Menü

Miért együnk datolyát?

Nemcsak azért érdemes előnyben részesíteni ezt a gyümölcsöt, mert finom, hanem azért is, mert jelentős energiatartalommal bír, és sokféle vitamint tartalmaz.

Hazánkban a datolyát főként szárított formában fogyasztják, nagyon kellemes csemege, amely magas rosttartalma miatt jó hatással van bélrendszerünk működésére. Vegetáriánusoknak és kevés húst fogyasztóknak kifejezetten ajánlott a datolya fogyasztása, mivel szárított és friss gyümölcs formájában is nagyon jó vas illetve magnézium forrás szervezetünk számára. Továbbá a következő értékes vitaminokat is tartalmazza: A1, B1, B2, B3.

Amikor datolyát vásárolunk, érdemes odafigyelnünk arra, hogy ne legyen glükózsziruppal bevonva a gyümölcs, egyébként e nélkül is rendkívül ízletes és édes nassolnivalóról van szó. S mint ilyen, fogyni vágyóknak nem ajánlott gyakori fogyasztása. Viszont ugyanezen tulajdonsága miatt a sportolóknak kifejezetten érdemes előnyben részesíteniük a datolyát. Ugyanis a magas cukortartalma miatt gyors energiaforrása lehet szervezetünknek, amelyre például erőteljes fizikai igénybevételkor van szükségünk.

Tehát alapvetően egy egészséges nassolnivalóról van szó, amely tartalmaz értékes tápanyagokat szervezetünk számára, ugyanakkor magas glikémiás indexe miatt gyakori fogyasztása hozzájárulhat a zsírok raktározódásához, súlygyarapodáshoz.

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.