Menü

Fázós láb a megfázás alapja

Nem is tudunk róla, hogy a téli megbetegedések oka gyakran az, hogy a lábunk fázik, vagy vizes. Márpedig így a legkönnyebb megfázni, ezért egészségünk védelme érdekében a réteges öltözködést kezdjük a megfelelő lábbelinél!

Mire figyeljünk? Elsősorban arra, hogy zárt, és megfelelően vastag, bélelt cipőt viseljünk. Nedves, esős, havas időben mindenképpen vízálló cipőt válasszunk. Erre külön kell gondolni, ugyanis a legtöbb csizma, és divatlábbeli tájékoztatóján elolvashatjuk, hogy nem, vagy „mérsékelten vízálló” csupán. Szintén igaz a lábbelik bélésére, hogy a divat az elsődleges szempont, emiatt hiányzik a megfelelően meleg bélés a cipőből és csizmából.

A gyerekekről, kamaszokról külön gondoskodni kell e tekintetben, hiszen az ő elsődleges szempontjuk inkább az, hogy a ruházatuk trendi és fiatalos legyen. Szerencsére ma már kapható sok olyan cipő, ami nem csak meleg, hanem divatos is. Az már sajnálatosabb, hogy gyorsan nőnek, mégis télre drágább lábbelit kell vásárolni nekik, hiszen az olcsóbb üzletekben nemigen kapható például vízálló cipellő. Ettől függetlenül még mindig olcsóbb és barátságosabb jó cipőt választani, mint betegség esetén gyógyszereket vásárolni.

Természetesen nem csak a cipő, hanem a zokni vastagságán is változtassunk a hideg idő beálltával, és válasszunk puha, meleg téli zoknikat. Ha munkahelyen, tanteremben ez túl meleg lenne, akkor inkább használjunk váltócipőt, de azt mindenképp kerüljük el, hogy fázzon a lábunk, ha szeretnénk megelőzni a megfázást, felfázást!

Amennyiben mégis átfagyott a lábunk, akkor hazaérve ne csak forró fürdőt vegyünk, hanem egy hosszú, forró lábfürdővel is melengessük-kényeztessük magunkat, mert ezzel még időben megelőzhetjük a betegséget.

Amit nem mondtak el Neked az életmódváltásról

Mindenki az életmódváltás pozitív hozadékait hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes, ami áldozattal és lemondással jár. A diéta egy valóságos aknamező. Miért is?

A túlzásba vitt fehérjefogyasztás következményei

A túlzott fehérjebevitel máj- vagy vesekárosító hatása ma nem kellően alátámasztott, de dehidrációt, fáradékonyságot, ingerlékenységet és más kedvezőtlen jelenségeket valóban előidézhet, látens vagy tekintetbe nem vett ismert vesebetegségek esetén pedig ez a probléma is felszínre kerülhet. De ezek a feltételezések tényleg igazak, vagy csak mendemondák

Ételek pajzsmirigy- alulműködésére

A pajzsmirigy nem megfelelő működésének terápiája a gyógyszeres kezelés, viszont igen sokat tehetünk érte egy kellően összeállított étrenddel is.

Gluténérzékenység: divat vagy betegség?

apjaink egyre égetőbb kérdését adják a különböző ételintoleranciák, s míg a mai napra a cukorbetegek már nagyjából minden boltban tudnak maguknak vásárolni, a gluténérzékenyeknek még mindig nehéz dolguk van. Olykor az is problémát jelent, hogy ők maguk elfogadják ezt a betegséget, de ha azon túl is esnek, a környezetükkel megértetni a helyzetet még mindig nehéz.

Legjobb praktikák fáradtság ellen

A hosszú tél után, amelynek ideje alatt a szervezeted nem jutott napfényhez és elegendő friss táplálékhoz, itt az ideje, hogy pótold az energiatartalékaidat, és elhessegesd magadtól a szűnni nem kívánó fáradtság érzetét. A szakértők egyszerű, de annál hatékonyabb trükköket javasolnak számodra, amelyek segítségével könnyen lábra állíthatod magad.