Menü

Túl sokat eszünk!

A nyugati átlagemberről leegyszerűsítve elmondható, hogy nem táplálkozik helyesen, ezen belül többet eszik annál, mint amire szervezetének szüksége van. Ha ez ráadásul mozgásszegény életmóddal is párosul, kész is a baj, a túlsúlyt és az elhízást nem nagyon akadályozhatja meg semmi.

No, de mit tegyünk? Szerencsére bőven akadnak hasznos fogások arra az esetre, ha úgy érezzük, nem bírjuk tovább, azonnal ennünk kell valamit. Pedig tudjuk, hogy nem lenne szabad.


Finom a torta, az igaz, de kevesebb szénhidrátot kellene fogyasztanunk...

Először is, ha a só, a cukor és zsír mellett a szénhidrát beviteli értékét is a megfelelő szintre csökkentjük, kisebb az esélye annak, hogy egy-egy főétkezés után nem sokkal farkaséhséget érzünk. Nem kell teljesen kiiktatnunk a szénhidrátot, de tapasztalni fogjuk, a kisebb mennyiség jó hatással lesz éhségérzetünkre.

Egyébként is jogos a többször kevesebbet elv, azaz nyugodtan étkezzünk napi ötször, vagy hatszor, ám ne vigyük túlzásba a mennyiséget. Na és persze a minőségre is figyeljünk oda. Aki hosszabb távon jót szeretne magának, az édességeket csak ünnepnapokon veszi elő és a cukros, vagy sós péksüteményeket is igyekszik elkerülni. Ezek helyett jöhetnek a gyümölcsök, zöldségek, finomítatlan szénhidrátok.


Inkább többször együnk keveset

A folyadékfogyasztás fontossága közismert, s a hidratálás miatt abban is segít, hogy csökkentsük vele éhségérzetünket. Tehát igyunk bőséggel, de lehetőleg ne üdítőitalokat, alkoholt, de a túl sok gyümölcslétől is óvakodjunk. A legjobb a víz, amelyet nem mellesleg számos egészséges ízesítővel is meg lehet bolondítani.

Néhány hiba, amit elkövetünk szépségápolásnál

Számtalan médiumban hallani-látni-olvasni arról, hogyan ápoljuk bőrünket, hajunkat, milyen kencéket, kozmetikumokat kenjünk magunkra, hogy sminkeljünk. De ritkán esik szó azokról a mindennapi szépségápolási szokásainkról, amelyek –valójában- káros hatással vannak ránk. Nézzünk néhány hibát, amit ilyenkor elkövethetünk.

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Nyári túlélőcsomag, melyet érdemes mindig magunkkal vinni

A víz és a naptej, csak az alapkellék a táskába. Mit vigyünk még, ami akár életmentő is lehet?

Minden, ami a sírással kapcsolatos

Minden ember életében van olyan pillanat, amikor elérzékenyül és könnycseppek jelenek meg a szemében. A nevetés és a sírás szinte édes testvérek, és mind a kettő valamilyen hatással van az őket átélő személyre. Most vegyük sorra, hogy mit tesz velünk a sírás folyamata.