Menü

Főzz kuktában gyorsan és takarékosan

A kukta valamikor a kilencvenes években élte az aranykorát hazánkban. Akkor egy rövid időre nagyon közkedvelt eszközzé vált, de hamar kikerült a köztudatból – sajnálatos módon. Pedig sokkal gyorsabban, kevesebb idővel és energiával főzhetünk benne.

Szó szerint kevesebb energiával, ugyanis a környezetvédelemért is teszünk, ha kuktával főzünk! A szakértők szerint már azzal nagyon sokat érhetünk el, ha fedő alatt főzünk, a kuktában való főzés pedig sokszoros megtakarítást jelent.

Ha eddig problémád akadt azzal, hogy sok időt vesz el megfőzni a krumplit, a főtt kukoricának valót, a lassan elkészülő húsokat, vagy a kemény tésztát, akkor a problémád azonnal megoldódik, ha beszerzel egy kuktát. Nem kell begőzölnöd az egész lakást, és a tűzhely mellett rostokolni órákat, csak fogod ezt a nagyszerű edényt, és néhány perc alatt végzel.

Sokan azért tartanak a kukta használatától, mert úgy vélik, bonyolult lehet. Erről azonban szó sincs a gyakorlatban. Egyszerűen csak a csatos fedő alá tesszük a hozzávalókat, és kicsit előre gondolkodunk, mert itt nem közben kóstolgatunk, fűszerezünk, hanem a legelején, lezárás előtt. A kezdetekkor pedig állítsuk be a telefonunkat, vagy a konyhai órát, hogy ne felejtsük a tűzön az ételt: hozzá kell szokni, hogy a főzés ideje jelentősen lerövidül.

Fotó:
Pixabay.com

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.