Menü

Súlyos téma, azaz a pocakleadás sarokpontjai

Írásunkban nem fogjuk feltalálni a spanyolviaszt, viszont bízunk benne, hogy hasznos oldaláról világítjuk meg eme fontos témát.

A hastájéki súlyfelesleg különösen a férfiaknál, azon belül is a középkorú férfiaknál súlyos téma. Nos igen, kevés olyan 40 év feletti férfi van, aki nem rendelkezik kisebb, vagy nagyobb mennyiségű plusz kilóval. Ezek a plusz kilók jó eséllyel zsír formájában a hason és környékén helyezkednek el. A legtöbben persze felveszik a harcot, hiszen a pocak az egészség és az esztétika mellett néhány mindennapi gyakorlati dolgot (például a cipőfűzés, vagy a zoknihúzás, ugye) is igencsak hátrányosan érint.


A hasi elhízás a középkorú férfiak jellemző problémája

Csakhogy ez a küzdelem egyáltalán nem egyszerű. Nem egyszerű, hiszen összetett, aki nekivág, ezzel tisztában kell lennie. A leginkább a táplálkozásra kell odafigyelni és az eredményesség hosszútávú gondolkozást igényel, hiszen a zsírpárnák észrevétlenül növekednek észrevehető és érezhető méretűvé. Azaz, minél előbb vegyük ezt figyelembe és ha megreformáljuk étrendünket, azt hosszú távon tegyük.

Nem ördöngösség: kevesebb zsír, szénhidrát és cukor, sok folyadék, zöldség és gyümölcs. Ez a kiindulópont, utána jöhet a rendszeres mozgás.


Igen, le lehet adni a hasi zsírpárnákból. De ne csodamódszereket várjunk.

Lehet erősíteni természetesen (mondjuk a hasat), de inkább a kardió mozgásformákra koncentráljunk. Ha nagyobb a súlyfelesleg, kezdjük sétával, majd jöhet a bicikli, kocogás, futás.

Ennyi. Nem spanyolviasz, ellenben egyértelmű: ha nem akarsz pocakot, hosszú távon gondold át táplálkozásodat és mozogj hetente legalább háromszor! Ha sikerül megfogadni, annak jó eséllyel látható eredménye is lesz.

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Tippek a tavaszi allergia elkerüléséhez

Folyik az orrod, könnyezik a szemed, folyton tüsszögsz, köhögsz, és már megint rossz a közérzeted. Ha nem az épp aktuális influenzát kaptad be, akkor ez csak egyet jelenthet: allergiás vagy!

A kiégés ismertető jelei

A burnout nemcsak a munkamániások iszonyatos betegsége, mindenkit fenyeget, aki a magánélete és munkája között nem találja meg a harmóniát. A kiégés gyógyítása nehezebb, mint a megelőzése.

Sportolhatok, ha épp meg vagyok fázva?

Tengernyi ok és írás, cikk és tanulmány létezik arról, hogy szánjuk rá magunkat, kezdjük el, sportoljunk, menjünk, csináljuk, kocogjunk, tornázzunk, súlyzózzunk, bicajozzunk, azonban arról is beszélni kell, mikor nem ajánlott mozogni, mert fontosabb a pihenés, regenerálódás. Néhány eset, amikor NEM ajánlott edzeni.

Elvágom, megégetem, beütöm… Háztartási balesetek

A háztartási baleseteknek és sérüléseknek megszámlálhatatlan formája van. Számtalan veszély leselkedhet ránk a saját otthonunkban is, ezeket pedig legtöbbször egy kis odafigyeléssel megelőzhetnénk, persze így is előfordulnak apróbb balesetek, sérülések. Mit tehetünk ilyenkor?