Menü

Dió, miért jó?

Karácsony környékén van a fő felhasználási szezonja ennek a finom termésnek, amelynek rendkívül jótékony hatásai vannak a szervezetünkre. Eláruljuk, miért érdemes diót fogyasztani – még akár hús helyett is!

Ha azt gondoljuk, hogy a dió csak egy szimpla sütemény alapanyag, akkor nagyon is tévedünk! Fontos és előnyös a lehetőségekhez mérten minél több diót fogyasztani. Telis-tele van ugyanis jótékony vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Például magas az omega 3 zsírsavtartalma, és B, valamint E-vitaminban gazdag. Így segít bőrünk, látásunk és szívünk egészségének megőrzésében is.

Sok rostot, foszfort és vasat tartalmaz, így kismamáknak, vérszegényeknek kifejezetten ajánlott a diófogyasztás. Noha kalóriatartalma igen magas, nincs benne sok szénhidrát. Kalciumot és magnéziumot is tartalmaz, így erősíti csontjainkat, vigyáz fogaink egészségére és még a hangulatunkra is kedvező hatást gyakorol!

Ezen tulajdonságai révén vegetáriánusoknak is ajánlott, valamint azoknak, akik túl sok húst esznek, és ahelyett, amellett alternatív tápanyagforrásokat keresnek. No de hogyan fogyasszuk egészségesen a diót?

Ha a klasszikus módon, süteményekhez, édességekhez használjuk, akkor ne spóroljunk bolti keverékekkel, ezek használata nem javasolt, hanem kizárólag darált diót alkalmazzunk! Ezek a keverékek ugyanis nagyon kevés diót, de annál több cukrot tartalmaznak. Magát a cukrot mi is helyettesítsük természetes édesítőszerekkel.

Tehetjük még házilag - akár kenyérsütőgéppel készült - kenyérbe, például lilahagymával párosítva nagyon különleges, az őszi-téli időszakhoz illeszkedő kenyeret készíthetünk vele, amely az ünnepi alkalmakhoz is illeszkedik. Ez a kombináció már csak azért is előnyös, mert a dió és a kenyér párosításával hozzájutunk az összes szükséges aminosavhoz.

Reggelire összetörve tehetjük natúr joghurtba, vagy zabkásába más magvakkal, piros gyümölcsökkel. Pirítva pedig a friss zöldség- és gyümölcssalátánkat is feldobja.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Energiaital a gyerekek kezébe nem való?

A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

A szív- és érrendszeri megbetegedések már-már népbetegségnek számítanak Magyarországon, bármelyik társadalmi rétegről is legyen szó. Pedig az étkezés odafigyelésével, és néhány finomsággal könnyen csökkenthetjük a kockázatát.

Badacsonyi bortriatlon

Ha valaki eddig is fontolgatta, hogy részt vesz a bortriatlonon, de még nem tette, az sajnos idén már lemaradt róla. De reméljük, hogy egy élménybeszámoló meghozza a bátorságát, és jövőre az elsők közt csap le a lehetőségre, hogy részt vegyen.