Menü

Egyre veszélyesebb a nap

Ma már nem lehet elmenni a jelenség mellett, amelyet mindenki a bőrén érez, sokan mégsem tesznek ellene semmit. Az utóbbi időben a bőrrákos esetek száma nagymértékben emelkedett hazánkban. A bőr daganatos megbetegedéséért pedig elsősorban a káros UV-sugárzás a felelős, azaz a bőr leégése.

Tegyük mindjárt hozzá, leégni talán sosem volt olyan könnyű, mint manapság. A napfény pozitív hatásait órákig lehet sorolni, ugyanakkor a sugárzás a meleg évszakokban, a nap jelentős részében annyira intenzív, hogy az rengeteg embert ér felkészületlenül. Sokan ugyanúgy kifekszenek napozni, mint korábban, nem védik testüket és ezáltal gyakran égnek le. Ők sokat kockáztatnak. Azok között, akik így cselekszenek, magasabb a nagyon veszélyes melanóma és a többi daganat-típus kialakulásának kockázata.


Felelőtlenül napozunk?

Pedig nem bonyolult. Amit érdemes megjegyezni, a veszélyeztetett időszakokban lehetőleg ne töltsünk sok időt napon. Ha mégis a szabadban kell lennünk, védjük magunkat ruházattal, sapkával, a nem fedett részeket pedig magas faktorszámú naptejjel, krémmel. A gyerekekre fokozottan figyeljünk, nyáron inkább a reggeli és a késő délutáni időszakokat válasszuk a szabadtéri játékra, sétára, vagy akár a strandolásra.

A leégés, piros testfelület tehát semmiképpen sem ajánlatos, de emellett is folyamatosan figyeljük bőrünket, nem tapasztalunk-e szokatlan dolgot, elváltozást. Ha kell, vizsgáltassuk meg magunkat bőrgyógyásszal.

Harc a lassú anyagcsere ellen

Sokak életét nehezíti meg a túlzottan lassú emésztés. Ennek oka, hogy a szervezetben nem működnek elég hatékonyan a metabolikus folyamatok, aminek olyan kellemetlen következményei lehetnek, mint például a székrekedés, de akár a hosszan tartó elhízásért is felelős lehet.

Az ételfüggőség kialakulásának rejtett okai

Ételfüggőség kínoz? Szinte nincs olyan nap, hogy ne kívánj meg egy kis csokit, egy kis sós rágcsálnivalót? Lehet, hogy teljesen mást kíván a szervezeted!

Szervezetünk összetartó ereje a kollagén

A kollagén szervezetünk legfontosabb fehérjéje. Egy rostos kötőszövet, amely megtalálható a csontjainkban, izmainkban, bőrünkben, szemünkben, hajunkban és még a körmünkben is

A délutáni alvás hatásai

A biológiai óránknak köszönhetően délután három és öt óra között napközbeni álmosságot, fáradtságot érzünk. Az igazság azonban az, hogy minél fáradtabb akkor, amikor végül este lefekszik, annál mélyebben fog tudni aludni.

Aranyszabályok vesénk védelméhez

A vesebetegségek az életminőséget nagyban befolyásoló „csöndes gyilkosok”. Mégis számos dolgot tehetünk, hogy a vesebetegségek kialakulásának kockázatát csökkentsük!