Menü

Nyersen, sütve és főzve

Tele van antioxidánsokkal, egészséges, télen is könnyű hozzájutni, ráadásul a kisgyermekeknek is adható. Mi az?

Hát persze, hogy a cékla, amely – hiába borzong a kedves olvasók egy része – csak elsőre hangzik szörnyűen. Sokan manapság is ellenérzéseket táplálnak a cékla iránt, pedig ha a dolgok mögé néznének, könnyedén felülbírálhatják lesújtó véleményüket. Mi most megadjuk az esélyt nekik - és a céklának is!

„A cékla (Beta vulgaris subsp. Vulgaris var. conditiva), más néven céklarépa, ritkábban vörös répa, régóta ismert salátanövény. A cékla a Földközi-tenger környékén őshonos, már i. e. 3000-ben ismerték. Magyarországon a 17. században vált ismertté. Lippai János a vörös, fehér és sárga változatát is leírta. A modern, étkezést szolgáló fajták a 19. és a 20. században terjedtek el. A cékla gyógyászati hatása annak köszönhető, hogy tele van antioxidánsokkal, amelyek a sejteket külső szabad gyökök támadásától védik. Gátolja a ráksejtek szaporodását, vérképző, a sav-bázis egyensúlyt, a májanyagcsere-folyamatait szabályozza.” - írja a növényről a Wikipédia.

A cékla tehát remek „egészség-forrás” a téli időszakban, amikor még inkább szükségünk van a vitaminokra. Előnye, hogy sokféleképpen fogyasztható, leve akár más zöldségekével is keverhető. Ehető nyersen, főzve és sütve is, kismamáknak és kisbabáknak egyaránt ajánlott táplálék.

A céklát számos remek recept dolgozza fel, érdemes utánaolvasni, utánakérdezni, mert nemcsak egészséges, hanem ízletes ételt hozhatunk segítségével létre.

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Egészségtudatosan, de boldogan

Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Kerüljük el a glutént? Kevés zsírt együnk magasabb szénhidrátbevitellel, vagy alacsony szénhidráttartalom mellett sok húst és zsírt fogyasszunk? És így tovább…

Lépcsőfokok a táplálkozási piramis legmagasabb szintjéhez

A helyes étrenddel fittséget, jó alakot és egészséges életet élhetünk, tele lehetünk energiával a nap folyamán. Kevesen ehetnek meg büntetlenül bármennyit, ha tudni szeretnéd, miből mennyit szabad enned, akkor érdekes lehet számodra a következő cikk.

Értékes ételek, amiket nem eszünk

Mindenkinek megvannak a kedvelt, bevált, gyakran elkészített vagy étteremben rendelt ételei, s természetesen azok is, amelyeket kevésbé szeret. Számos olyan tápanyagról lemondunk azonban, ami fontos lenne, hogy alkalmanként a tányérunkra kerüljön.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.