Menü

Nem elég a mozgás, kell hozzá energia is

Sokszor hangoztatott tétel, hogy az egészséges életmód több összetevős dolog. Az aktív élet mellett a helyes táplálkozást is magában foglalja. Ezt mindenki tudja, de azt már sokan nem, hogy ez pontosan mit is jelent.

A legfontosabb tipp a kiegyensúlyozott a táplálkozás, azaz mindenből csak korlátozott mennyiséget, napi több részletre elosztva. Az értékes fehérjék beviteléről nem szabad megfeledkezni, ahogyan arról sem, hogy komolyabb megterhelés estén a szénhidrát tartalékokat is fel kell tölteni.

A szénhidrátok nemcsak az energia szempontjából fontosak, a szervezet pihenésében, regenerációjában is szerepet játszanak.

Ami a zsírokat illeti, a telített zsírsavakat, és különösen a transz-zsírsavakat általában illik elkerülni, az esszenciális zsírsavaknak viszont pozitív a hatásuk.

A sportolóknál fontos a megfelelő antioxidánsbevitel. Különösen azoknak, akik még kezdők, azaz szervezetük nincs hozzászokva a terheléshez, ugyanakkor az edzettebbek sem hagyhatják figyelmen kívül a terhelés okozta stresszt. Antioxidáns-forrás többek között a C, az A és az E-vitamin.

Ha eldöntöttük azt, hogy milyen mozgásformát részesítünk előnyben, nem árt utánaolvasni annak, hogy az adott sporthoz, milyen táplálkozás illik, esetleg szakemberhez fordulni. Ugyanakkor a fenti alapvető szabályok betartása a hobbisportolók jelentős részénél elegendő kell, hogy legyen.

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.