Menü

Természet-adta nyugtatók

A nyugtatókat manapság az "elgyógyszeresedett" világban ritkán használják úgy, ahogy kellene. Ezek használata, átlagos esetben legalábbis csupán időszakos kellene, hogy legyen. De sajnos jobb üzlet, ha a fogyasztó rászokik az adott szerre. Tapasztalhatja is, hogy ha nem változtat valamit az életén (lélekben, életmódban, társas kapcsolatokban, stb.), akkor egyre több és több kell belőle. Szerencsére létezik más út is, de ami érdekesség: a táplálkozásunk is segíthet bennünket, hogy könnyebben küzdjünk meg a negatív érzelmekkel, a stresszel, a nyugtalansággal, a félelemmel, a haraggal. Mit együnk hát, és mit igyunk, hogy nyugodtabbak legyünk?

A méregtelenítő ételek és italok nem csupán a szervezetünket tisztítják meg a mérgektől, hanem a gondolatainkat is. Ha mérgesek, haragosak vagyunk, akkor a szervezetünkben is méreganyagok szabadulnak fel, ha pedig méregtelenítünk, akkor ez a gondolkodásunkra, az érzéseinkre is visszahat. A retek például kiváló méregtelenítő étel. Régen sokszor mondták úgy, ha valaki mérges volt, hogy "epés". Mára ebből annyi maradt, hogy ha valaki szúrkáló, bántó, odavágó mondatokat mond, akkor úgy említjük: "epés megjegyzéseket tesz". Nos, az ételek, amik az epeműködést segítik, csökkentik a haragot is! Aki könnyen mérges lesz, hamar "felhúzza magát", annak ajánlott retket fogyasztania, ez egyébként a máj működését is elősegíti.
Érdekesség, hogy a retket nem csak nyersen, szendvicsben érdemes fogyasztani, hanem reteklét is ihatunk méregtelenítő italként, ami feketeretekből készül.

A búzacsíra energetizáló hatását sokan ismerik, azt már kevésbé, hogy az idegrendszerre is kitűnő hatással van. Nem csak energetizál, hanem az agy működését is segíti. Hatásos lehet tehát akkor, amikor úgy érezzük, valamin nem tudunk túllépni, és mindig ugyanoda térünk vissza. A búzacsíra frissessége új gondolatokat kölcsönözhet nekünk, és új életet lehel belénk.

A teák közül szintén több nyugtató hatású, hangulatjavító is létezik. A pipacs szirmából készült tea kiváló idegnyugtató. A szirmokat frissen, vagy gondos szárítást követően is felhasználhatjuk langyos vízben áztatva. Akár a napközbeni aggodalom, stressz csökkentésében, akár az esti elalvásban is segít.

Depresszió, magas fokú lehangoltság esetén segít a vörös here teája. Ezt a növényt sokan lóhereként ismerik. Azt szedjük, amely rózsaszín-bíborszínű virágot terem. Hangulatjavító, erősítő hatása mellett a hormonváltozás miatt fellépő hangulatingadozásokkal is segít megküzdeni.

Az orbáncfűt a nyugati országokban nagyon sok esetben orvos javasolja idenyugtató, depresszióellenes és stresszoldó, alvást segítő hatása révén. Sajnos kis hazánkban ez egyelőre nem jellemző, de bátran vegyük át a példájukat, és jó szívvel fogyasszunk orbáncfűteát.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?