Menü

Idén is lesz Spartathlon - a sportteljesítmény maximalizmusa

Az ultramaraton futóversenyek méltán leghíresebbje a Spartathlon. A versenyt természetesen idén is megrendezik, a magyar csapat már készül!

Tavaly is írtunk erről a nevezetes versenyről, ugyanis az eredményekre méltán lehettünk büszkék: a női mezőnyt ugyanis egy háromgyermekes magyar fogorvosnő, Lubics Szilvia nyerte, aki egyúttal még a verseny női rekordját is megdöntötte a 27 órás teljesítményével. 

Ennyi időn át futni a "hétköznapi" ember számára gyakorlatilag embertelen lehet, főleg ha belegondolunk, hogy a táv nem kevesebb, mint 246, azaz kettőszáznegyvenhat kilométer. Mindezt minimum 36 óra alatt teljesíteni kell, az útvonal pedig történelmi tájakon át, Athénból Spártába vezet. 

Nem csupán a helyszín, hanem maga a verseny is történelmi eredetű: Pheidippidész nevű athéni futár futását reprodukálja. Az elbeszélések szerint i. e. 490-ben, a marathóni csata előtt egy küldöncöt menesztettek Spártába a perzsák elleni segítségkérés céljából, a futár pedig az indulását követő napon meg is érkezett Spártába.
A sztori további része a wikipédia szerint, hogy a brit légierő öt tisztje 1982-ben elindult kipróbálni, hogy lehetséges-e ezt a távot másfél nap alatt futva megtenni. Az csapatból egyedül John Scholten ért 36 órán belül Spártába, de ezzel megszületett a Spartathlon. 
A következő évben a csapat megszervezte az első hivatalos versenyt, amit azóta minden évben megrendeznek. A mezőny szeptember utolsó péntekén rajtol, és a futók az Akropolisz lábától Leonidász király Spárta főterén álló szobráig futnak.

Idén tehát alig két hét van a rajtig, fokozódik az izgalom. A hazai csapat nagyobb részét eddig férfiak alkották, várhatóan idén sem lesz ez másképp. Bárhogyis, de reménykedünk benne, hogy honfitársaink 2015-ben is szép eredményekkel, sikerrel zárják a versenyt, és ismét tanúbizonyságot tesznek fantasztikus erejükről, kitartásukról. Drukkoljunk nekik együtt! Kövessék nyomon a cikkeinket, a magyar versenyzők eredményeit mi is ismertetni fogjuk, és egyúttal sok sikert kívánunk minden indulónak!

Képünk illusztráció.
Fotó: Pixabay.com

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

Idén tényleg sportolni kezdek!

Hányszor fogadtunk meg ehhez hasonlókat, és hányszor adtuk fel már az első vagy a második héten?

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A foci a konyhában kezdődik?

A mai sztárfocisták étrendje szigorú elvekre épül. A sporttáplálkozás fejlődött, a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem “teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy győztes formát és magas teljesítményt segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak, s egyre nagyobb figyelmet kapnak a mérkőzések utáni gyulladáscsökkentő ételek is.

Spinning, az a bizonyos gyilkos mosoly

Ha szereted a kerékpározást, de a hűvös időben már nem merészkedsz ki a szabadba, netán túl unalmasnak tartod a szobabicikli tekerését egyedül, viszont minden vágyad, hogy formás lábaid legyenek? Akkor feltétlen ki kell próbálnod ezt az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sportot! A következőkben elárulok pár érdekes dolgot róla, hátha kedved kapsz hozzá és végre nem csak gondolatban, hanem gyakorlatban is elindulsz az edzőterem felé.