Menü

A tojás, és ami benne van

A tojás az egyik olyan élelmiszer, amelyet rengeteg legenda és téveszme övez. Fogyasztását, hol tiltják, hol pedig ajánlják. Mi az igazság?

Nem is olyan régen óriási koleszterinbombának volt kikiáltva a tojás, amely emiatt aztán el is lett könyvelve – legalábbis hazánkban – egészségtelen tápláléknak. Ez persze nem jelentette azt, hogy az emberek véglegesen elfordultak a tojástól, de a visszaesés kimutatható volt.

De mi a helyzet mostanság? Sokan váltig állítják: a tojás nemhogy káros, egyenesen az egyik legegészségesebb táplálékok egyike. Hogy miért? Először is sokféle tápanyagot tartalmaz, másfelől a koleszterinnel sincs minden úgy, ahogyan gondoltuk, vagy többen ma is gondolják. A tojás összetétele igazán egészségbarát, például több benne a telítetlen zsírsav, mint a telített, előbbi pedig nemhogy emeli, épp csökkenti a vér koleszterinszintjét. A fehérjetartalma képes megfelelő energiát adni, amellett, hogy csökkenti az éhségérzetet.

Mivel sokféleképpen elkészíthető, ízletes táplálékról van szó, kevésbé esélyes, hogy ráununk, vagy olyan körítéssel fogyasztjuk, amelyek ártanak egészségünknek.

Túlzásba, mint ahogyan mást sem, a tojásfogyasztást sem szabad vinni. A legtöbb ajánlás szerint napi egy darabtól nem növeljük az érelmeszesedés, a szívbetegségek és a stroke kockázatát.

Nem a tojást kell tehát elhagyni, hanem a kiegyensúlyozott táplálkozásra szükséges odafigyelni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.

Őrizd meg látásod mediterrán étrenddel

A legújabb kutatási eredmények szerint a mediterrán stílusú étrend követése jelentősen csökkenti a vakság egyik legfőbb okának kialakulási kockázatát.