Menü

Idén is lesz Spartathlon - a sportteljesítmény maximalizmusa

Az ultramaraton futóversenyek méltán leghíresebbje a Spartathlon. A versenyt természetesen idén is megrendezik, a magyar csapat már készül!

Tavaly is írtunk erről a nevezetes versenyről, ugyanis az eredményekre méltán lehettünk büszkék: a női mezőnyt ugyanis egy háromgyermekes magyar fogorvosnő, Lubics Szilvia nyerte, aki egyúttal még a verseny női rekordját is megdöntötte a 27 órás teljesítményével. 

Ennyi időn át futni a "hétköznapi" ember számára gyakorlatilag embertelen lehet, főleg ha belegondolunk, hogy a táv nem kevesebb, mint 246, azaz kettőszáznegyvenhat kilométer. Mindezt minimum 36 óra alatt teljesíteni kell, az útvonal pedig történelmi tájakon át, Athénból Spártába vezet. 

Nem csupán a helyszín, hanem maga a verseny is történelmi eredetű: Pheidippidész nevű athéni futár futását reprodukálja. Az elbeszélések szerint i. e. 490-ben, a marathóni csata előtt egy küldöncöt menesztettek Spártába a perzsák elleni segítségkérés céljából, a futár pedig az indulását követő napon meg is érkezett Spártába.
A sztori további része a wikipédia szerint, hogy a brit légierő öt tisztje 1982-ben elindult kipróbálni, hogy lehetséges-e ezt a távot másfél nap alatt futva megtenni. Az csapatból egyedül John Scholten ért 36 órán belül Spártába, de ezzel megszületett a Spartathlon. 
A következő évben a csapat megszervezte az első hivatalos versenyt, amit azóta minden évben megrendeznek. A mezőny szeptember utolsó péntekén rajtol, és a futók az Akropolisz lábától Leonidász király Spárta főterén álló szobráig futnak.

Idén tehát alig két hét van a rajtig, fokozódik az izgalom. A hazai csapat nagyobb részét eddig férfiak alkották, várhatóan idén sem lesz ez másképp. Bárhogyis, de reménykedünk benne, hogy honfitársaink 2015-ben is szép eredményekkel, sikerrel zárják a versenyt, és ismét tanúbizonyságot tesznek fantasztikus erejükről, kitartásukról. Drukkoljunk nekik együtt! Kövessék nyomon a cikkeinket, a magyar versenyzők eredményeit mi is ismertetni fogjuk, és egyúttal sok sikert kívánunk minden indulónak!

Képünk illusztráció.
Fotó: Pixabay.com

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Mit sportoljak? – II. Jóga

Bár a jóga egyesek szerint csak pihenés, nem sport, mégis megdolgoztat annyi izomcsoportot, mint egy aerobik edzés. A testi egészség mellett, pedig a lelki egészségre is rendkívül jó hatással van.

Fáj és befeszült? Ezért nagyon jók a vény nélküli izomlazító krémek

Az izomfájdalom vagy mozgásszervi fájdalom a mozgás kerüléséhez, rossz tartáshoz, ami aztán még erősebb fájdalomhoz vezet. Egy hatékony izomlazító krém ezért nem csak gyors enyhülést hoz, de a hosszabb távú problémák megelőzésében is a segítségedre lesz.

Félmaraton fél lábbal – avagy „Mi a fenét keresek én itt?”

"Bárki, aki fut, megelőzi azt, aki gyalogol és bárki, aki gyalogol, megelőzi azt, aki üldögél."