Menü

Cukor nélkül is finom a kakaó

Cukorfüggőség, tényleg létezik ez a fogalom? Sajnos igen! Bár ez a fajta függőség egy kicsit összetettebb, ugyanis nem csupán a cukor keltette hatást igényeljük (hirtelen energia - bár sajnos utána a vércukorszint gyors esésével az előnyök nemhogy tovaszállnak, hanem aluszékonyabb, fáradtabb helyzetet eredményez, mint előtte). Az édes, finom íz önmagában jutalmazó, és emiatt is könnyű rászokni.

Az egyik, amivel sok gyerek "kattan" rá a cukorra, az a cukrozott kakaópor. "A kakaópor egészséges, és tele van vitaminokkal!" - olvashatjuk a csomagoláson, ezzel pedig olyan tévhitek ébrednek bennünk, hogy a gyerekeknek szánt kakaóporok valóban jó itókának számítanak a kicsiknek. Nos, vitaminokat lehet, hogy tartalmaznak ezek a könnyen oldódó italporok, de sajnos rengeteg cukrot is.

Az egyik ismertebb kakaópor márka például sokat változott egy-két évtized alatt, sajnálatos módon nem az előnyére, noha ez az ízben nem biztos, hogy közvetlenül érzékelhető. A módosulás abban rejlik, hogy több cukrot, és kevesebb kakaóport tartalmaz a csomag, mint korábban. Egy adag itallal tehát a gyerekek sokkal több cukrot visznek be, mint azelőtt.

Adjunk a gyerekeknek inkább cukrozatlan, zsírszegény kakaóportból készült kakaót! Az oldódás miatt nem kell aggódnunk, a "könnyen oldódó" szlogen csak kicsivel kevesebb, mint marketingfogás. A natúr holland kakaópor is oldódik a tejben, főleg ha kicsit melegebb, a gyerekeknek pedig úgysem igazán adunk jéghideg italt. Mindössze egy perccel több kavargatás szükséges, ami igazán nem nagy áldozat a gyermekeink egészségéért.

De vajon hogy reagálnak a gyerekek az édes ízek hiányára, például a kakaó esetén? Eleinte nem a legjobban, de érdekes módon rövid idő alatt megszokják és megszeretik a natúrabb ízt, attól függően, hogy egyébként mennyi cukros ételt fogyasztanak. Ha nehezen mondanak le az édes kakaóról, akkor okos módszerrel szoktassuk le őket: a natúr kakaóporhoz adjunk természetes ízű, egészséges édesítőszert, és ennek az adagját csökkentsük szép lassan.

A cukor előnye - már ha ezt annak lehet nevezni, hogy fokozatosan is le lehet szokni róla. De még jobb, ha azonnal átállunk valamilyen alacsony, vagy nullás kalória- és szénhidráttartalmú, valamint glikémiás indexű édesítőszerre, és ennek édességét csökkentjük folyamatosan, ahol csak lehet. Az egyik ilyen a kakaópor (amit például palacsintában is fogyasztunk), de egyúttal gondoljunk a kakaós gabonapelyhekre is.

Egészséges turmixok

Nyers. Friss. Éltető. Tele van vitaminnal. Laktat. Számtalan ízben elkészíthető, többféle módon variálható. Tetszetős, mutatós. Akár lehet édesség is! Tele van rostokkal. Magunkkal vihetjük bárhová. Alacsony kalóriatartalmúak. S ami még jobb: igazán gyorsan össze lehet dobni, akár reggelire, akár kisebb köztes étkezésre! Turmixokat ajánlunk!

Korpás Krisztina: „Az én fiaimnak már nem kérdés, hogy férfi és nő egyenrangú”

Korpás Krisztina, Tilla felesége nagyinterjút adott. Többek között a fiúk neveléséről, az anyaságról, a munkáról, a #metoo kampányról és a nemek közti egyenlőségről beszélt Hevesi Flórának, és elárulta több mint 20 éve tartó boldog kapcsolatuk titkát is.

Mivel édesítsük a babák ételeit?

Sok egészségtudatos szülőnek jelent problémát az édesítés kérdése, hisz cukrot nem szeretne adni, ismerve annak a teljes testre és fogakra kifejtett káros hatását. Lássuk, mit tehetünk!

Kisbabát szeretnénk!

Sajnos egyre többeket -Magyarországon már 120 000 párról tudunk- érint a gyermektelenség problémája. Ennek valószínű okairól, a kivizsgálás menetéről, a lehetséges megoldásokról lesz szó a következőkben.

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!