Menü

A magas intenzitású intervallum edzés (HIIT) top 10 előnye

Mit ne lehetne szeretne ebben az edzésformában? Ahogy a neve is sugallja, számos intervallumot foglal magában – ezek rendszerint magas intenzitásúak -, biztosítva ezzel azt, hogy a maximumot tudjuk kihozni az edzésből. Ez az edzéstípus gyorsítja az anyagcserét, miközben rengeteget kalóriát égetünk el rövid idő alatt. A következő lista mindössze néhány előnyt sorol fel a sok közül:

1. Segít az állóképességünk javításában. A HIIT alkalmazkodik az izmok szerkezetéhez, ami képessé tesz minket arra, hogy bármilyen mozgásformában javítsuk a kitartásunkat. Egy vizsgálatban az emberek 8 héten keresztül követték ezt az edzésformát. A nyolcadik hét végén dupla annyi ideig voltak képesek például kerékpározni ugyanakkora sebességgel, mint az elején.

2. Kalóriát és zsírt égetünk el rövidebb idő alatt. Nagyon előnyös edzésforma, ha csak kevés időnk van mozogni. Kutatások szerint 15 percnyi HIIT során több kalóriát égetünk el, mint egy órányi futással a futópadon.

3. Hatékonyan használjuk ki az energiáinkat. A HIIT során a szervezet megtanulja, hogyan használja ki hatékonyan a test energiakészletét. A pihenő időszakok alatt segít a méreganyagok eltávolításában, továbbá az edzés-pihenés váltakozása segít a megfelelő légzés kialakításában is.

4. Gyorsítjuk az anyagcserénket. A HIIT több oxigént termel, mint az eddig ismert, általános edzés. A felgyorsult anyagcsere később segít több kalóriát még gyorsabban elégetni.

5. Kalóriát és zsírt égetünk, miután elhagytuk az edzőtermet. 24 órával az edzés után a test még mindig képes kalóriát és zsírt égetni, míg ez a tény a normál edzéseknél nem ismert.

6. Nincs szükségünk felszerelésre. A HIIT nagyon költséghatékony, hiszen mindössze egy kis nyitott tér az, ami nélkülözhetetlen hozzá. A saját testünkre van szükség hozzá, hiszen bármilyen mozgásforma, ami gyorsan megemeli a pulzusunkat, HIIT lehet, mint például az ugrálás.

7. Zsírt, nem pedig izmot veszítünk. Az egyenletes kardio edzést általában az izomvesztéssel hozzák összefüggésbe. A magas intenzitású intervallum edzés azonban megóvja az izmokat, miközben fogyunk.

8. Lehetőségünk nyílik kiválasztani a saját mozgásformánkat. Az a jó ebben az edzéstípusban, hogy nem kell csak a futásra vagy a kerékpározásra korlátozódnunk. Valójában bármilyen kardio edzést felvehetünk, és intervallum edzéssé formálhatjuk. Például kerékpározhatunk nagy intenzitással 30 másodpercig 45 másodperces szünetekkel, és másnap futásra vagy aerobikra válthatunk.

9. Egészséges a szívnek. Szokás mondani, hogy az extrém edzés segít extrém eredményeket produkálni. A legtöbb ember számára azonban nehéz, hogy az anaerob zónába tornásszák át magukat, ahol alig kapnak levegőt, érzik, hogy a szívük mind gyorsabban és gyorsabban ver. A HIIT során könnyebb elérni ezt az állapotot, mivel rögtön az adott pillanat után következik a pihenőidő. Ez segít a szív egészségének megőrzésében, és elősegíti a normális véráramlást az egész testben.

10. Kihívás. Az intervallum edzés évszakos edzéseket és új kihívást kínál, valamint a kezdőknek egy gyors módot, hogy magukon lássák az eredményt. Ha folyamatosan hajszoljuk magunkat, hogy kilépjünk a komfortzónánkból, soha nem fogunk unatkozni edzés közben!

Forrás: www.healthfitnessrevolution.com
Fotó: blog.bestsport.com

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk