Menü

Mit tegyünk télen a tányérunkra?

A hideg évszakban nagyobb fejtörést okoz, hogy miként táplálkozzunk egészségesen, hiszen szűkösebb a szezonális zöldségek és gyümölcsök kínálata, a megbetegedések viszont gyakoribbak. Milyen ételek fogyasztása javasolt ebben az időszakban?

A zöldségek közül fogyasszunk sok sárgarépát, póréhagymát, lila és vörös hagymát. Utóbbinak a teája is ajánlott, száraz köhögés kezelésére kiváló – a vörös hagyma száraz, külső héját használhatjuk erre a célra. Szintén javasolt még a káposzta, a csicsóka és a fokhagyma, a harmadik ezek közül egyúttal a megfázás kiváló kezelője.

Mivel ilyenkor kevésbé ízes, ráadásul drága is a zöldségfélék többsége, ételeinkhez ilyenkor fogyasszunk savanyúságokat. Ne csak a bolti termékekben gondolkodjunk, ajánlott ezeket házi forrásokból, például piacról beszerezni. Meg fogunk lepődni, hogy ezek mennyivel ízesebbek! Szintén fontos szempont, hogy javasolt a cukormentes termékeket választani, hiszen sok savanyúságnál használnak cukrot az eltevéskor, de ilyen rejtett formában sajnos igen sok szénhidrátot juttathatunk a szervezetünkbe.

Gyümölcsök közül főként az alma, valamint a citrusfélék választását ajánljuk télire. Utóbbit azért is, mert sokat tehetünk vele az immunrendszerünk erősítéséért. Ha tehetjük, válasszunk olyan citrustermékeket, amelyeknél feltüntetik, hogy a héjuk nem kezelt, s a citrom esetén akár felhasználható is. Szomorú tendencia, hogy sok helyen találkozunk a felhívással, hogy a héj nem fogyasztható.

Ezen túl figyeljünk oda a táplálkozásunk változatosságára: minél több almafajtát, citrust, savanyúságot, stb. próbáljunk ki és együnk, ne ragadjunk le csak a citromnál, vagy a savanyúkáposztánál és a piros almánál. Így fokozhatjuk a vitaminbevitelünket, és kevésbé érezzük majd egyhangúnak a téli táplálkozást.

Mit jelent az, hogy egy termék ”bio”/”organikus”?

Sokan hiszik, hogy a„bio” minősítés az egészséges termékek védjegye. Bár van némi igazság ebben, azért ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. Lássuk, pontosan mit takarnak ezek a megjelölések!

Egészséges turmixok

Nyers. Friss. Éltető. Tele van vitaminnal. Laktat. Számtalan ízben elkészíthető, többféle módon variálható. Tetszetős, mutatós. Akár lehet édesség is! Tele van rostokkal. Magunkkal vihetjük bárhová. Alacsony kalóriatartalmúak. S ami még jobb: igazán gyorsan össze lehet dobni, akár reggelire, akár kisebb köztes étkezésre! Turmixokat ajánlunk!

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

Egészséges vendégváró falatok

Legyen szó akár szülinapi összejövetelről vagy rokon- és szomszédlátogatásról, az apró egyfalatos csemegék mindig jól jönnek. Lássuk, hogy válthatjuk ki a cukros, finomlisztes aprósüteményt, pogácsát, vagy a zsíros chipset valami egészségesebbel!

Jó nekünk a "mindenmentesség"?

A mindenmentes szó hallatán szinte hallom lelki füleimmel, ahogy Besenyő Pista bácsi azt mondja: a mindenmentes, az a semmi, ami mindentől mentes az nem, hogy nem étel, de amiben nincs semmi az a semmi. Hát noormális? Lássuk, mit is takar ez a megfogalmazás, és miért olyan népszerű mostanában!