben ezt nem használnak, de érdekesebb ízvilágot kaphatunk a fűszerezéssel, ami főleg akkor javasolt, ha egytálételként esszük majd a dödöllét. Ehhez adunk nagyjából 400 g teljes kiőrlésű tönkölylisztet, jól formázható, szaggatható masszát kell kapnunk. Közben kókuszzsíron (vagy olivaolajon) megpirítunk 2 nagyobb fej felkockázott vöröshagymát, majd amikor már szép aranybarna (de nem égett) színe van, akkor leszűrjük. Amennyiben kókuszsírt/kókuszolajat használtunk, akkor nyugodtan használjuk a sütéshez azt a zsírt, amelyben a hagymát pirítottuk: ebben süssük ki a kiszagatott dödölléket, míg aranybarna színt kapnak. Ha készen van, keverjük össze egy tálban a pirított hagymával, majd fogyasztáskor tejföllel tálaljuk. 

Jó étvágyat kívánunk!

Kép forrása: Őrség.info

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.