Menü

Hogyan vészeljük át az őszi depressziót?

Az ősz lassan megérkezik. Ha a mentális egészségünket befolyásolja az évszakok változása, íme néhány tipp, hogyan jussunk túl rajta!

Biztonsági zóna: Próbáljunk meg találni egyetlen dolgot, ami állandó marad a nyár-ősz átmenetben, és figyeljünk erre! Ez lehet egy nagyon egyszerű dolog is, például: „Mindig reggelente zuhanyzom” vagy „Mindig veszek 5 mély lélegzetet, ha észreveszem, hogy ideges vagyok”. Meghatározhatunk tényleg állandó helyzeteket is, például: „Nő vagyok. …….-ban élek. Anya vagyok. A gyermekem neve ………” Amikor bizonytalanok vagyunk, vigasztaló találni valamit, amibe kapaszkodhatunk.

Szükségletek: Legyünk benne biztosak, hogy az alapvető szükségleteink ki vannak elégítve! Alvás, táplálkozás (fontos a megfelelő fehérjebevitel), mozgás, vízfelvétel. Ezek mind elengedhetetlenek agyunk egészséges működéséhez, és segít nekünk a stresszhatások tolerálásában.

Maradjunk kapcsolatban! Ahogy az idő hűlni kezd, mindannyian behúzódunk a lakásba, házba, és ez sokszor hozzájárul a depresszió és idegesség érzetének kialakulásához. Találkozzunk azokkal az emberekkel, akikkel a legjobban érezzük magunkat!

Mi az, ami jó lehet? Kérdezzük meg magunktól, mi az, amiért aznap jól érezzük magunkat! Ez annyit jelent, hogy mi magunk választhatjuk meg, hogyan érezzük magunkat a nyár-ősz átmenet során. Talán több segítségre, támogatásra van szükségünk a partnerünktől, a szüleinktől, a barátainktól. Esetleg kicsivel több edzést igénylünk, vagy több pihenést. Lehet, hogy csökkentenünk kell a tennivalók listáját. Amire most szükségünk van, különbözhet attól, amit 3 hónappal ezelőtt igényeltünk.

Legyünk kedvesek magunkhoz! Igen, ennek a pontnak a teljesítése nehéz lehet, főleg, ha éppen azok közé tartozunk, akik magas elvárásokat támasztanak önmagukkal szemben.

Beszéljünk róla! Ha megadjuk magunknak az engedélyt, hogy beszélhessünk a problémáinkról, milyen hatással van ránk az évszakváltás, észre fogjuk venni, hogy mások is megértik, hogyan érzünk. A társaság ilyenkor valóban gyógyító.

Tervezzünk előre a téli hónapokra! Sok ember küzd a betegséggel, ami a téli hónapok alatt jelentkezik, amikor a nappali órák a legrövidebbek. Ha tudjuk, hogy nálunk is begyűrűzhet a betegség, készüljünk fel rá! Ha főzünk, főzzünk előre olyan ételeket, amelyeket le tudunk fagyasztani! Így a téli hónapok során, amikor kevésbé vagyunk motiváltak, csak elő kell vennünk a készételt a fagyasztóból. Szedjünk multivitamint, ha most nem tesszük, hogy erősítsük az immunrendszerünket, emeljük az energiaszintünket. Találjunk magunknak edzőtermet, esetleg jelentkezzünk már be előre, hogy biztosítva legyen a helyünk és a kötelezettségünk is! Ez az átmeneti időszak egy remek lehetőség arra, hogy rájöjjünk, mire lehet szükségünk ahhoz, hogy jól érezzük magunkat.

Színesítsük az otthonunkat! Ez egy materialista ötlet, de csodás időtöltés lehet kiszínezni és világosságot adni az otthonunknak! A környezetünk újraformálása segít lelkünk feltöltődésében.

Lélegezzünk! Amikor az érzelmeink felerősödnek, még jobban hajlamosak vagyunk az aggasztó gondolatok felé tendálni. Ezáltal azonban csak még idegesebbek leszünk. Ilyenkor csak lélegezzünk mélyeket, ez le fog lassítani.

Próbáljuk meg kihozni magunkból a legjobbat! Ez megerőltetőnek tűnhet, amikor nem érezzük magunkat a legjobban, viszont fontos. Az évszakok váltakoznak, az átmenetek jönnek és mennek. Az anyukák tudják, hogy semmi sem tart örökké – a gyereksírás sem. Ez az évszakváltás sem fog örökké tartani. Az ősz elmúlik, ahogy majd a tél is, és jön a tavasz, majd belefutunk ismét a nyárba. Ezután pedig kezdhetjük megint újra, talán már egy kicsit több megértéssel, toleranciával és gyakorlattal.

Forrás: www.postpartumprogress.com

Minden, ami a sírással kapcsolatos

Minden ember életében van olyan pillanat, amikor elérzékenyül és könnycseppek jelenek meg a szemében. A nevetés és a sírás szinte édes testvérek, és mind a kettő valamilyen hatással van az őket átélő személyre. Most vegyük sorra, hogy mit tesz velünk a sírás folyamata.

Terhek nélkül, könnyedén

Szeretnéd, ha mindenki, akit szeretsz, boldog lenne? Tudod milyen fáradtan felkelni, és roskadozni az állandó terhek alatt? Milyen, mikor mindenki más gondja a te válladat nyomja? Tudod, hogy milyen érzés, amikor mindenki más fontosabb, mint te? Vajon, muszáj ennek így lennie?

Introvertált vagyok, hogyan barátkozzak?

Zárkózottnak lenni nem azt jelenti, hogy az ember barátságtalan, ugyanakkor, néha könnyű összekeverni a kettőt egymással. Hogy ez ne forduljon elő, az embereknek tájékozottnak kell lenniük ezzel kapcsolatban.

5 tévhit az érzelmi intelligenciáról

Tudjuk, hogy mi az érzelmi intelligencia, vagy mégsem? Sokan a hiperérzékenységgel azonosítják, pedig erről szó sincs. Illetve azt gondoljuk, szoros összefüggésben van az IQ-val.. ez sem egészen így van. Nézzük, mi az igazság!

Sorozatfüggőség

Egy hosszú nap után jól esik megnézni egy filmet, vagy egy részt a kedvenc sorozatunkból, hogy addig is eltereljük a figyelmünket a mindennapos problémákról, és hagyjuk az agyunkat egy kicsit pihenni. Ez a tevékenység egyáltalán nem káros, de kevesen tudják, hogy a sorozatok is ugyanolyan függőséget okozhatnak, mint a káros szenvedélyek.