Menü

A magas intenzitású intervallum edzés (HIIT) top 10 előnye

Mit ne lehetne szeretne ebben az edzésformában? Ahogy a neve is sugallja, számos intervallumot foglal magában – ezek rendszerint magas intenzitásúak -, biztosítva ezzel azt, hogy a maximumot tudjuk kihozni az edzésből. Ez az edzéstípus gyorsítja az anyagcserét, miközben rengeteget kalóriát égetünk el rövid idő alatt. A következő lista mindössze néhány előnyt sorol fel a sok közül:

1. Segít az állóképességünk javításában. A HIIT alkalmazkodik az izmok szerkezetéhez, ami képessé tesz minket arra, hogy bármilyen mozgásformában javítsuk a kitartásunkat. Egy vizsgálatban az emberek 8 héten keresztül követték ezt az edzésformát. A nyolcadik hét végén dupla annyi ideig voltak képesek például kerékpározni ugyanakkora sebességgel, mint az elején.

2. Kalóriát és zsírt égetünk el rövidebb idő alatt. Nagyon előnyös edzésforma, ha csak kevés időnk van mozogni. Kutatások szerint 15 percnyi HIIT során több kalóriát égetünk el, mint egy órányi futással a futópadon.

3. Hatékonyan használjuk ki az energiáinkat. A HIIT során a szervezet megtanulja, hogyan használja ki hatékonyan a test energiakészletét. A pihenő időszakok alatt segít a méreganyagok eltávolításában, továbbá az edzés-pihenés váltakozása segít a megfelelő légzés kialakításában is.

4. Gyorsítjuk az anyagcserénket. A HIIT több oxigént termel, mint az eddig ismert, általános edzés. A felgyorsult anyagcsere később segít több kalóriát még gyorsabban elégetni.

5. Kalóriát és zsírt égetünk, miután elhagytuk az edzőtermet. 24 órával az edzés után a test még mindig képes kalóriát és zsírt égetni, míg ez a tény a normál edzéseknél nem ismert.

6. Nincs szükségünk felszerelésre. A HIIT nagyon költséghatékony, hiszen mindössze egy kis nyitott tér az, ami nélkülözhetetlen hozzá. A saját testünkre van szükség hozzá, hiszen bármilyen mozgásforma, ami gyorsan megemeli a pulzusunkat, HIIT lehet, mint például az ugrálás.

7. Zsírt, nem pedig izmot veszítünk. Az egyenletes kardio edzést általában az izomvesztéssel hozzák összefüggésbe. A magas intenzitású intervallum edzés azonban megóvja az izmokat, miközben fogyunk.

8. Lehetőségünk nyílik kiválasztani a saját mozgásformánkat. Az a jó ebben az edzéstípusban, hogy nem kell csak a futásra vagy a kerékpározásra korlátozódnunk. Valójában bármilyen kardio edzést felvehetünk, és intervallum edzéssé formálhatjuk. Például kerékpározhatunk nagy intenzitással 30 másodpercig 45 másodperces szünetekkel, és másnap futásra vagy aerobikra válthatunk.

9. Egészséges a szívnek. Szokás mondani, hogy az extrém edzés segít extrém eredményeket produkálni. A legtöbb ember számára azonban nehéz, hogy az anaerob zónába tornásszák át magukat, ahol alig kapnak levegőt, érzik, hogy a szívük mind gyorsabban és gyorsabban ver. A HIIT során könnyebb elérni ezt az állapotot, mivel rögtön az adott pillanat után következik a pihenőidő. Ez segít a szív egészségének megőrzésében, és elősegíti a normális véráramlást az egész testben.

10. Kihívás. Az intervallum edzés évszakos edzéseket és új kihívást kínál, valamint a kezdőknek egy gyors módot, hogy magukon lássák az eredményt. Ha folyamatosan hajszoljuk magunkat, hogy kilépjünk a komfortzónánkból, soha nem fogunk unatkozni edzés közben!

Forrás: www.healthfitnessrevolution.com
Fotó: blog.bestsport.com

Alternatív hozzávalók a konyhában

Még a csapból is a diéták folynak, azonban, ha egy egyszerű sütit szeretnénk elkészíteni, gyakran bajban vagyunk, hogy mit használjunk, a szokásos összetevők helyett.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!