Menü

Tankolj fel a nyárból

Használjuk ki a meleg évszak utolsó leheletét, és töltődjünk fel napfényből, friss levegőből! Noha a következő napokra rövid hidegfrontot hirdetnek az időjósok, utána újra kellemes hőmérséklet ígérkezik. Érdemes megragadni a pillanatot egy kis szabadtéri kikapcsolódásra. Ha nincs ötleted a kimozdulásra, csemegézz a mi javaslataink közül! De miért is?

A szervezetet többféle módon erősíti, ha minél többet tartózkodunk a friss levegőn. Amennyiben tiszta természeti környezetben vagyunk, úgy a tüdőnk tisztul, a légzés javul. A napfényből származó D-vitaminból szintén ilyenkor érdemes még utoljára töltődni. Azt is kimutatták már, hogy aki túl sokat tartózkodik zárt térben, az hamar enervált lesz, a hangulata pedig romlik - érdemes ezt megelőzni. Hazánk népességében igencsak jellemző, hogy csupán akkor mozdulnak ki, ha kifejezetten kellemes az idő, de amint hűvösebbre fordul, már bezárkóznak, vagy autóba/tömegközlekedési eszközre pattannak. Nos, ha már így is van, akkor legalább most használjuk ki a pillanatot, amíg tehetjük! Például az alábbi tevékenységekre:

Elő a kerékpárokkal, irány a természet! Pattanjunk biciklire, így könnyebben és persze egészségesen kitekerhetünk valahová, ahol kellemes természeti környezetben lehetünk. Ha van rá lehetőség, akkor válasszunk olyan helyet, ami minél távolabb esik az autók zajától és füstjétől, de ha ez túl messze lenne, akkor még mindig jobb egy parkban ücsörögni, mint a panelházak között.

Piknikezzünk - Mondd, Te mikor piknikeztél utoljára? Ugye, régen? Pedig nem szükséges hozzá drága piknikkosár, bár ha van ilyened, akkor használd feltétlenül. Állíts össze egy egyszerű és egészséges piknik-menüt, kapj fel egy plédet és fogyasszátok el a fűben a sok finomságot a családdal, vagy a barátokkal! Nem meglepő, hogy sokkal jobb étvággyal falatoztok majd, mint máskor. De vajon mi kerülhet a piknikcsomagba, ami finom, egészséges, és nem túl nagy művészet elkészíteni? Előételnek sajttal készített saláta, például caprese, főételnek vega fasírt (mert a bioboltokban kapható egészséges fasírtporokból gyorsan és egyszerűen készítheted el) kétszersülttel, vagy barna magvas kenyérrel és csípős-zöldfűszeres mártogatóssal. Desszerként pedig süss cookies-t, házi kekszet zabpehely, kókusz, dió felhasználásával.

Beszélgetés a napernyő alatt - Használjuk ki a lehetőséget, hogy éttermek és kávézók teraszain ücsöröghessünk egy finom kávé, kakaó, vagy étel mellett! Mennyivel hangulatosabb így beszélgetni, még akkor is, ha estére már elkél egy pulóver.

Nyárzáró grillparty - Noha a grillezés a hideg évszakokban is jó elfoglaltság lehet azoknak, akiket nem ijeszt meg, ha kicsit lejjebb kúszik a hőmérő higanyszála, azért jó buli, ha sütögetéssel búcsúztatjuk a nyarat. Vörös- és sertéshúsok helyett inkább fűszeres sajtokat és zöldségeket, teljes őrlésű kenyeret, valamint szószos csirkehúst ajánlunk a rácsokra - és a tányérunkra tenni.

Elfelejtett sportok - Görkorcsolya, roller, hullahoppkarika, ugrálókötél, tollaslabda... Ezek a játékok nem csak a gyerekeknek szórakoztatóak és egészségesek! Elevenítsünk fel közülük néhányat, amit már régen - vagy esetleg még soha nem - próbáltunk. Miért is ne?

Fűben és függőágyban - Fantasztikus érzés a természet lágy ölén aludni, vagy olvasgatni, beszélgetni. Tegyük ki egy függőágyat két fa közé egy nyugodt természeti helyen, vagy terítsük le a pokrócot, és élvezzük, hogy közel vagyunk az anyaföldhöz, és ránk borul a felhős, esetleg csillagos égbolt.

Álvilág vagy hasznos virtuális tér?

Egy felmérés szerint az emberek manapság attól félnek legjobban, hogy megszakad a kapcsolódásuk a külvilággal, hogy nem tudnak a megszokott módon kommunikálni. Hogy leáll az internetkapcsolat, hogy meghatározatlan időre megszűnik számukra a virtuális közeg. Vajon függőséget okozó álvilág, vagy hasznos virtuális tér a közösségi oldalak felülete?

Amikor hiába kérlek, hogy ne a napon focizz

A szervezet meleg érzése 30-35 foknál jelentkezik. A napszúrást tartós, hosszabb ideig történő, tűző napon tartózkodás váltja ki, s ha hosszabb ideig éri fokozott hősugárzás a fejet, hőguta alakul ki. Hogyan előzhető meg, illetve, ha megtörtént, hogyan kezelhető a napszúrás?

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Védjük meg magunkat!

Magyarországon kevésbé ismert az eskrima harcművészet, pedig nagy segítséget nyújthat, akár a mindennapjainkban is. Gondoltál már arra, hogy mit tennél akkor, ha megtámadnak az utcán? Tudnád higgadtan kezelni az esetet? Le tudnád szerelni a támadót? Ha a kérdésekre a válasz nem, akkor most tarts velem és ismerd meg az eskrimát.

Slackline – avagy egy sokoldalú extrém sport

Hogy mi is az a slackline? Sport, szórakozás, kikapcsolódás, pihenés, egy szóval egy összetett, új mozgásforma.