Menü

Korán készülünk a karácsonyra?

Sok helyen már október elején-közepén kikerültek a karácsonyi díszek az utcákra, bevásárlóközpontokba, és a cégek elindították a karácsonyi, vagy karácsonyt előkészítő kampányaikat. Elegünk van belőle? Túl korai lenne, vagy van benne ráció?

A legtöbben arra szavaznak, hogy megöli a karácsonyi meghitt hangulatot, hogy szinte már az ősz kezdetén a karácsonyra - na és ezzel közvetve a vásárlásra - emlékeztetnek minket. Inkább azt pártolják, ha az advent kezdete körül indul az ünnepi készülődés, cicomázás és marketing. De mit mondanak a szakértők, mi áll annak a hátterében, hogy egyre korábban indul a karácsonyi "kampány"?

Nos, nem tudni pontosan, hogy "mi volt előbb, a lúd vagy a tojás", de az üzleti világban azt tapasztalják, hogy amiatt célszerű már mielőbb megszólítani a vásárlókat, hogy kisebb legyen a karácsony előtti tumultus. Már november végén, és az advent elején is érezhető a fokozott vásárlási kedv, a karácsony előtti 1-2 hétben pedig a tömeg és a hosszú sorok jellemzőek a pénztárnál. Tény és való, hogy a felmérések szerint egyre több mindent vásárolunk ebben az időszakban, és egyre többet költünk - akár hitelre is, főleg áru-, vagy bankkártyához kapcsolt hitelek révén, de a személyi kölcsönöktől sem riadnak vissza az elhivatottabbak. Mindez eredményezi tehát a vásárlási tömeg növekedését, és ezt kívánják valamivel jobban eloszlatni a korábban elkezdett karácsonyi kampánnyal.

Mindemellett tagadhatatlan ennek az olyasfajta üzleti előnye, hogy a vásárlók egy része minél korábban kezd el készülődni, annál több mindent vesz. "Ez az ajándék kicsi, kevés, még kell egy kis apróság", stb., és hopp, esetleg máris dupla annyi dolgot vett meg a szeretteinek, mintha az utolsó napokban, hetekben keresgélt volna.

Az is tény, hogy sok helyen az árak szép lassan megemelkednek az év fő vásárlási időszaka előtt. S noha mindenféle karácsonyi akcióval próbálnak minket elcsábítani, nem árt már most elkezdeni a tájékozódást, főleg ha nagyobb beruházásra készülünk. Ami akkor akciónak tűnik, az nem biztos, hogy az a valóságban is, mindössze az eredeti áron adhatnak egy terméket a karácsonyihoz képest. A kuponakciók idején nem egyszer láttunk már olyat, hogy a megadott napok előtt kicsivel emelik a termékek árát, így amire azt hisszük, hogy 20%-kal olcsóbban vettük, ott is az eredeti árat fizetjük.

Az biztos, hogy legjobban a tudatos vásárlók járnak, íme néhány tipp, amit érdemes megfogadni:
- Tervezzük meg előre név szerint, hogy kinek milyen ajándékot adunk! Határozzuk meg az összegkeretet is, amit költeni szeretnénk, akár név szerint, vagy összességében és ezt osszuk fel.
- Ne vessük el a kézműves ajándékok jelentőségét és lehetőségét! Ha úgy érezzük, kifogytunk az ötletekből, a Pinteresten például szuper kreatív ötleteket találhatunk. Mindemellett mérjük fel azok bekerülési költségét, mert sokszor a hozzávalók olyan drágák, mintha vásárolnánk valamit. Ettől persze még nagyobb eszmei értékkel bír az s.k. meglepetés.
- Érdemes mielőbb beszerezni az ajándékokat, mert sok stressztől és tömegtől kímélhetjük meg magunkat, ha már december előtt végzünk a meglepetések vásárlásával.
- Jelentős összegeket spórolhatunk meg, ha átgondoljuk a csomagolási szokásainkat, és a környezetet is védhetjük vele (erről hamarosan többet bővebben is írunk).
- Az élmény sokszor nagyobb ajándék lehet, mint valamilyen tárgy. A minőségi idővel szép pillanatokat szerezhetünk egymásnak, és könnyen lehet, hogy örök emlék válik belőle, ellentétben mondjuk egy átlagos ruhadarabbal.
- Amennyiben nincs elég ötletünk, vagy úgy véljük, nehezen ajándékozunk valakinek, akkor ne szégyelljük megkérdezni, hogy mit szeretne! Jó ötlet még a kívánságlista, ahol mindenki felsorolhatja azokat a dolgokat, aminek örülne. Természetesen itt sem csak tárgyi dolgokat lehet szerepeltetni!
- Nézzük meg, hogy hol vásárolunk, mert a bevásárlóközpontok, városközponti helyek gyakran drágábban kínálják a portékájukat.

Miért hízunk télen és mit tehetünk ellene?

A téli hónapokban hajlamosabbak vagyunk a hízásra. Ez sajnos tény. Oka valahol abban keresendő, hogy az ősi időkben ez a télen növesztett plusz zsírréteg a túlélés része volt, védelmet adott a hideggel szemben, azonban ebbe egyáltalán nem kell beletörődnünk. De mi a megoldás a téli hízás ellen?

Néhány dolog, amit nem takarítunk eleget

Gondoltál már arra, hányszor nyúlsz a távirányító után, milyen sokszor kapcsolod fel a lakásba belépve - még koszos kézzel – a villanyt? Mennyit tartod kezedben egész nap a mobiltelefonodat? Milyen sokszor vezetsz autót? Vajon mely tárgyainknak van a leggyakoribb tisztításra szüksége?

Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész

Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.

Okos holmik, jó vagy nem?

Okos telefon. Okos mosógép. Okos takarítógép, robot porszívó, okos óra, okos személyi mérleg mindenféle kijelzővel, okos tablet, okos mérleg, intelligens lázmérő és még sorolhatnánk. Vajon több előnye, mint hátránya van intelligens készülékeinknek?

A vonzó emberek, és ami a vonzerejük mögött áll

Mindenki ismeri azt az embertípust, akik előtt kinyílik a világ, ahol megjelennek, és mindenkit rögtön levesznek a lábukról. Elbűvölőek, kedvesek, vonzóak, és mindezt persze ki tudja, hogyan érik el. Bennünk meg csak úgy növekszik a féltékenység.