Menü

Készítsünk házilag finom tortillát!

A tortilla kedvelt dél-amerikai étel, amely mára a magyarok kedvencévé is vált, mivel jól variálható és finom. Aki nem éttermekben, hanem otthon szeretné elfogyasztani, az legtöbbször a boltban csomagoltan vásárolja meg, pedig nem érdemes. Egyrészt nagyon drága, másrészt az élelmiszerüzletekben kapható tortillák többsége sok mesterséges adalékanyagot tartalmaz. Készítsük el inkább házilag könnyedén az alábbi kiváló recept alapján!

Hozzávalók: 470 g fehér tönkölyliszt (egy része lehet teljes őrlésű tönkölyliszt is), 50 g búzasikér, 2 teáskanál szódabikarbóna, 3 csapott teáskanál Himalája só, 3,5 dl meleg, vagy inkább forró víz, 25 ml olivaolaj.

Ezeket az összetevőket a kenyérsütőgép pizza programjával is összekeverhetjük (ez kb. 45 percig tart), de megoldhatjuk a robotgép dagasztójával, vagy akár kézzel is. Utóbbi esetekben hagyhatjuk kicsit pihenni a tésztát kelesztőtálban, vagy letakart, meleg helyen. Ezután lisztezett deszkára tesszük, és szintén jól belisztezett kézzel minizsemlényi adagokra szedjük. Majd minél vékonyabbra nyújtjuk, amennyire csak tudjuk, de közben folyamatosan lisztezzünk. A mérete akkora legyen, hogy egy serpenyőben könnyedén meg tudjuk sütni.

Egy teflon, vagy kerámiabevonatos serpenyőt mindenféle zsiradék nélkül felmelegítünk, és beletesszük a kinyújtott tortillatésztát. Nyugodtan egyengessük el, és várjuk meg, amíg elkezd hólyagosodni, majd egy teljesen lapos fakanállal fordítsuk meg. Figyeljünk oda rá, mert hamar elkészül! Ne süssük túl, mert akkor törékeny lesz. Az elkészült tortillákat helyezzük egy nagyobb lapostányérra, és takarjuk be folyamatosan alufóliával. Így nem fog megszáradni, és jól tekerhető lesz.

Ez a mennyiség egy normál méretű családnak elegendő, pl. 2 felnőtt és 2 gyerek fogyasztására is kiadós lehet. Jó étvágyat!

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Rostban gazdag ételek

A növényi rostok a szervezet számára nem hasznosítható anyagok közé tartoznak, fogyasztásuk mégis elengedhetetlen azok számára, akik egészségesen szeretnének étkezni. Mutatok pár ötletet, ha nem tudod, hogyan fedezd a napi rostbeviteledet.

Mindennapi, egészséges kenyerünk

Sok rémhírt hallani, hogy színezik a teljes kiőrlésű kenyeret, kakaóval. Ha az ember nem olvassa el az összetevők listáját a kenyér csomagolásán, akkor könnyen lehet, hogy egy színezett fehér lisztes kenyeret emel le a polcról. Az egészség pedig, amúgy is drága…vagy talán mégsem az?