Menü

Ne féljen a hidegtől!

A téli időszak sokakat bekényszerít a torna és konditermekbe, de még többen vannak azok, aki jó időben sportolnak, a hideg beálltával viszont felhagynak a testmozgással. Pedig ebben az időszakban is szükségünk van a rendszeres mozgásra, sőt az ünnepi hetek magasabb kalóriabevitele még inkább felértékeli a sportolás fontosságát.

Ugyanakkor, ha szabadtéri testmozgásról beszélünk, nem árt tudatosítani, hogy a téli sportolás más, mint a nyári. Először is nem mindenkinek ajánlott, akinek egészségügyi problémái vannak, az mindenképpen kérje ki orvosa tanácsát ez ügyben, mit szabad és mit nem. Különösen igaz ez a magas vérnyomásúakra és a szívpanaszokkal küzdőkre.

Fontos odafigyelni az öltözködésre, nem mondunk újat: átgondoltan, rétegesen öltözködjünk, lehetőleg légáteresztő ruhákat viseljünk. Az öltözethez tartozik a sapka, valamint a sál, vagy kendő is. Utóbbit érdemes a szánk elé húzni.

Természetesen nem mindegy, mennyire van kint hideg, nagy mínuszokban (sőt, sokak szerint mínuszokban) már nem ajánlott kint mozogni, főleg, ha a felszín fagyos-havas. A csúszásveszély miatt érdemes figyelmet fordítani a biztonságra. Az elesés kockázata mellett könnyebben szenvedhetünk húzódást, izomsérülést. Emiatt mindenképpen ügyeljünk a megfelelő bemelegítésre, amelyet sokan megspórolnak maguknak.

A városi futás másik kockázata a szennyezett levegő belélegzése. Ha van rá módunk, igyekezzünk olyan helyet találni, ahol nem vagyunk közvetlenül kitéve az autók kipufogó gázának és a fűtésből eredő szmognak.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.

Aerob meg anaerob edzés… Most hogy is van ez

Aerob, anaerob edzés meg kardió, intervall, HIIT, tabata és társai. Mit jelentenek és melyik kinek való? Lássuk a lényeget!