Menü

Kerüld el a nyár végi megfázást!

Az évszakok közti átmenet kockázatot jelent az egészségünkre nézve, ilyenkor ugyanis nagyon könnyű megfázni. Idén a szokásosnál is előbb érkezett a hűvös levegő, amely ráadásul kánikulai időjárással váltakozva nehezíti a helyzetünket. Hisz noha a változatosság gyönyörködtet - az idei nyáron boldogok lehetnek a változékony időjárás kedvelői - , azért nem árt az alapos felkészülés a megfázás ellen. No de mit tehetünk a meghűléses megbetegedések megelőzésére? Íme néhány nyár végi jótanács:

Figyeljünk az érzékelésünkre

A megfázás legtöbbször ott kezdődik, hogy könnyedén vesszük azt az érzést, hogy fázunk. Pedig a testünk jelez ilyenkor - ha pedig a jelzését figyelmen kívül hagyjuk, abból könnyen lehet meghűlés. Nyár végén gyakrabban előfordul, hogy legyintünk arra, hogy fázunk kissé - mondván, hogy meleg évszak van. Sokszor a dátumot figyeljük, nem pedig azt, hogy hány fok van valójában, és mit érzünk. A láb, a hát és a derék különösen érzékeny lehet a hidegre, és a hűs nyáresti szellő is gyorsan megfázást okozhat, ha ezek a testrészeink kihűlnek.

Vegyük figyelembe a tényeket

Az előző pontból következik, hogy jobban járunk, ha figyelembe vesszük az egzakt adatokat: például azt, hogy hány fok van, és milyen a pontos időjárási helyzet. A nyár vége ugyanis csalóka lehet, főleg az ideihez hasonló években, hiszen a lakásokban sokszor hűvösebb van, mint bármely más évszakban. A tomboló nyári hőségben nyilván meleg van, télen, tavasszal pedig fűtünk, ilyenkor viszont alacsonyabbra eshet a hőmérő higanyszála. Tájékozódjunk telefonos alkalmazások, vagy hőmérők segítségével, hogy hány fok van, otthonról való elinduláskor ellenőrizzük az időjárást, valamint a biztonság kedvéért nézzük meg az előrejelzéseket is.

Készüljünk fel sokféle eshetőségre

Igaz azonban, hogy az időjárás-jóslások nem mindig megbízhatóak, így inkább készüljünk fel többféle eshetőségre. Noha nem mindig könnyű sok cuccot cipelve elindulni otthonról, még mindig jobb, mint az esetleges betegség. Vigyünk váltópólót kimelegedés esetére, és vékony sálat, pulóvert, kapucnis széldzsekit. Ha okosan válogatjuk és hajtogatjuk össze ezeket a ruhadarabokat, akkor egy kisebb táskában elférnek.

Erősítsük az immunrendszerünket

Nehezebben érnek el minket a betegségek, ha odafigyelünk az immunvédelemre. Ilyenkor pár hétig emeljük a vitaminbevitelünket, fogyasszunk sok gyümölcsöt, zöldséget, és természetes vitaminkészítményeket. A gyógynövény-teákkal is sokat tehetünk egészségünk védelméért, a lándzsás útifűből készült főzet például immunerősítő hatású. A hársfa, a menta, valamint a kamillatea pedig nem csak gyógyulásra, hanem a meghűlés megelőzésére is kiváló segítség.

Reagáljunk azonnal

Fontos, hogy ha érzékeljük a meghűlés első jeleit, akkor azonnal cselekedjünk! Kezdődő köhögés esetén igyunk vöröshagymahéj, vagy akácvirág teát, kaparó torok esetén pedig rágjunk friss gyömbért, akár egész nap, sőt még éjszaka is a szánkban tarthatjuk. A vitaminkúrát ajánlott azonnal megkezdeni, és sokat pihenni. Továbbá alternatív kezeléseket is kipróbálhatunk, mint mondjuk a Bioptron-lámpa.

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!

Kismamából egyből bombanő. De miért is?

Szülés után a legtöbb nő nagy félelme, hogy nem tudja majd visszanyerni a teherbeesés előtti súlyát, ami érthető, de semmiképp sem szabad azonnal kemény edzésekbe és szigorú diétába kezdeni. Vajon tényleg az az elvárás, hogy szupermodellként nézzen ki egy frissen szült anyuka?

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Gondoljunk a szemünk védelmére

Ha nem fáj semmink akkor gyakran hajlamosak vagyunk kihagyni a szűrővizsgálatokat, és csak akkor fordulunk orvoshoz, hogy ha már baj van. Így van ez a szemünkkel is, pedig apró odafigyeléssel számtalan kellemetlenségtől megóvhatnánk magunkat.

Egészséges tejdesszertek?

Megdöbbentő dolgot derítettek ki a bolti joghurtokról a minap a britek, főleg a gyerekeknek szánt joghurtok óriási cukortartalma került terítékre. Azt hiszem nem kell messze mennünk, itthon is tanulságos körülnézni a boltok polcain. Vajon mennyire egészségesek ezek a nyalánkságok és mivel helyettesíthetjük őket?