Menü

Ne féljen a hidegtől!

A téli időszak sokakat bekényszerít a torna és konditermekbe, de még többen vannak azok, aki jó időben sportolnak, a hideg beálltával viszont felhagynak a testmozgással. Pedig ebben az időszakban is szükségünk van a rendszeres mozgásra, sőt az ünnepi hetek magasabb kalóriabevitele még inkább felértékeli a sportolás fontosságát.

Ugyanakkor, ha szabadtéri testmozgásról beszélünk, nem árt tudatosítani, hogy a téli sportolás más, mint a nyári. Először is nem mindenkinek ajánlott, akinek egészségügyi problémái vannak, az mindenképpen kérje ki orvosa tanácsát ez ügyben, mit szabad és mit nem. Különösen igaz ez a magas vérnyomásúakra és a szívpanaszokkal küzdőkre.

Fontos odafigyelni az öltözködésre, nem mondunk újat: átgondoltan, rétegesen öltözködjünk, lehetőleg légáteresztő ruhákat viseljünk. Az öltözethez tartozik a sapka, valamint a sál, vagy kendő is. Utóbbit érdemes a szánk elé húzni.

Természetesen nem mindegy, mennyire van kint hideg, nagy mínuszokban (sőt, sokak szerint mínuszokban) már nem ajánlott kint mozogni, főleg, ha a felszín fagyos-havas. A csúszásveszély miatt érdemes figyelmet fordítani a biztonságra. Az elesés kockázata mellett könnyebben szenvedhetünk húzódást, izomsérülést. Emiatt mindenképpen ügyeljünk a megfelelő bemelegítésre, amelyet sokan megspórolnak maguknak.

A városi futás másik kockázata a szennyezett levegő belélegzése. Ha van rá módunk, igyekezzünk olyan helyet találni, ahol nem vagyunk közvetlenül kitéve az autók kipufogó gázának és a fűtésből eredő szmognak.

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Konditerembe jársz? Esetleg aerobikozol? Úszol? Valami egyéb sportot űzöl? Néhány sportegyesület a nyári szünidő alatt szünetelteti az edzéseket is, de ez nem azt jelenti, hogy nem kell időt fordítanod magadtól is a mozgásra. Íme, négy érv, hogy miért éri meg edzened a nyár folyamán.

Mit sportoljak? – III. A futás

Mostanában a futás reneszánszát éli, de még mindig vannak, akik nehezen szánják rá magukat. Pedig, az egyik legrugalmasabban űzhető testmozgás.

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.