Menü

Együnk zöldségeket egyszerűen, könnyedén!

Sokunk számára még felnőttként is gondot okoz a zöldségek rendszeres és tudatos fogyasztása, hiszen mennyivel csábítóbb egy illatos péksütemény, vagy egy szelet csokoládé. Nem kell elkészíteni, csak kifizetjük, kibontjuk és már miénk is a tiszta élvezet. A gyerekekről pedig még nem is szóltunk! Cikkünkben azonban bemutatunk néhány egyszerű tippet, amivel könnyebbé tehetjük a tudatos zöldségfogyasztást!

Általános tippek:

- Vásároljunk az évszaknak megfelelő friss zöldségeket! Olcsóbbak és valószínűleg ízletesebbek is.
- Vegyünk fagyasztott zöldségeket, ezeket könnyű gyorsan és egyszerűen elkészíteni!
- Váltogassuk a zöldségféléket!
-Próbáljuk ki a ropogós, nyers vagy párolt zöldségeket!

A legjobb tápérték érdekében:

- Válasszunk foszforban gazdag zöldségeket, például édesburgonyát, fehérbabot, paradicsomos termékeket, szójababot, spenótot, lencsét!
- A legtöbb ételt próbáljuk meg friss összetevőkből készíteni, ezzel csökkenthetjük a nátrium bevitelt. A legtöbb nátriumot az előrecsomagolt vagy feldolgozott ételekkel visszük be a szervezetünkbe.
- Vásároljunk olyan termékeket, amelyeken meg van jelölve, hogy csökkentett vagy alacsony nátrium-tartalmúak, illetve nem tartalmaznak hozzáadott sót.

Az ételek esetében:

- Tervezzük meg úgy az ebédeket, hogy a fő fogás a zöldség legyen, és azután találjunk ki valamit, amivel kiegészítjük!
- Próbáljuk ki, milyen salátát enni ebédre! A legjobb, ha kevés öntettel esszük.
- A vacsorák mindig tartalmazzanak egy kis zöld salátát!
- Daraboljunk zöldségeket a tésztára öntött szószba és a lasagnébe!
- Rendeljünk vega pizzát gombával, paprikával, hagymával!

Tegyük vonzóvá a zöldségeket!

- Sok zöldség jól néz ki egy kis mártással, szósszal, öntettel. Próbáljunk alacsony zsírtartalmú öntetet választani, és együnk mellé brokkolit, paprikát, zellerszárat, karfiolt!
- Színezzük ki a salátáinkat! A bébirépa, lilakáposzta, spenótlevelek mind segítségünkre vannak ebben. A szezonális zöldségek pedig a változatossághoz tesznek hozzá sokat.
- Díszítsük a tányérokat, tálakat zöldségszeletekkel!
- Tartsunk a hűtőben egy tálat a felaprított zöldségeknek!

Zöldségtippek gyerekeknek:

- Mutassunk jó példát gyermekeinknek, így például együnk zöldségeket a főételek mellé, és a nasink is foglaljon magában zöldséget!
- Hagyjuk, hogy ők döntsék el, milyen zöldségek kerüljenek a salátába!
- Életkoruktól függően segíthetnek bevásárolni
- Engedjük meg nekik, hogy a vásárlás során kiválasszanak egy új zöldséget, amit meg szeretnének kóstolni
- A gyerekek sokszor nem kedvelik, ha összekeverve kapják az ételeket, ezért próbáljuk meg a zöldségek tálalásánál, hogy külön-külön felaprózva adjuk nekik!

Biztonsági tippek:

- Mossuk meg a zöldségeket, mielőtt megesszük vagy elkészítjük őket! Tiszta, folyó víz alatt dörzsöljük át őket jó alaposan. Majd tiszta, száraz konyharuhával vagy papírtörlővel töröljük át.
- Tartsuk külön a zöldségeket a nyers húsoktól már a bevásárlás alatt is, de ugyanígy járjunk el az elkészítés és a tárolás során.

Forrás: choosemyplate.gov

Nyári diákmunkák

Ahogy beköszönt a nyári szünet, a diákokra rászabadul a két és fél hónapnyi szabadidő, amivel olykor nem is tudnak mit kezdeni. A bulizás, nyaralás és fesztiválozás sokba kerül, így érdemes elgondolkodni azon, hogyan kereshetik meg a rávalót.

Néhány hiba, amit elkövetünk szépségápolásnál

Számtalan médiumban hallani-látni-olvasni arról, hogyan ápoljuk bőrünket, hajunkat, milyen kencéket, kozmetikumokat kenjünk magunkra, hogy sminkeljünk. De ritkán esik szó azokról a mindennapi szépségápolási szokásainkról, amelyek –valójában- káros hatással vannak ránk. Nézzünk néhány hibát, amit ilyenkor elkövethetünk.

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Nyári túlélőcsomag, melyet érdemes mindig magunkkal vinni

A víz és a naptej, csak az alapkellék a táskába. Mit vigyünk még, ami akár életmentő is lehet?