Menü

Nem elég megfogadni, tenni is kell érte!

Eljött az újévi fogadalmak ideje. Gyakoriak ilyenkor az egészséggel kapcsolatos célkitűzések is, főleg a nagy karácsonyi lakomák után. A tapasztalatok szerint azonban nehezen tudjuk hosszú távon is betartani azt, amit megfogadtunk. Vajon mi ennek az oka, és mit tehetünk érte, hogy tartósan is a céljaink mentén tudjunk haladni?

A leggyakoribb újévi fogadalmak között szerepel a fogyás, az életmódváltás, vagy a testmozgás elkezdése. Ezt igazolja, hogy év elején tele vannak az edzőtermek, és ilyenkor váltanak legtöbben bérletet is. "Sebaj, tavaszra elfogynak" - mondják ironikusan az edzők és a törzsvendégek egyaránt, persze tapasztalataik alátámasztják ezeket a tényeket. A személyi edzők szerint viszonylag ritka az, aki ilyenkor kezd el életmódot váltani, vagy sportolni, és hosszú távon is megtartja ezt a jó szokását. Noha ezen az időszakon túl van még egy fellendülési szezon tavasz végén (amikoris az emberek rádöbbennek: hamarosan strandszezon, nyaralás - tenni kéne valamit a jobb alak érdekében).

Ha valóban komolyan gondoljuk fogadalmainkat, akkor nyilvánvalóan nem szeretnénk azok táborát erősíteni, akik hamar kihullanak a szitán, és mindössze pár hónapig tart a lelkes fellendülés. Ennek érdekében tegyünk lépéseket!

Praktikus leírni egy füzetbe, vagy célnaplóba a fogadalmainkat, és azonnal átnevezni őket "megvalósítandó céloknak". Az újévi fogadalom már elhasználtabb, és kevésbé hangsúlyos megfogalmazás - ezzel máris jelezhetjük önmagunk számára, hogy igenis komolyan gondoljuk! Egyenként vegyük végig, hogy mik a céljaink az újévre, ne csak általánosan jegyezzük fel azokat. Legyünk minél konkrétabbak!

Célszerű nem csak azt leírni, hogy mi a célunk, hanem azt is minél részletesebben tüntessük fel, hogy miként valósítjuk meg azt! Ha például az a célunk 2017-re, hogy elkezdünk konditerembe járni, akkor keressük ki a neten, hogy melyik edzőtermet választjuk, milyen bérletet vásárolunk, gondoljuk át, hogy a hét mely napjain és milyen időpontokban fogunk eljárni edzeni, valamint hogy igénybe vesszük-e személyi edző segítségét. Ugyanis ha csak általános terveink vannak, de nem csatoljuk mellé a szükséges információkat, akkor könnyedén elvesznek ezek az ötletek a dolgos hétköznapok rutinjában.

Fontos, hogy lépésről lépésre haladjunk, és megvalósítható terveket tűzzünk ki magunk elé, legalábbis ami a konkrét évet illeti. Természetesen lehet általános cél a kockahas, de ha jelenleg 50 kiló súlyfelesleggel rendelkezünk, akkor erre az évre elsősorban a teljes körű életmódváltást tervezzük be. Készíthetünk egy év-számegyenest, amelyen bejelöljük, hogy melyik évre mi a tervünk a cél eléréséig, ez alapján könnyebben kitűzhetjük azt a reális időpontot, amikor az álmunk megvalósítható.

Koránkarácsony

Bizonyos üzletekben nem hogy már most, hanem október közepe óta karácsony van. Vajon miért kezdődik mindig egyre hamarabb az üzletek karácsonyi marketingakciója?

Hogyan válasszunk (jól) ajándékot?

Bár a karácsony kétségtelenül a szeretet egyik legszebb ünnepe, s helyes értékrendben nem az ajándékozásról szól, azért nem árt időben felkészülni gondolatban, ötletekben, tervezésben s persze anyagiakban a közelgő év végi meghitt napokra. Ha kifogytunk már az ötletekből, akkor érdemes elolvasni a cikket, néhány tippet csokorba gyűjtöttünk.

A fiatalító elixír – olajfa vagy olajfűz?

Mennyiben hihetünk a fiatalító termékeknek, milyen anyagokat érdemes használnunk a sejtek fiatalságának megőrzéséhez? Természetesen a megelőzés a leghatékonyabb fiatalító módszer, de ha valaki mégis szívesen használna néhány természetes eredetű segédanyagot, annak talán segíthetünk.

7000 magyar nő vallomása a szépségről

A magyar nők egyáltalán nem sajnálják rá az időt, hogy törődjenek magukkal, hiszen évente átlagosan 60 órát töltenek el a tükör előtt arcápolással. Vajon milyen sminktermék használata nélkül nem hajlandóak kilépni az ajtón? Hogy állnak a magyar nők a plasztikai műtétekhez? Divat-e a naturalizmus?

Parlagfűvel az allergia ellen?

Magyarországon sokan ismerik azt a szemléletet, hogy a parlagfű valamely formájú fogyasztásával megküzdhetünk a sokakat kínzó parlagfű allergiával. Vajon mi igaz ebből? Tényleg segít, vagy téves az információ?