Menü

Kerékpárra pattant a háromszoros Nemzetközi Fitness Kupa győztes

Nem sportágat váltott Gyulai Krisztián háromszoros Nemzetközi Fitness Kupa győztes - a Junior Fitness Világbajnokság ezüstérmese csupán kipróbált egy új edzéstervet. A példamutató, precíz, lelkes Arnold Classic Győztes sportoló ismét nagy célokat tűzött ki 2017-re, már áprilisban két versenyen is megméretteti magát.

A Fitness Magyar Kupán és a Nemzetközi Fitness Kupán nagy a kihívás, hiszen ezeken már nem először bizonyult a legjobbnak Gyulai Krisztián, és most is az első helyen szeretne állni. Ezt követően pihenésre alig lesz ideje, hiszen májusban utazik Spanyolországba, a Fitness Európa-bajnokságra. Aztán végre jöhet egy kis lazítás, majd egy újabb felkészülési idő az őszi versenyekre, és végül a decemberi Fitness Világbajnokság következik Franciaországban.

A versenyekre való felkészülési időszakban szoros, előre megtervezett napirend szerint él magyar bajnokunk. Ilyenkor az edzés és a táplálkozás köré épít mindent, ami rendkívül nagy fegyelmet, pontosságot követel. Nemcsak testileg, lelkileg is nehéz ez az időszak számára, hiszen személyi edzőként és stretching trénerként önmagán kívül másokat is motiválnia kell a kitűzött cél elérése érdekében.

Szeretem a kihívásokat! Szeretek bizonyítani és szeretnék minél több ember számára példát mutatni. Először is mindig meg kell legyen az elhatározás, ki kell gondolnom, hogy miért szeretnék versenyezni. Ha ez megvan, összpontosítok és felkészülök lelkileg a kihívásra, majd szép lassan néhány héten keresztül relaxáló edzéseket végzek. Ilyen az úszás vagy a stretching, amik kizökkentenek a hétköznapi kemény edzésekből.

Aztán persze jöhet az aktív edzés napi kétszer, és mellé a szigorú diéta. A versenyekre való felkészülés során számára talán ez a legnehezebb. Ilyenkor nagyon sok ízélménytől kell megfosztania magát, számtalanszor kell visszautasítania egy-egy ígéretesnek érkező falatot. Előfordul, hogy fáradékonyabb és kedvetlenebb is emiatt, azonban az előtte álló cél mindennél többet ér és hatalmas erőt ad neki. Felkészülései során Krisztián leginkább a szabad testsúlyos edzéseket részesíti előnyben, mégis az újévben kipróbált valami újdonságot. Infrabringára pattant és harminc percen keresztül tekert.

Kicsit kétkedve próbáltam ki ezt a lehetőséget, de végül teljesen lenyűgözött az infrafénnyel kombinált bicikli. Hihetetlen élmény volt! Kellemesen elfáradtam mégis azt éreztem, hogy feltöltődtem energiával. Jól átmozgatott és rengeteg folyadékot veszítettem, így azt közben is folyamatosan pótolnom kellett. Bár nem szeretem a gépeket, azt hiszem a Geoway infrabringát heti egyszer beépítem az edzéstervembe, mert úgy érzem ezzel is előnyt kovácsolhatok a versenytársakkal szemben. Örülök, hogy megismertem és kipróbálhattam!

A fitneszbajnok szerint az infrabringa bárki számára jó, nem kell hozzá versenyszerűen sportolni. A bicikli használata gyorsítja az anyagcserét, javítja a bőr állagát, segít a hölgyeknek például a narancsbőr elleni küzdelemben. A mozgás közben ha van kedvünk még zenét is hallgathatunk ami remekül eltereli figyelmünket az edzés során, és talán átlendít azon a ponton, amikor a következő fogalmazódik meg bennünk: „Feladom, nem bírom tovább!”.

Krisztián arra is felhívja a figyelmet, hogy az edzés előtt 1-2 órával érdemes enni, közben pedig sok folyadékot fogyasztani, hiszen a biciklizés az infrafénnyel együtt megterheli a szervezetet, egyúttal eltávolítja a felesleges vizet és méreganyagokat testünkből. Persze az alapszabályokat itt is, mint minden más edzés esetében be kell tartani, tehát betegen, lázas állapotban inkább maradjunk ágyban!

Célszerű az edzések között szünetet is tartani, hiszen ezt még a legjobbak is így csinálják. Az edzések közötti pihenés is feltölti a szervezetet egy újabb adag energiával, hogy aztán megint újult erővel vághassunk bele az alakformálásba. „A pihenés legalább olyan fontos egy-egy verseny előtt, mint az edzések, hiszen az izmoknak is szükségünk van a regenerálódásra. Engem leginkább egy jó alvás és egy hosszú séta kapcsol ki ott, ahol a madár se jár” - mondja Krisztián.

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

Idén tényleg sportolni kezdek!

Hányszor fogadtunk meg ehhez hasonlókat, és hányszor adtuk fel már az első vagy a második héten?

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A foci a konyhában kezdődik?

A mai sztárfocisták étrendje szigorú elvekre épül. A sporttáplálkozás fejlődött, a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem “teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy győztes formát és magas teljesítményt segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak, s egyre nagyobb figyelmet kapnak a mérkőzések utáni gyulladáscsökkentő ételek is.

Spinning, az a bizonyos gyilkos mosoly

Ha szereted a kerékpározást, de a hűvös időben már nem merészkedsz ki a szabadba, netán túl unalmasnak tartod a szobabicikli tekerését egyedül, viszont minden vágyad, hogy formás lábaid legyenek? Akkor feltétlen ki kell próbálnod ezt az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sportot! A következőkben elárulok pár érdekes dolgot róla, hátha kedved kapsz hozzá és végre nem csak gondolatban, hanem gyakorlatban is elindulsz az edzőterem felé.