Menü

Ezt próbáld ki! - Triatlon

A triatlon fiatal sport, ugyanakkor népszerű is. Nehéz, elsősorban olyanoknak ajánlott, akiknek mindegyik sportágban van múltjuk, azonban gyerekek is elkezdhetik.

Az úszásból, kerékpározásból és futásból álló triatlonban több távon is rendeznek versenyeket. A különböző megmérettetések szabályai némileg eltérhetnek egymástól, ahogyan a távok és kategóriák is. Gyerekek is űzik.

A hosszú táv a legtöbb esetben 3,8 kilométer úszásból, 180 kilométer kerékpározásból és egy maratoni futásból áll, azaz a végén 42.195 kilométert kell a versenyzőknek teljesíteni. A hosszú távú triatlont ironman-nek is szokás nevezni, az ettől hosszabb viadalokat pedig ultratriatlonnak.

A triatlonhoz természetesen speciális felkészültség szükségeltetik. Az úszást a legtöbb esetben nyílt vízben rendezik, sokszor tengerben, ami nem könnyíti meg az indulók dolgát. Nincs megkötve, milyen úszásnemben kell teljesíteni a távot, a legtöbben a gyorsúszást választják. A sebesség mellett azért, hogy a folytatásra kíméljék a lábukat. A két versenyszám között a triatlonosok depóznak (átöltöznek, felkészülnek, eljutnak az egyik szám céljától a másik rajtjáig, stb.), amelynek ideje szintén számít.

A úszást a kerékpározás követi, az eredeti triatlonban aszfaltos úton kell tekerni. Természetesen ennél a számnál is takarékoskodni kell az erővel.

A futás különösen nagy próba úgy, hogy már két versenyszám bent van az ember testében. Azt is meg kell tanulni, hogy váltsunk a biciklizésről a futásra a legjobban, leghatékonyabban.

A triatlon népszerűsége az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt, 2000 óta olimpiai versenyszám a sportág.

A bulinegyed sikerre született

Az európai turizmus átalakulóban van és folyamatos bővül. Ebből nem, hogy nem marad ki szeretett fővárosunk, hanem egyenesen a dolgok ütőerén van. A megfizethető bakancslisták, az olcsó repjegyek és a nyugati szemmel baráti árú, kiépült party központok korábban Budapest egykori zsidó negyede buli olvasztótengellyé változott. Nosza, ezúttal a bulinegyedet mutatom be, ahol mindenki megtalálhatja a számítását. Mókára fel, öveket becsatolni

Körömerősítés természetes úton

A köröm egészsége és szépsége a mai modern világban a nőiesség egyik kifejező eszköze is egyben, viszont a higiénia miatt is nagyon fontos odafigyelni rá. A szép és természetes megjelenés hátterében az erős körmök állnak, aminek eléréséhez most néhány hatásos tippel, illetve jól bevált praktikával szeretnék szolgálni nektek.

Gyerek edzőcipőben

Az nem kérdés, hogy minden gyereknek jót tesz, ha sportol valamit. Ha lehet, próbáljon ki többféle sportágat, hiszen így tud választani közülük. Hogy miért fontos többféle sportágat kipróbálni? Erre kerestük a válaszokat a cikkben.

Sportolhatok, ha épp meg vagyok fázva?

Tengernyi ok és írás, cikk és tanulmány létezik arról, hogy szánjuk rá magunkat, kezdjük el, sportoljunk, menjünk, csináljuk, kocogjunk, tornázzunk, súlyzózzunk, bicajozzunk, azonban arról is beszélni kell, mikor nem ajánlott mozogni, mert fontosabb a pihenés, regenerálódás. Néhány eset, amikor NEM ajánlott edzeni.

Tanfolyamok, amelyekkel lefoglalhatod magad

Hiába tűnik úgy, hogy rohan a világ és vele együtt mi is, mégis rengetegen élnek körülöttünk, a környezetünkben, akik olykor nem tudnak mit kezdeni a felhalmozódott szabadidejükkel. Számukra ajánlunk most néhány szórakoztató tanfolyamot.