Menü

Alvás, alvás és alvás

Az alvás fontosságára már sokszor felhívtuk mi is a figyelmet, több írásban is foglalkoztunk a témával. Személyfüggő, kinek hány órára van szüksége a párnák közt, ám összességében elmondható, hogy nem alszunk annyit, amennyit voltaképpen kellene.

Azt eddig is tudtuk, hogy az alvás a memória, a koncentráció, a fizikai teljesítőképesség mellett többek között az egészségünket is befolyásolja, hiszen számos kockázati tényezőt képes csökkenteni (vagy a nem alvás növelni). Most azonban az is kezd bebizonyosodni, hogy konkrétan és rövid távon képesek vagyunk különböző nyavalyákat összeszedni, ha nem alszunk eleget. Azaz minden pluszban ébren töltött óra jó eséllyel az egészségünkre megy.

A felgyorsult, strapás életmód keretein belül sajnos jellemző, hogy teljesítményünk növelése érdekében csökkentjük az alvásidőt, sokszor éppenséggel mesterségesen, tudatosan. A külső beavatkozás (például túlzott kávéfogyasztás, és egyéb szerek, különböző módszerek alkalmazása) még egy nem várt mellékhatással járhat, azzal, hogy elhiteti velünk, bírjuk a tempót, minden jól van így.

Holott ez nincs így, csak a látszat, még akkor is, ha nem érezzük magunkat fáradtnak. A legújabb kutatási eredmények szerint mindenképpen elegendő alvásra van szükségünk ahhoz, hogy egészségesek maradjunk.

Fotó:
Pixabay.com

Immunrendszerünk védelme

A nyárias időjárás ellenére mégiscsak ősz van, ami kedvez a vírusos megbetegedéseknek. Ha nem szeretnénk ezek áldozatául esni, akkor védenünk kell magunkat és a szervezetünket.

A válásról

Napjaink legkényesebb témája, és egyben egyre növekvő problémája lett a válás, amelyre lassan olyan természetesen gondolunk, mintha csak bárkivel megtörténne. De miért van ez, és miért nem próbáljuk elkerülni?

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!

Kismamából egyből bombanő. De miért is?

Szülés után a legtöbb nő nagy félelme, hogy nem tudja majd visszanyerni a teherbeesés előtti súlyát, ami érthető, de semmiképp sem szabad azonnal kemény edzésekbe és szigorú diétába kezdeni. Vajon tényleg az az elvárás, hogy szupermodellként nézzen ki egy frissen szült anyuka?

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.