Menü

Ne féljen a hidegtől!

A téli időszak sokakat bekényszerít a torna és konditermekbe, de még többen vannak azok, aki jó időben sportolnak, a hideg beálltával viszont felhagynak a testmozgással. Pedig ebben az időszakban is szükségünk van a rendszeres mozgásra, sőt az ünnepi hetek magasabb kalóriabevitele még inkább felértékeli a sportolás fontosságát.

Ugyanakkor, ha szabadtéri testmozgásról beszélünk, nem árt tudatosítani, hogy a téli sportolás más, mint a nyári. Először is nem mindenkinek ajánlott, akinek egészségügyi problémái vannak, az mindenképpen kérje ki orvosa tanácsát ez ügyben, mit szabad és mit nem. Különösen igaz ez a magas vérnyomásúakra és a szívpanaszokkal küzdőkre.

Fontos odafigyelni az öltözködésre, nem mondunk újat: átgondoltan, rétegesen öltözködjünk, lehetőleg légáteresztő ruhákat viseljünk. Az öltözethez tartozik a sapka, valamint a sál, vagy kendő is. Utóbbit érdemes a szánk elé húzni.

Természetesen nem mindegy, mennyire van kint hideg, nagy mínuszokban (sőt, sokak szerint mínuszokban) már nem ajánlott kint mozogni, főleg, ha a felszín fagyos-havas. A csúszásveszély miatt érdemes figyelmet fordítani a biztonságra. Az elesés kockázata mellett könnyebben szenvedhetünk húzódást, izomsérülést. Emiatt mindenképpen ügyeljünk a megfelelő bemelegítésre, amelyet sokan megspórolnak maguknak.

A városi futás másik kockázata a szennyezett levegő belélegzése. Ha van rá módunk, igyekezzünk olyan helyet találni, ahol nem vagyunk közvetlenül kitéve az autók kipufogó gázának és a fűtésből eredő szmognak.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.