Menü

Megvolt a negyedik

RÖVID HÍREK

Az Országfutás célja a futás, a testmozgás, az egészséges életmód népszerűsítése. A szervezők minél több embert szeretnének a rendszeresen sportolók körébe bevonni, a kezdeményezés lényege, hogy az adott napon (legutóbb idén október 22-én) bárki, bárhol lefuthat egy minimum öt kilométeres távot.

Aki vállal és regisztrál, a saját teljesítményét beadja a közösbe. A negyedik Országfutás a rendezők tájékoztatása szerint 9 840 fő, és összesen 95 621 kilométer.

Képünk illusztráció.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot!

Vizsgaidőszakban gyakran összecsapnak a hullámok a fejünk felett, s nem kevés álmatlan éjszakát okoz nappalis és levelezős, munka mellett tanulós diákoknak, hallgatóknak egyaránt a vizsgára készülés terhe. Hogyan lehet túlélni a vizsgaidőszakot?

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.