Menü

Augusztus 15. a relaxáció napja

A relaxáció napját, azaz augusztus 15-ét Nagy-Britanniában lazsálós napként is hívják. Használjuk ki ezt a napot, és próbáljunk lassítani a megszokott tempón, engedjük el magunkat, és relaxáljunk picit.

A stressz az ellenségünk. Káros hatással van testi és lelki egészségünkre. Ha csak egy kis időt is tudunk szánni a relaxációra, azzal hozzájárulhatunk a mindennapos stressz enyhítéséhez, a szorongás csökkentéshez, és az általános kedélyállapot javításához. Az elmúlt évtizedekben egyre inkább megfigyelhető a mindennapokat kísérő folyamatos stressz és feszültség. Ennek köszönhetően világszerte megjelent az igény a stressz leküzdését célzó módszerek és gondolkodásmód iránt.

A változás igénye kézzel fogható, egyre több ember törekszik arra, hogy kiegyensúlyozott, aktív, mégis relaxált életmódot alakítson ki. Használjuk ki a relaxáció napját és próbáljunk enyhíteni kicsit a szervezetünket ért állandó nyomáson, és próbáljunk pozitívan gondolkozni. Ehhez nyújt néhány ötletet a Tranquini.

Első lépésként válassz ki néhányat az alábbi stresszoldó technikák közül, és próbáld beépíteni a mindennapokba. Ha ezeket már rendszeresen végzed, bővítsd, színesítsd a listát. Mivel nem igényelnek speciális eszközt vagy felkészülést, bátran belevághatsz akár most is!

Legyél spontán: csinálj valamit, amit igazán szeretsz, mégsem csináltad már jó ideje.

Keresd a nyugalmat: szabadulj ki a megszokott környezetedből, és tölts egy kis időt egyedül, így összeszedheted gondolataid és koncentrálhatsz a jó dolgokra. A minden nap használt útvonal helyett válassz más utcát, a közeli park helyett sétálj el egy másikig.

Csavard fel a hangerőt: hallgass olyan zenét, ami jó hatással van rád, de ne háttérzeneként. Figyelj a szövegre, a ritmusra, éld át a zenét!

Mély lélegzet: kapcsolj ki 10 percre, és összpontosíts a légzésedre.

Élj a jelenben: próbáld ki, hogy 5 percig csupán egy dologra, egy cselekedetre koncentrálsz.

Személyes beszélgetések: amikor csak tudod, keresd a személyes beszélgetés lehetőségét, vagy próbáld telefonon megbeszélni az aktuális dolgot email helyett.

Mozgásra fel: tegyél egy kört a háztömb körül, vagy párszor menj fel és le a lépcsőházban.

Írd ki magadból: ha leírod a gondjaidat, átmenetileg nyugodtabbnak érezheted magad, és koncentrálhatsz rájuk holnap.

Kütyü elvonás: kapcsold ki, és tedd el telefonod, tableted, akár egy egész napra.

*A Tranquini relaxációs ital a benne található természetes összetevőkön** keresztül, úgy, mint a zöld tea, a kamilla vagy a levendula, igyekszik hozzásegíteni a fogyasztókat a jelen kor igényeinek megfelelő életmód eléréséhez.

**Összetevők listája: víz, fruktóz, szénsav, zöldtea-kivonat, étkezési sav(citromsav), gyógynövény kivonatok 0,1%, (citromfű, kamilla, levendula), áfonya-sűrítmény, sárgarépa-sűrítmény, természetes aromák, B12-vitamin. Átlagos tápérték 100ml termékben: Energia: 27kcal, szénhidrát: 6,5g.

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot!

Vizsgaidőszakban gyakran összecsapnak a hullámok a fejünk felett, s nem kevés álmatlan éjszakát okoz nappalis és levelezős, munka mellett tanulós diákoknak, hallgatóknak egyaránt a vizsgára készülés terhe. Hogyan lehet túlélni a vizsgaidőszakot?

Több, mint futás

Fuss, hogy segíts! Mit is jelent az, hogy jótékonysági futás?

Hogyan uraljuk a vizsga előtti stresszt?

Vizsgázni mindig egy stresszes helyzetet jelent, ahol túlterheltnek érezzük magunkat, és csak a vizsga időpontjáig látunk. Hogyan tehetjük könnyebbé magunknak az efféle időszakokat?

Mozgási lehetőségek tavasszal

Nemcsak rendszeresen sportoló emberek és versenysportolók léteznek, hanem olyanok is, akik rengeteg elfoglaltságuk mellett olykor mégis szeretnének időt szakítani valami intenzívebb mozgásformára. Tavasszal erre számtalan lehetőség adódik.

Gyerek edzőcipőben

Az nem kérdés, hogy minden gyereknek jót tesz, ha sportol valamit. Ha lehet, próbáljon ki többféle sportágat, hiszen így tud választani közülük. Hogy miért fontos többféle sportágat kipróbálni? Erre kerestük a válaszokat a cikkben.