Menü

Diétás tévhitek

Fogyókúrázol, de hatástalan? Lassan mennek lefelé a kilók? Lehetséges, hogy te is sok téves információval találkoztál, ami a diétákat illeti. Sajnos rengeteg valótlan állítás kering a köztudatban. Ezek közül most igyekszünk jó párat tisztázni - meglátod, így könnyebb lesz az egészséges életmód!

Gyümölcs korlátlan mennyiségben

Igaz, hogy a gyümölcs az egészséges ételek közé tartozik, viszont igenis hízlaló lehet! A cukorbetegeket például erős óvatosságra intik, ami a banánt és a szőlőt illeti. A gyümölcscukor jelentős kalóriaforrás lehet, ami az aszalt gyümölcsökben különösen koncentrálódik, így ezekre külön is érdemes odafigyelni. Ha valamit gyümölcscukorral édesítenek, akkor pedig még mindig alig jártunk jobban, mint a sima cukor esetén.

A méz nem hízlal

Szintén valós állítás, hogy a méz jóval egészségesebb a cukornál, na de hogy nem, vagy sokkal kevésbé hízlal, az sajnos nem igaz. A mézben nagyon sok a kalória, ráadásul a vércukorszintet is jelentősen és hirtelen emeli meg, így diabéteszeseknek is mértékkel ajánlott.

Az édesítők egészségtelenek és rossz ízűek

Igen, van ilyen édesítő is, és valaha nem is léteztek jobb alternatívák. Ma viszont már léteznek olyan édesítőszerek, amelyek természetesek, tehát egészségesek, ráadásul mind az ízük, mind az állaguk olyan, mint a cukoré, képesek megtéveszteni még a legnagyobb cukorrajongókat is. A további jó hír, hogy akár 0 kalóriát és szénhidrátot tartalmaznak, így mindenféle diétába beilleszthetőek.

A koplalás segít

Ha éheztetjük magunkat, azzal csak rövid távon fogyunk, hosszú távon viszont arra sarkalljuk vele a szervezetünket, hogy raktározó üzemmódba kapcsoljon. Inkább állítsuk be okosan, hogy naponta hány kalóriára van szükségünk, és ne higgyünk az éheztető diétáknak! Ma már több olyan oldal, és okostelefon-alkalmazás is van, ami segít számolni a kalóriákat. Elég lehet rövid időn át használni, hogy nagyjából tudjuk, mennyit és mit érdemes ennünk.

Csak egy kicsit...

"Kevés kenyeret eszem, biztos, hogy nem ettől hízom!" - hallhatjuk sok helyen. Igen ám, de sok kicsi sokra megy. Itt egy fél szelet kenyér, ott két szem sütemény, meg egy pindurka adag tészta, és máris rengeteg hízlaló dolgot vittünk be a szervezetünkbe.

Gondolatban meg nem evett ételek

A felmérések szerint igen sok olyan napközbeni finomság van, amelynek megevése szó szerint nem tudatosodik bennünk. Nehéz elképzelni? Pedig így van! Főleg a nassolnivalók, apróbb finomságok, és gyorsan megevett ételek, pár falatok tartoznak ide.

Majd lefutom...

Azok, akik mozognak, gyakran becsapják magukat azzal, hogy a megevett ételeket, "bűnözés" során elfogyasztott finomságokat majd lemozogják. Gyorsan eloszlatható ez a tévhit, ha figyeljük az ételek kalóriatartalmát, valamint a mozgás során elégetett kalóriákat is egyúttal. Már egyetlen pohár cukros joghurt ledolgozásáért is jelentősen meg kell küzdeni. A mozgás inkább formál, valamint azzal segíti a diétát, hogy gyorsítja az anyagcserét, a sejtregenerációt, és lelkileg is megerősít.

Lefogytam és így maradok örökre

A felmérések szerint bármekkora is a fogyási siker, a célt elérők legalább 80%-a idővel visszahízik. Hiszen csak fogyókúráztak, nem pedig életmódot váltottak, ami nagy különbség! Arról nem is beszélve, hogy a lelki attitűdön is változtatni kell ahhoz, hogy az eredmény tartós maradjon. Akiknek sikerült megőrizniük a testsúlyukat, azt vallják, hogy időbe tellett, amire lelkileg is megszokták az új külsejüket, valamint hogy a hízás, az egészségtelen életvitel lelki okait is rendezniük kellett.

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Egyszerű pástétomok, krémek - dobjuk fel a vacsorát!

Gyakran komoly fejtörést jelent egy háziasszony számára a hétköznap esti főzőcske, hiszen ilyenkor az egész család számára laktató, gyors és egyszerű ételekre van szükségünk. Ebben is segítünk!

Tippek a tavaszi hétvégére, hogy ne csak otthon ülj

A hosszú, keservesen múló tél után végre itt a tavasz, és az átlagos hétvégéken túl ,részünk lesz még pár hosszú hétvégében is. Az így felszabaduló időnket megéri hasznosan tölteni. Félretenni egy kicsit a munkát, a tanulást, és kikapcsolódni, vagy belekezdeni valami újba. Tervezzünk!

Hennafestés otthon

A hennáról szóló korábbi cikk folytatása. Bepillantást nyerhetünk az otthoni hennafestés folyamatába, és tippeket kaphatunk a tartós minta megalkotásához. Megtudhatjuk, miben más egy afrikai és egy indiai minta…