Menü

Zab: nem ördögtől való

A zabról nem is oly rég a legtöbb embernek a takarmány jutott először eszébe, mára ez megváltozott, de még mindig sokan vannak olyanok, akik nem tudják elképzelni, hogy zabot egyenek. Pedig...

Pedig bizony: a zabfogyasztásnak rengeteg előnye létezik, ráadásul a közgondolkodással ellentétben egyáltalán nem egy íztelen, se színe, se szaga ételről van szó. A zabból ugyanis hihetetlenül sok kreatív menü készíthető, jó eséllyel éppen olyan is, amik Önnek, az ön ízlésének a legjobban megfelel.

A zabot Magyarországon mindig is elsősorban takarmánynövényként termesztették, a régi időkben ugyan készítettek belőle kenyeret, de ez nem volt meghatározó. A reggelizőasztalokon való felbukkanása az angolszász kultúrának köszönhető, ott terjedt el először ez a szokás.

De mi a jó benne? A zab nem tartalmaz glutént (de az arra érzékenyek ezt ellenőrizzék csomagoláson, mert könnyen előfordulhatnak szennyeződések, csak olyan terméket fogyasszanak, amelyek feltűntetik a belső gluténmentes mivoltát!), tartalmaz ugyanakkor jelentős mennyiségben rostot, ezáltal jó eséllyel csökkentheti a rossz koleszterin szintjét. Ez mindjárt jó hír a szívnek, valamint az ereknek, a rendszeres fogyasztás a koleszterinszint mellett a vérnyomást is remekül, eredményesen szabályozhatja.

Amellett, hogy több fontos tápanyag forrása, a zab az elhízás megelőzésében is segíthet. Növeli a teltségérzetet, segíti az emésztést. Ha már emésztés, kimutatták, hogy a rost gazdag étrendet folytatók körében kisebb eséllyel alakult ki bélrendszerrel kapcsolatos daganatos megbetegedés.

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Egészségtudatosan, de boldogan

Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Kerüljük el a glutént? Kevés zsírt együnk magasabb szénhidrátbevitellel, vagy alacsony szénhidráttartalom mellett sok húst és zsírt fogyasszunk? És így tovább…

Lépcsőfokok a táplálkozási piramis legmagasabb szintjéhez

A helyes étrenddel fittséget, jó alakot és egészséges életet élhetünk, tele lehetünk energiával a nap folyamán. Kevesen ehetnek meg büntetlenül bármennyit, ha tudni szeretnéd, miből mennyit szabad enned, akkor érdekes lehet számodra a következő cikk.

Értékes ételek, amiket nem eszünk

Mindenkinek megvannak a kedvelt, bevált, gyakran elkészített vagy étteremben rendelt ételei, s természetesen azok is, amelyeket kevésbé szeret. Számos olyan tápanyagról lemondunk azonban, ami fontos lenne, hogy alkalmanként a tányérunkra kerüljön.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.